3 צפייה בגלריה
פרידמן פלדמן רבקה
פרידמן פלדמן רבקה
רבקה פרידמן-פלדמן
(צילום: דוברות הרשות השופטת )
ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) פנה היום (ד') לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדרישה לפסול את ראש ההרכב בתיקי נתניהו, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, כך דווח בחברת החדשות. לטענתו, במשך שנים רבות, עד 2019 ,רשימת המניעויות של השופטת פרידמן-פלדמן כללה את משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' שבה עבד בנה.
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
ח"כ שלמה קרעי
(צילום: אבי מועלם)
לדברי קרעי, לפני המינוי של פרידמן-פלדמן לראש הרכב השופטים, "הוסרה המניעות הזו מהרשימה". לטענתו, הדבר מציב אותה בניגוד עניינים מכיוון שאחד מעדי התביעה בתיק, עו"ד רלי לשם, הוא בכיר ב"מיתר" והוא אחד מעדי התביעה בתיק.
"אין מדובר בעד תביעה תמים", אמר ח"כ קרעי, "אלא במי שהודיע קבל עם ועולם, כי הוא מתנגד חריף ובוטה של ראש הממשלה". הוא הוסיף: "אני סבור שגם את תסכימי, כי בלתי מתקבל על הדעת, שהמניעות עבור משרד עורכי הדין תתבטל".
"עת ברור וידוע, כי בנה של השופטת עבד במשרד עורכי הדין בדיוק באותו זמן בו המשרד העניק ייעוץ לאילן ישועה". יש לציין כי בנה של פרידמן-פלדמן סיים לעבוד במשרד לפני קרוב לשנתיים.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בנימין נתניהו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
כמו כן, יש לציין כי רק מי שהוא צד בהליך המשפטי יכול להגיש בקשה לפסול שופט, והבקשה מוגשת להרכב שדן בתיק, וכי פנייתו של קרעי אינה בעלת משמעות משפטית בתיק. השופט בדימוס עודד מודריק, לשעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, מסביר כי בכל מקרה רשימת המניעויות עוסקת בעורכי דין המופיעים בפני שופט.
"אם זה עד מרכזי ולא רק עד בתיק אולי אפשר להחיל עליו את כללי המניעות" אומר מודריק, אך מדגיש כי העובדה כי בנה של השופטת הפסיק לעבוד במשרד מיתר פותרת את המניעות מול העד בכל מקרה
"הרעיון במניעות של מישהו שמייצג את אחד הנאשמים במשרד הוא החשש הוא שזה האדם שמעסיק את הבן שלה, והשופטת עלולה להטות את חוות דעתה כדי שמקום העבודה יישמר או המשכורת תעלה. זה סוג של אינטרס כלכלי במשרד שמייצג נאשם", אמר מודריק. "מכיוון שהבן שלה כבר הפסיק לעבוד במשרד, יש ניתוק מהטבור שמזין אותו.
"אפשר לומר שהיא מרגישה רגשות תודה למי שהעסיק את הבן שלה, ובגלל זה יש תקופת צינון, אבל כבר עברה תקופה מאז שהוא סיים את העבודה במשרד ומדובר בעד תביעה רגיל".