הפועל תל אביב תוכל לפתוח את העונה עם סגל מלא בליגת העל ולא תרד לליגה א', וניר קלינגר יוכל ליהנות מסגל מלא כבר במשחק גביע הטוטו הקרוב - ביום שני מול מכבי פתח תקווה.
הצוות המשפטי של ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית בדק פעם נוספת את עניין החובות לפיפ"א, שעומדים על שישה מיליון שקל, ומהבדיקה עלה כי הפועל לא תצטרך לשלם אותם העונה. האדומים היו אמורים להעביר שישה מיליון שקל עד יום חמישי, ועירערו על ההחלטה. הדיון בעירעור לא יתקיים, והפועל תל אביב תפתח את 2020/21 בסגל מלא וכמובן בליגת העל.
2 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
הבעיה נפתרה. האחים ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
בהמשך הערב בהפועל תל אביב אישרו את הפרסום ב-ynet והוציאו הודעה רשמית בה כתבו: ראשי הבקרה התקציבית הודיעו הערב (שלישי) להנהלת המועדון כי התקציב לעונת 20/21 מאושר במלואו והקבוצה תוכל לפתוח את העונה כסדרה. בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לגורמים המקצועיים שלקחו חלק בתהליך המורכב, שפרטיו ידועים לכל. בתקווה לעונה מוצלחת וכמובן, חזרה מהירה לשגרה והחזרת הקהל למגרשים".

האחים ניסנוב טוענים: "אנחנו לא אחראים לחובות"

"קבוצת ניסנוב לקחה על עצמה את הטיפול והאחריות בנוגע לפסקי הדין והתביעות בחו"ל, ואילו לקבוצת עמרני האחריות לתביעות חו"ל תחול על קופת הפירוק. עניין זה מהותי ביותר שכן הוא משקף נטילת התחייבות אפשרית בעשרות מיליוני שקלים", כך קבע נשיא בית משפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין בינואר 2017 כאשר אישר את מכירת הקבוצה לידי הניסנובים. הפסיקה עשויה לסבך את בעלי הפועל ת"א בניסיונם להיאבק בדרישת הבקרה כי יציבו ערבות של שישה מיליון שקל לטובת תשלום על חובות העבר של המועדון כלפי פיפ"א.
מההחלטה שהגיעה לידי ynet עולה כי העדפת קבוצת ניסנוב על פני הקבוצה המתחרה בהליך מכירת המועדון התקבלה בין היתר מאחר שקבוצת ניסנוב לקחה על עצמה את ההתחייבות הזאת, ואף הסכימה שלא תוכל לחזור בה מההצעה שלה. נקודה זו עשויה להיות קריטית במאבק של בעלי הפועל ת"א בדרישות הבקרה, במיוחד אם העניין יגיע לבית המשפט המחוזי.
בעלי הפועל ת"א דוחים את הטענות לפיהן הם האחראים על חובות העבר של המועדון לפיפ"א. האחים שרון ואיציק ניסנוב וזאב גרינברג טוענים כי קיבלו אחריות על רק הטיפול בחובות, ולא על התשלום עצמו. בנוסף, הם טוענים, אם ייאלצו לשלם את החובות האלה יהיה מדובר בתעדוף נושים שנוגד את הדין האזרחי בישראל.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
חוסר ודאות במועדון. שחקני הפועל תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
בועז תושב, אחד הבעלים שזז הצידה מניהול המועדון, כבר הגיע להבנות עם איש העסקים הלונדוני סעיד סרסור, שהסכים לקחת על עצמו את התשלום לפיפ"א, יחד עם השקעה שנתית של 4.5 מיליון שקל, סדר גודל של ההשקעה הכספית של הבעלים הנוכחיים, אולם הניסנובים סירבו.
פורסם לראשונה: 05:50, 18.08.20