שתף קטע נבחר

תקועים

העלייה לארצות הברית השתנתה משמעותית מאז התפרצות מגפת הקורונה. אחרי חודשים ארוכים של סגר גם במשרדי רשות ההגירה ובתי המשפט, תהליכי הבקשה להגירה איטיים מאי פעם והתנאים הפכו סבוכים במיוחד. עו״ד גדי זוהר מתאר מה השתנה ומה חשוב שכולנו נעשה?

בחודשים האחרונים המערכת שינתה את פניה. הגשת גרין קארד דרך נישואין או עבודה מעולם לא הייתה קשה כל כך. ישנם חידושים והנחיות מחמירות להגשה כמו התשלום הציבורי – Public Charge ודמי האגרה שהשתנו והתייקרו. השינויים הללו יוצרים מחסומים נוספים עבור מי שרוצה להיות תושב קבע (Green Card) כדין. הוספת בקשות תשלום הציבור- Public Charge בשביל להעריך את הכדאיות הכספית של המהגר המתכוון לחיות בארצות הברית. במציאות, זו שיטה לבדוק מי עשוי להצליח ומי בסופו של דבר יבקש עזרה ציבורית.

 

ב- 29 ביולי 2020 הוציא בית המשפט הפדרלי בניו יורק צו מניעה שמונע מ-ה USCIS ליישם בקשות תשלום הציבור בתקופת המגיפה. נכון לעכשיו, הבקשה הנוספת לתשלום הציבורי אינה נחוצה לכל הבקשות שהוגשו לאחר 29 ביולי 2020.

 

כיוון שכך, מומלץ להגיש כל בקשה שניתנת באופן מידי, כל עוד שצוו המניעה עדיין בתוקף, בכדי להימנע מהגשת בקשות התשלום הציבורי הנוקשה. אם הבקשות האלו יתבקשו שוב, מומלץ לכל מגיש בקשה להוסיף כל מסמך תומך להראות את חוזקו הכלכלי ויכולתו להיות מועסק בכדי להימנע מההזדקקות לתועלת הציבורית. חשוב לצרף מסמף ביטוח רפואי בתוקף בכדי להוכיח את היכולת לשלם את החשבונות הרפואיים במידת הצורך. ללא ביטוח בריאות, כל מצב חירום בריאותי עלול להיות יקר ולגרום לתמיכה באמצעות תועלת ציבורית.

 

מומלץ, במידת האפשר, לקבל ביטוח בריאותי לכיסוי מצבי חירום בלתי צפויים. הגשת בקשות הסרת התנאים של הגרין קארד הפכה לתהליך ארוך ומעיק יותר ויותר. ב- 30 בנובמבר 2018 פרסם ה-USCIS תזכיר שדרש שכל בקשות ה-I-751 להסרת התנאי יקבלו זימון לראיון. ניתן היה למנוע את הזימון לראיון על ידי מתן מספיק ראיות: לנישואיך. אם בקשתך התקבלה ב-10 בדצמבר 2018 או לאחריה; ואין שום אינדיקציה להונאה או ייצוג מסולף ובנוסף, אין סוגיות מורכבות או עובדות המחייבות ראיון, הבקשות האלו יכולות להימשך 3 שנים או יותר, עד קבלת ההחלטה. בהתחשב בכך שמסמך הקבלה שמקבלים מההגירה מעניק הארכה של הגרין קארד ל-18 חודשים, ומותיר מהגרים רבים, שבקשות הסרת התנאי עדיין בתהליך, לתאם פגישה של InfoPass בכדי לקבל חותמת של גרין קארד בדרכון (I-551 ADIT) שמאריך את תוקף הגרין קארד הזמני לעוד שנה נוספת. מתחילת המגיפה, USCIS מאפשרת את הפגישות האלו של ה InfoPass רק למצבי חירום. ללא מצב חירום הם לא מאפשרים לבעלי גרין קארד לקבוע פגישות אלו ולקבל את ההארכה הזמנית בדרכון. אם אין מצב חירום, לא סביר שתקבלו את הפגישה המיוחלת בעתיד הקרוב.

 

גם ללא החותמת שבדרכון, מי שיש לו הארכה עדיין נחשב לתושב חוקי בארצות הברית שמסוגל לעבוד ולטייל. הבעיה היא בעת חזרתך לארצות הברית לאחר נסיעה בינלאומיות. מרבית חברות התעופה לא יאפשרו לך לטוס לארצות הברית ללא הוכחה שאתה עדיין בעל גרין קארד. חשוב לציין שלא מומלץ לטוס מחוץ לארצות הברית בלי חותמת של גרין קארד בדרכון (I-551 ADIT ). אם אתה מוצא את עצמך מחוץ לארצות הברית והחותמת שלך פג תוקפה, יש שני דברים שאתה יכול לעשות. הראשון הוא להגיש בקשה לקונסוליה האמריקאית באזורך על מנת לתת לך מכתב אישור נסיעה המאפשר לך לנסוע חזרה לארצות הברית.

 

האפשרות השנייה היא להיכנס מגבול יבשתי. ההגירה בגבול מסוגלת לאמת שהבקשה שלך עדיין בתהליך ויאפשרו לך כניסה לארצות הברית. מכיוון שמקרים אלה נמשכים זמן כה רב, אנשים רבים זכאים להתאזרחותם (אזרחות אמריקאית) בזמן שהם ממתינים להחלטה. הזכאות מבוססת על פרק הזמן שחלף מאז שהיית תושב קבע כדין. אם אתה עדיין עם בן או בת הזוג שלך, ותקופת הזכאות היא שלוש שנים. או, אם אתה גרוש, ותקופת הנכאות היא חמש שנים מתאריך קבלת הגרין קארד, מילוי זמן האזרחות שלך עשוי לקדם את בקשתך מהר יותר או שניתן לקבל החלטה על שתי הבקשות בראיון האזרחות.

 

וויזות לענייני עבודה

 

ההגירה העסקית הפכה קשה עוד יותר במהלך כהונת טראמפ. זה התחיל ב- 18 באפריל 2017, כאשר הנשיא חתם על צוו ביצוע שמכונה "קנה אמריקה העסק אמריקנים." הצו נועד בכדי לקדם בעדיפות ראשונה אזרח אמריקני, תוך התמקדות בהעסקת אמריקאיים על פני עובדים זרים. מדיניות זו החמירה יותר ויותר כלפי העובדים המהגרים ככל שהאבטלה גדלה במהלך המגיפה. בהכרזה נשיאותית מיום 22 ביוני 2020, אסר הנשיא טראמפ אסר על הוצאת ויזות זרות חדשות להגיע לביקור או להגר לארצות הברית עד ל-31 בדצמבר 2020, עם היכולת הנשיאותית להאריך את האיסור אפילו יותר. אשרות העבודה הזמניות שכלולות בהכרזה הזו הן אשרות H-1B, H-2B, J ו- L. איסור זה אינו משפיע על מי שכבר יש לו ויזה , אלא על מהגרים עתידיים חדשים ועל מי שטרם הונפקה לו ויזה החל מ- 22 ביוני 2020. הצו גאיננו רלוונטי כשמדובר באנשים שנמצאים כבר בארצות הברית ומעוניינים לשנות את מעמד ההגירה שלהם הנוכחי לוויזה של עבודה. הוא משפיע אך ורק על ויזות העבודה.

 

מהם הטיפים שיכולים להבטיח הסיכוי הגדול ביותר לאישור הוויזה?

 

לדעתי אתה צריך להראות ולהוכיח שתפקיד זה או תעסוקה יעזרו לכלכלת ארצות הברית. אפילו שזה לא קריטריון ברוב המקרים, אך אם אתה יכול להראות שתעסוקתך תגרום להעסקת יותר עובדים אמריקאיים, זה יחזק את הבקשה שלך. כמו כן, תבחן את כל אפשרויות התעסוקה המונחות בפניך, ותבחר בהתאם איזו בקשה להגיש. בגלל המצב הנוכחי, למשל, במקום להגיע לכאן ולפתוח משרד חדש כמנהל (L-1), ייתכן שיש לך סיכויים חזקים יותר להגיש לוויזת משקיע (E-2). לבסוף, עליכם להיות כנים לגבי מגפת הCOVID-19 ולהראות כיצד תפקידכם או עסקכם יוכלו לשרוד במצב הרגיל החדש. ההגירה העסקית הפכה קשה יותר תחת נשיאותו של טראמפ, אך בשום פנים ואופן זה לא אומר שהיא בלתי אפשרית.

 

איסור היציאה בשל המגפה

 

הכרוז שהוזכר לעיל עוסק בעיקר באיסור על הגירה עסקית חדשה. זה גם מרחיב את האיסור על לא-עולים אחרים ומהגרים שהיו בהכרזות קודמות. ניתן לאסור את כניסתך לארצות הברית, אם אתה מגיע ממדינה שבה שיעור מגיפה גבוה או ביקרת לאחרונה באחת המדינות בהן שיעור הדבקה גבוה. ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות אם הינך נופל תחת איסור הכרוז הזה. הראשון, יהיה להכניס את עצמך לבידוד במדינה אחרת שלא נמצאת ברשימת האיסור לפני כניסתך לארצות הברית. שנית, תהיה חייב לשאת עימך את כל התיעוד המוכיח שהיית במדינה בטוחה לפחות לשבועיים לפני כניסתך לארצות הברית. האפשרות השנייה תהיה לבקש ויתור מצד המכס והגבול בנמל הכניסה אליו אתם מתכוונים להגיע. הוויתורים ניתנים לכל מקרה לגופו של עניין ובהתחשב בחומרת המצב. בזמנים לא בטוחים אלו, דברים משתנים כל הזמן. חיינו החלו להסתגל ל"נורמלי חדש" עם החדשות המשתנות כל ללא הרף. העלייה הפכה קשה יותר ויותר במהלך השנים האחרונות אך בעיקר מאז פרוץ הקורונה לחיינו. חשוב לדעת מהם העדכונים האחרונים וכיצד ניתן לנווט בצורה טובה ביותר בהגירה בצל השינויים המשתנים כל הזמן. אמנם הטבות ההגירה הפכו קשות יותר להשגה, אך הן אינן בלתי אפשריות.

 

WWW.ZOHARLAWPLLC.COM

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים