משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ערכו אמש (רביעי) ניסוי טיסה מתוכנן מראש במערכת הנשק "חץ" עם מיירט "חץ 2". הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית.
1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: רויטרס)
ממשרד הביטחון נמסר כי בניסוי יירטה בהצלחה מערכת החץ טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת בהתאם לתוכנית וליעדי הניסוי, כפי שהוגדרו מראש.
עוד נמסר כי "במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל. את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי".

שר הביטחון בני גנץ שעודכן על הצלחת הניסוי אמר כי "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום. הניסוי המשותף עם ארה"ב, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".
הניסוי המוצלח במיירט "חץ 2" מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת הנשק "חץ 3" שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה, ארה"ב, בשנה שעברה. ממשרד הביטחון נמסר כי שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. "השילוב בין מערכות ה'חץ' מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", נמסר.
מערכת הנשק "חץ" מופעלת ונשלטת באמצעות מערכות השליטה והבקרה של אלביט, "אתרוג זהב" ו"שקד זהב", למעקב אחר תהליך הגילוי והיירוט, וכן מערכות הקישוריות והתחקור וע"י מערכת הנעה רקטית של חברת תומר.
בתחילת השנה ערכה מערכת הביטחון ניסוי במערכת הנעה רקטית בחוף פלמחים. מערכת הביטחון עורכת באופן תדיר ניסוי במערכות רקטיות שונות, בין היתר במערכות להגנה מפני טילים. ניסוי דומה התקיים בבסיס פלמחים גם בחודש דצמבר האחרון.
פורסם לראשונה: 23:52, 12.08.20