הייתם רוצים לקבל את ריאל מדריד בהגרלה ולבקר בסנטיאגו ברנבאו? קרוב לוודאי שלא, ועוד לא שאלתי את מי אתם אוהדים. הקבוצה חזקה, האצטדיון קשה והקהל לוהט (כשהוא שם). אולם יש אחד שבשבילו הבלאנקוס הם לא סיפור גדול. קבלו את המנחוס של הבירה הספרדית – פפ גווארדיולה.
בשישי האחרון סיטי אירחה את ריאל בשמינית גמר ליגת האלופות, שיחזרה את התוצאה מהמשחק הראשון (1:2) והראתה ללבנים את הדרך החוצה מהמפעל. יחד עם חגיגות הניצחון וההעפלה על חשבון האימפריה הספרדית, האיש שעל הקווים הוסיף למאזנו עוד ניצחון על הבלאנקוס. זה קרה לא פחות מ־11 פעמים בקריירה של המאמן מתוך 17 מפגשים.
1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: AFP)
מעטים יטענו שמדובר במאמן הטוב בעולם, גם אני לא בא להגיד את זה. אבל בוא נודה, ריאל מדריד היא לא טיול בפארק, גדולי המאמנים מתקשים שם מאוד. אבל המספרים של הספרדי (שני הפסדים בלבד מ־17 מפגשים) הם פשוט מרשימים, במיוחד אם נוסיף לזה את הנתון הבא – משחקי חוץ.
הסנטיאגו ברנבאו. אין ספק שמדובר באחד המקומות שיותר קשה להתארח בהם, בטח עם יציעים מלאים. גווארדיולה הגיע למבצר הזה לא פחות מעשר פעמים כמאמן, והפסיד שם רק פעם אחת לעומת שישה ניצחונות. מדובר בהישג אישי לא פחות ממדהים נגד הקבוצה המעוטרת ביותר באירופה.
כנראה שפפ שהוא עלה על הנוסחה שסימאונה, קלופ וקיקה סטיין ירצו מאוד לגלות אותה ובכל זאת, יש לו עוד דבר אחד להוכיח לכולם: שהוא מסוגל לקחת גביע אירופי גם עם קבוצה שלא נקראת ברצלונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.