בטורקיה ממשיכים גם היום (ו') לגנות את הסכם השלום שהושג בין ישראל לאיחוד האמירויות. משרד החוץ באנקרה אמר היום כי "ההיסטוריה לא תסלח לאיחוד האמירויות על ההסכם". את התנהלותה של איחוד האמירויות הגדירה טורקיה כ"צבועה". בטורקיה אומרים כי לעם הפלסטיני יש זכות "להגיב בעוצמה" על ההסכם.
1 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
טורקיה הגיבה בחריפות. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP)
דובר הנשיאות הטורקית איברהים קלין אמר אמש כי "ההיסטוריה תחזה בתבוסתם של מי שבגדו בעם הפלסטיני".
משרד החוץ האיראני התייחס אף הוא להסכם המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות: "האמצעי המביש של אבו דאבי להגיע להסכם שלום עם המשטר הציוני המזויף מסוכן. האמירויות ושאר המדינות שתומכות בו יישאו בהשלכות". עוד נכתב כי "ההסכם הוא סכין בגב הפלסטינים. הוא יחזק את האחדות של ההתנגדות באזור נגד המשטר הציוני". אמש טען יועץ של ראש מועצת השורא במדינה כי ההסכם "לא יקדם את השלום או הביטחון, אלא ישרת את הציונים" וכי "האמירויות ייבלעו באש הציונות".
בדיווח בטלוויזיה הממלכתית באיראן נאמר כי ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות "חשף טיפשות אסטרטגית של שתי המדינות ויחזק ללא ספק את ציר ההתנגדות באזור".
במקביל, השר לענייני חוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגאש, כתב הבוקר בחשבונו בטוויטר כי "תגובות חיוביות שהתקבלו מבירות מרכזיות ברחבי העולם היו מעודדות". נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי היה הראשון בעולם הערבי להביע את תמיכתו בהסכם כשכתב: "אני מביע את הערכתי לכל הפועלים על ההסכם הזה למען השגשוג והיציבות באזורנו". בחריין וירדן התייחסו גם הן בחיוב להסכם.

אבו מאזן: "דוחה ומוקיע"

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אמר אמש כי הוא "דוחה ומוקיע" את ההצהרה על כינון יחסים רשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות. בתום שעות של התייעצויות דחופות בעקבות ההכרזה הדרמטית נמסר מלשכתו של אבו מאזן כי "ההנהגה הפלסטינית מתנגדת באופן נחרץ ומגנה את ההכרזה המשולשת האמריקנית-ישראלית-אמירותית שהגיעה בהפתעה". הרשות הפלסטינית הודיעה על החזרת השגריר שלה באמירויות במחאה על ההסכם.
בהודעה נכתב עוד כי "ההנהגה הפלסטינית רואה צעד זה כפיצוץ יוזמת השלום הערבית והחלטות הפסגה הערבית והפסגה האסלאמית, וכן ההחלטות הבינלאומיות. זהו צעד תוקפני נגד העם הפלסטיני. מה שעשתה איחוד האמירויות הוא מעשה בגידה בירושלים, במסגד אל-אקצה ובעם הפלסטיני. ההנהגה הפלסטינית דורשת מאיחוד האמירויות לסגת באופן מיידי מההכרזה המחפירה הזאת".