פפ גווארדיולה – מה עוד לא נאמר על האיש הזה. בילדותו לא האמינו בו שיגדל להיות שחקן כדורגל בגלל מידותיו. אחד ממאמניו בעבר צחק עליו: "הוא זז כמו צ'רלי צ'פלין" מכיוון שהיה קטן וצנום. עם השנים כשחקן כדורגל בוגר הפך פפ לסמל בברצלונה, ולאחד מהשחקנים שהכי מזוהים עם הקבוצה.
פפ הוכיח עצמו גם כמאמן מעבר לכל הציפיות, וכבר בעונה הראשונה עם בארסה זכה בטרבל היסטרי והיסטורי, אחרי שהניף את אליפות הלה ליגה, גביע המלך הספרדי, וכמובן הזכייה הפנומנלית בליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד הגדולה עם הגדול מכולם, סר אלכס פרגוסון.
1 צפייה בגלריה
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
אולי הפעם. גווארדיולה על הקווים
(צילום: רויטרס)
גווארדיולה גאון כדורגל. מלבד שיטת הטיקי טאקה שהביא לעולם, הוא ידוע במשחק הלחץ הגבוה שלו, ובעל יכולת בלקחת שחקן פשוט ולבנות סביבו את שאר הקבוצה. כדוגמה לכך אפשר לראות איזה פלאים עשה בברצלונה עם אינייסטה, תיאגו בבאיירן וכעת עם דה בריינה הנהדר בסיטי.
מנצ'סטר סיטי קבוצה גדולה ועל זה אין ויכוח. אבל כיאה לקבוצה גדולה היא גם רוצה וצריכה להתמודד על כל תואר אפשרי, כולל זה של ליגת האלופות, ולשם כך הביאו את הספרדי.
ולמרות זאת מאז מינויו, הסיטיזנס אמנם לקחו את אליפות אנגליה, אך עדיין ממשיכים ליפול בשלבים המכריעים של המפעל האירופי החשוב. פפ, שבחורף הקרוב יחגוג 50, עובר שנה קשה בחיים האישיים שלו. הוא איבד את אימו בגלל הקורונה, אך עם זאת קרוב מתמיד לזכייה בליגת האלופות לאחר שהבטיח את מקומו ברבע הגמר מול ליון, אחרי משחק גדול בשמינית הגמר מול ריאל מדריד.
אז אולי זאת השנה של סיטי ופפ? ימים יגידו. ואולי הילד הקטן והצנום מהעיירה הקטנה סנטפדור שבקטאלניה יהפוך לגדול גם בממלכה, ויסב אושר לאנגלים באירופה, לא פחות ממה שצ'רלי צ'אפלין עשה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.