פ.ס.ז' הצליחה לשבור מחסום פסיכולוגי בן 25 שנה ועלתה לחצי גמר ליגת האלופות אחרי 1:2 סופר דרמטי על אטאלנטה. בסיום המשחק הייתה אווירת טירוף אצל הצרפתים ומי שזרם איתה היה הבעלים הקטארי, נאסר אל-חלאיפי, שיצא בהצהרה מפוצצת: "ניימאר וקיליאן אמבאפה לא יעזבו לעולם. מדובר בשניים מהשחקנים הטובים בעולם. ניימאר היה המצטיין שלנו עם משחק נהדר. הוא הוביל לשינוי בחודשים האחרונים".
על המטרות של קבוצתו שתפגוש את המנצחת במשחק היום בין אתלטיקו מדריד ולייפציג (22:00): "כולם אמרו שאנחנו לא מוכנים לליגת האלופות, אבל הראנו אופי. אנחנו שואפים גבוה, אבל כרגע לא מדברים על הגמר, אלא רק על החצי".
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר באקסטזה
(צילום: EPA)
גם ניימאר שכאמור היה הטוב על הדשא, לפחות עד כניסתו של קיליאן אמבאפה במחצית השנייה, לא היסס לסמן מטרה: "שום דבר לא יעצור אותי מלהגיע לגמר". הברזילאי התקשה בסיום למצוא את המילים לדרמה האדירה בליסבון. "לרגע לא חשבתי על הדחה", הוסיף הברזילאי, שהחמיץ בלי סוף, אבל עדיין נבחר בסיום ל-MVP של המשחק. "אנחנו חווים דברים טובים, יש לנו סגל מעולה, אנחנו משפחה. זה היה בלתי אפשרי לחשוב שנודח".
מי שכמובן עזר לשנות את המומנטום היה אמבאפה, שחזר מפציעה במחצית השנייה. "שאף אחד לא ידבר איתי על כאב", כתב בהומור הצרפתי בפוסט שהעלה בסיום לאינסטגרם. "תודה גדולה לצוות הרפואי שהעמיד אותי שוב על הרגליים. אף אחד לא האמין שזה אפשרי חוץ מאיתנו. תודה לכל הצוות. זאתי פריז".
3 צפייה בגלריה
כמו אבא גאה. טוכל ואמבאפה
כמו אבא גאה. טוכל ואמבאפה
טוכל מודה לאמבאפה
(צילום: AFP)
אוהדי אלופת צרפת אמנם לא יכלו ללוות את קבוצתם, אבל לא ויתרו על החגיגות ורבים יצאו לחגוג את הניצחון ברחובות בירת צרפת. האולטרס הפריזאי גם דאג לפירוטכניקה ומי שזכה לכבוד מיוחד היה אריק צ'ופו מוטינג.
צ'ופו מוטינג, שנכנס כמחליף עמוק במחצית השנייה, התקשה לעצור את דמעות האושר בסיום: "אני חושב שהראינו אופי עד השנייה האחרונה. כל השאר הוא היסטוריה קטנה עבור פריז. עשינו צעד גדול לעבר התואר". כובש שער הניצחון המשיך: "כשנכנסתי אמרתי לעצמי 'אסור לנו להפסיד, אסור לנו ללכת ככה הביתה'. האמנו בעצמנו. כולם יודעים שיש אצלנו כשרונות ברמה עולמית, אבל חיפשנו גם עבודה קבוצתית". אגב, ניימאר אמנם זכה בתואר שחקן המשחק, אבל העביר את הגביע לחלוץ, שהתרגש מהמחווה.
אנדר הררה שדווקא היה סולידי למדי והוחלף: "כולם עזרו אחד לשני. זכינו בארבעה תארים, רק קבוצה מאוחדת יכולה לעשות את זה. עשינו את מה שהיינו צריכים מול קבוצה טובה מאוד".
פורסם לראשונה: 00:45, 13.08.20