המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן והמועמדת להיות סגניתו קמלה האריס תקפו הלילה (ה') את הנשיא "המיילל" דונלד טראמפ ואת הניהול הכושל, לדבריהם, של משבר הקורונה על ידי ממשלו. בהופעה משותפת ראשונה באירוע בחירות בעיר ווילמינגטון שבדלאוור, העיר שממנה בא ביידן, אמר סגן הנשיא לשעבר כי אחרי כהונה אחת של טראמפ "הגיע הזמן לבנות את אמריקה מחדש". האריס הוסיפה: "אנחנו לא חייבים להשלים עם הממשל הכושל של טראמפ".

6 צפייה בגלריה
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
"ביקשתי שתהיה הקול האחרון בחדר שאומר לי תמיד את האמת". האריס וביידן הלילה
(צילום: AP)
ביידן הציג את סגניתו המיועדת מול קהל מצומצם של כתבים ואורחים, ואמר שעשה את "הבחירה הנכונה" בהחלטה לצרף את האריס לקמפיין שלו. "היא חכמה, היא קשוחה, היא מנוסה. היא מוכנה לעשות את העבודה מהיום הראשון. שנינו מוכנים להתחיל לעבוד בבניית האומה הזו מחדש", אמר ביידן על האריס, שישבה מאחוריו על הבמה בזמן שנאם.
"כשהסכמתי להיות הסגן של הנשיא אובמה, הוא שאל אותי מה אני הכי רוצה. אמרתי לו שאני רוצה להיות האדם האחרון בחדר לפני שהוא מקבל החלטות חשובות. זה מה שביקשתי מקמלה. ביקשתי מקמלה להיות הקול האחרון בחדר שאומר לי תמיד את האמת, שתאתגר אותי אם היא לא מסכימה איתי, שתשאל את השאלות הקשות. ככה נקבל את ההחלטות הטובות ביותר למען האמריקנים", אמר ביידן.
6 צפייה בגלריה
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
"היא חכמה, קשוחה ומנוסה". ביידן והאריס
(צילום: AFP)
ביידן, שמוביל בסקרים, אף שניהל עד כה את רוב הקמפיין מביתו בדלאוור עקב מגפת הקורונה, אמר שהנשיא נכשל בניהול המשבר. ביידן התחייב שהוא והאריס יתקנו את "הבלגן שיצרו הנשיא טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס".
הוא אמר שהסיפור של האריס, אישה שחורה ובת למהגרים שנלחמה כל הדרך לצמרת החוגים המשפטיים והממשלתיים בארה"ב, יעורר השראה במדינה. "הסיפור שלה הוא הסיפור של אמריקה", אמר ביידן. "היא עבדה קשה, מעולם לא נסוגה מאתגר והיא הרוויחה כל אחד מהשבחים שקיבלה. ברחבי אמריקה, ילדות קטנות התעוררו עם תקווה חדשה. היום, אולי הן רואות את עצמן לראשונה באור חדש", כמי שיוכלו להיות נשיאות או סגניות.

6 צפייה בגלריה
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
קמלה האריס ג'ו ביידן כנס בחירות ווילמינגטון דלאוור
"ארה"ב מובילה בתחלואה בגלל הניהול הכושל של טראמפ". האריס
(צילום: AFP)
ביידן תקף את טראמפ, שכינה את האריס "מגעילה" בגלל התשאול הלוחמני שלה בשימוע שנערך בסנאט ב-2018 לשופט בית המשפט העליון ברט קבאנו לפני מינויו, בשל תלונות שתקף מינית נשים. "ליילל, זה מה שדונלד טראמפ עושה הכי טוב", אמר ביידן ושאל אם מישהו "הופתע מכך שלדונלד טראמפ יש בעיה עם אישה חזקה?".
גם האריס, סנאטורית מקליפורניה, תקפה את טראמפ ואמרה כי הוא סיכן את האמריקנים בכך שלא התייחס ברצינות למגפה, ודרדר את ארה"ב למשבר כלכלי בזמן שהיא נאבקת באי-צדק גזעי וחברתי. לדבריה, ארה"ב מובילה את העולם בנתוני התחלואה בקורונה "בגלל הניהול הכושל של טראמפ".
"זה לא צריך להתנהל ככה", אמרה האריס. "בזמן שמדינות אחרות הולכות אחרי המדע, טראמפ דוחף תרופות פלא שראה ב'פוקס ניוז'. מדינות אחרות כבר השיבו את הכלכלה לפעילות, ומה אנחנו עשינו? השבתנו את הכול מחדש".

6 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס
"אנחנו לא חייבים להשלים עם הממשל הכושל". טראמפ ופנס
(צילום: ABACA)
היא הוסיפה כי "אמריקה משוועת למנהיגות, ובכל זאת יש לנו נשיא שדואג לעצמו יותר מאשר לאנשים שבחרו בו, נשיא שהופך כל אתגר שעומד בפנינו לקשה עוד יותר לפתרון. אבל הנה החדשות הטובות, אנחנו לא חייבים להשלים עם הממשל הכושל של טראמפ ופנס. יש לנו אפשרות לבחור בעתיד טוב יותר למען המדינה שלנו".
ההופעה המשותפת התקיימה ימים ספורים לפני שביידן יקבל רשמית את המינוי כמועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בוועידה הארצית של המפלגה בשבוע הבא. האירוע יהיה וירטואלי ברובו בשל המגפה. בשבוע שלאחר מכן תתכנס הוועידה הרפובליקנית, שבה אמור לקבל טראמפ רשמית את המינוי למועמד המפלגה לנשיאות.
ביידן הודיע כי בחר בהאריס כמועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא שלשום, אחרי חודשים ארוכים של ספקולציות. "קמלה האריס היא לוחמת ללא חת למען האדם הקטן ונמנית עם אנשי הציבור הטובים ביותר שיש למדינה הזו", כתב ביידן בהודעת הטוויטר שבה הכריז על הבחירה. האריס מצדה מסרה בתגובה ראשונה כי היא חשה כבוד רב וכי ביידן יוכל לאחד את האמריקנים.
האריס בת ה-55, שנולדה לאב מג'מייקה ולאם מהודו, הייתה בעבר התובעת הכללית של קליפורניה. אשתקד התמודדה בעצמה בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ולזמן קצר אף נחשבה למועמדת בולטת. בדצמבר פרשה מהמרוץ אחרי שלא הצליחה לפרוץ קדימה, ובהמשך הביעה תמיכה במועמדותו של ביידן ובאה לתמוך בו באירועי הקמפיין שלו. במשך כל החודשים האחרונים היא הוזכרה כמועמדת המובילה להיבחר לסגניתו.