בתור מי שנחשב לאחד משחקני הסנוקר הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול שבהם, רוני אוסאליבן לא רגיל להגיע למשחקים כאנדרדוג. למרות זאת, רוב הפרשנים וגם אוסאליבן עצמו סימנו את מארק סלבי כפייבוריט במפגש חצי הגמר ביניהם.
משחק ההגנה של סלבי היה קרוב למושלם ברבע הגמר מול ניל רוברטסון - בעוד אוסאליבן אמנם ניצח בשלושה סיבובים אך לא הרשים במיוחד. מה גם שאוסאליבן לא פעם התקשה מול הסגנון הטקטי והמחושב של סלבי שפוגע בשטף המשחק שלו.
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
יכולת הטבעה מרחוק יוצאת מן הכלל. אוסאליבן
(צילום: getty images)
עם זאת, לפחות לפי הסשן הראשון - נראה שאוסאליבן הצליח להעמיד את הפרשנים וגם אותו עצמו על טעותם. אוסאליבן היה טוב בהרבה מסלבי בפתיחת חצי הגמר והוא מוביל 3:5.
למרות שביצע מספר טעויות, אוסאליבן הציג יכולת הטבעה מרחוק יוצאת מן הכלל - ואפילו בזירה ההגנתית, שדה המשחק של סלבי לרוב, הוא היה עדיף על יריבו.
אוסאליבן עלה ל-0:2 בפתיחת המשחק, סלבי צימק ל-2:1 ויכול אף היה להשוות אך החמצה קריטית עלתה לו במשחקון הרביעי. אוסאליבן הגדיל את הפער ל-1:4 – והחמיץ הזדמנות לעלות ל-1:5 כשסלבי הצליח בעור שיניו לגנוב את הפריים השישי ולצמק ל-4:2. במשחקון השביעי, אוסאליבן עלה ל-14:58, סלבי נזקק לשלושה סנוקרים, אבל רוקט רוני הטביע אדום רחוק וחיסל כל סיכוי לקאמבק, 2:5.
3 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
רצף טעויות. סלבי
(צילום: AP)
אוסאליבן כבר הוביל 0:51 במשחקון השמיני אבל ביצע מספר טעויות קריטיות שאפשרו לסלבי לצמק ל-58:31. מכה אומללה של סלבי שניסה להטביע את השחור אבל הטביע במקומו את הלבן – החזירה את אוסאליבן לשולחן. בתום קרב הגנתי, סלבי מצא את הדרך לנקות את השולחן וצימק ל-5:3. סלבי יכול להתעודד מכך שיצא בנזק קטן יחסית מסשן רע שלו. השניים ייפגשו לסשן נוסף היום ב-16:30, ולשני סשנים בשישי. הראשון שינצח ב-17 משחקונים יעפיל לגמר.
אנתוני מקגיל בהופעתו הראשונה בקריירה בחצי הגמר מוביל במפתיע 2:6 על קיירן ווילסון. מקגיל הגיע למשחק אחרי שניצח בשני סיבובי מוקדמות ובשלושה משחקים צמודים בטורניר המרכזי, אך למרות זאת נראה רענן ועדיף על פני ווילסון הפייבוריט – שזה עתה הדיח את אלוף העולם היוצא ג'אד טראמפ.
3 צפייה בגלריה
אנתוני מקגיל
אנתוני מקגיל
פתיחה מרשימה. מקגיל
(צילום: getty images)
מקגיל ברח ל-0:3 עם ברייקים של 83 ו-78 נקודות. במצב של 1:5 לטובתו, מקגיל יכול היה להגדיל עוד יותר את הפער אבל החמיץ כחול חשוב ו-ווילסון צימק ל-5:2. מקגיל ניצח במשחקון האחרון של הסשן עם ברייק נאה של 92 נקודות.
השניים ייפגשו לשני סשנים נוספים היום ב-12:00 וב-21:00, כשהסשן הרביעי והמכריע מתוכנן ליום שישי ב-16:30. אם מקגיל, המדורג 39 בעולם, אכן ישלים את המשימה ויעפיל לגמר הוא יהיה המדורג הנמוך ביותר בגמר אליפות העולם מאז שון מרפי ב-2005 שהגיע למעמד מהמקום ה-48 בדירוג.