טיישון תומאס, או בכינוי שהצמידו לו בהפועל ירושלים 'תומאס הקטר' יישאר לעונה שלישית במועדון, זאת למרות שהרכבת כבר יצאה מזמן מהתחנה והשאירה את ראשי המועדון והצוות המקצועי על הרציף עם פה פעור. אז איך הפורוורד שברח רגע לפני שהעונה חודשה במקביל למשבר הקורונה, קיבל בסוף חוזה לשנה נוספת?
זה לא סוד שתומאס, וגם ג'ייקובן בראון, לא רצו לשוב לישראל כשהפועל ירושלים ביקשה מהם לעשות זאת כשנודע שהליגה תחדש פעילות. אבל אחרי מאמצים רבים של עובדי המועדון ואינספור שכנועים, השניים הספיקו לשוב כשהם יודעים מראש על תנאי הבידוד הלא פשוטים.
5 צפייה בגלריה
תומאס בפעולה
תומאס בפעולה
ירושלים הרוויחה. תומאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בראון הגיע בזמן, ואילו תומאס ביקש דחייה של שבועיים, מה שפגע באימוני הקבוצה, מאחר שהוא היה צריך להיכנס לבידוד בשלב יותר מאוחר וכתוצאה מכך גם חזרתו לאימונים נדחתה. אבל בסופו של דבר זה לא ממש שינה כי השניים הדהימו את אנשי י-ם כשביקשו לעזוב את הארץ למרות הכל.
"בראון נקט במספר סיבות מדוע הוא רוצה לעזוב (המרכזית קשורה למרחק מילדיו ומשפחתו)", אמרו אז במועדון. "הוא בכלל לא היה צריך להסביר, ראו את זה עליו, הוא היה נראה כבוי ומדוכדך. עם שחקן ברמה המנטלית הזאת לא היה מה לעשות, כבר היה עדיף שיעזוב, אבל עם טיישון זה היה סיפור אחר, אף אחד לא באמת יודע למה הוא עזב".
5 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
רב הנסתר על הגלוי? קטש
(צילום: שלו שלום)
בראיון שנתן עודד קטש ל"ידיעת אחרונות" ו-ynet, עם חזרת הליגה, הוא לא הסתיר את האכזבה הגדולה מתומאס: "אלה שני מקרים שונים והאכזבה מכל אחד הייתה אחרת. אנחנו מכירים את ג'ייקובן עם כל היתרונות שלו וגם עם המורכבות האישית, עם טיישון קשה לי לשים את האצבע על הסיבות האמיתיות שבגללן עזב, לדעתי רב הנסתר על הגלוי, אולי נדע בהמשך, עצם זה שטיישון ביקש להגיע באיחור ואז עזב זה השאיר קצת טעם מר".
מהציטוט של קטש, "רב הנסתר על הגלוי, אולי נדע בהמשך" אפשר להבין בין השורות את מה שכל אדם בהפועל ירושלים חשב באותה התקופה כשבדיוק התחילו לצוץ דיווחים באירופה על קבוצות שמעוניינות בתומאס לעונה הבאה. בשיחות סגורות הודו כמה מאנשי הקבוצה שהם ציפו שתומאס כבר יודיע שהוא מעוניין להשתחרר מהאופציה לעונה הקרובה בגלל שיש לו חוזה גבוה יותר מקבוצה אחרת, אבל לא הופתעו שזה בסוף לא קרה, מאחר שכל סיפור העזיבה בסופו של דבר פגע בו תדמיתית.
5 צפייה בגלריה
טיישון תומאס
טיישון תומאס
סוף טוב הכל טוב. תומאס
(צילום: ראובן שוורץ)
אז למרות הטעם הרע שבהישארותו לעונה נוספת, הפועל ירושלים יצאה המרוויחה הגדולה בפן המקצועי מאחר שלא הייתה מוצאת אופציה טובה יותר בשוק בעמדה שלו, וגם בפן הכלכלי היא הרוויחה. י-ם נמצאת במצב כספי לא פשוט ותקציבה קטן ב-30 אחוזים לאור משבר הקורונה. אם היא הייתה רוצה להשתחרר מהאופציה על תומאס בעקבות התנהלותו היא הייתה צריכה לשלם לו פיצוי על סך 50 אלף דולר, וגם להחתים שחקן במקומו.

עמית אבו בנס ציונה, טישמן ממשיך בראשון

עירוני נס ציונה החתימה את הרכז עמית עבו לעונה אחת. עבו (20, 1.80) שיחק בשלוש העונות האחרונות בהפועל אילת, מכבי ראשל״צ ומכבי אשדוד. בעונה האחרונה רשם 5.4 נק׳ במדי אשדוד, ולאחר החזרה מפגרת הקורונה שדרג את ממוצעיו ל-8.8 נקודות. זו תהיה השנה השלישית שלו תחת מאמן הקבוצה בראד גרינברג, שאימן אותו גם באשדוד.
"עמית הוא שחקן מוכשר עם קליעה ברמה גבוהה מכל הטווחים", אמרו בנס ציונה. " הוא מתאים לתלכיד שאנחנו רוצים לבנות - ישראלים צעירים ומוכשרים, לצד שחקנים ותיקים שיתרמו להם מניסיונם".
5 צפייה בגלריה
אבו
אבו
אבו
(צילום: איגוד הכדורסל)
בגזרה אחרת, מכבי ראשון לציון הגיעה היום להסכם עם הגארד הישראלי שלה, נמרוד טישמן (29, 1.97), שימשיך לעונה שלישית אצל סגנית האלופה. הרכז שהתחיל את צעדיו הראשונים בליגת העל במדי הפועל גלבוע/גליל, הגיע לראשל"צ לאחר קדנציות במכבי אשדוד ובמכבי קריית גת, שם שיחק בעונת 2017/2018 בליגת המשנה.
העונה הוא העמיד ממוצעים של 4.7 נקודות למשחק בליגה, 2.1 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים ב-25 משחקים וקצת פחות מ-17 דקות על הפרקט. בפלייאוף הוא עלה ל-7.3 נקודות למשחק בנוסף לשני כדורים חוזרים ו-1.8 אסיסטים.
5 צפייה בגלריה
נמרוד טישמן בפעולה
נמרוד טישמן בפעולה
טישמן בפעולה
(צילום: אבי מועלם)
״אני שמח להמשיך לעונה שלישית במועדון שהוא כמו בית בשבילי. מקווה שנוכל לפתוח את עונת המשחקים עם האוהדים הכתומים בבית מכבי ונמשיך להילחם ביחד על כל התארים״. אמר טישמן לאחר החתימה.
כעת הסגל הכתום לקראת העונה הבאה, בה תשתתף הקבוצה גם במפעל היורוקאפ, כולל את גולן גוט שהגיע מנס ציונה, דריל מונרו, נועם דוברת, נועם אביבי, טל פלד וטישמן.