ב-1 בספטמבר אילנית דיומין בומר לא תשלח את ילדיה למסגרות החינוך. דיומין בומר, אם לארבעה, ששניים מהם בבית ספר יסודי, לא מוכנה לקחת סיכון.
לדבריה, הילדים כמעט חצי שנה רצופה בבית. הם רואים את החברים רק בזום משום שבעלה חולה סרטן והיא קיבלה רעלת היריון, שגרמה לבעיה לבבית.
"קיבלתי שיחת טלפון ממנהלת בית הספר שהודיעה לי שב-1 בספטמבר אני צריכה לשלוח את ילדיי למסגרת, מכיוון שיש חוק חינוך חובה שהיה מוקפא עד עכשיו", היא מספרת בראיון לאולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
משפחת בומר
משפחת בומר
"אנחנו חוששים על חיינו"
(צילום: אלבום פרטי)
"למה לא נותנים לנו זכות בחירה כהורים בסיכון, להשאיר את ילדינו בבית ולשמור עליהם? לא אני אמרתי שיש מגפה בחוץ, יש עוד הורים כמוני, יש אפילו קבוצת פייסבוק שפתחנו, שיש שם הורים כמוני.
"יש כמובן הורים שחוששים בלי שום קשר לשלוח את הילדים אבל אף אחד לא שם לב לאנשים בסיכון בעצם, לאנשים חולים. אף אחד לא שם לב שאנחנו נמצאים פה ואנחנו חוששים על חיינו. אנחנו חוששים על זה שהילד שלנו יידבק וידביק אותנו. אנחנו שקופים, אני מרגישה שאנחנו מופקרים".
קראו עוד:
"אף אחד לא שם לב שאנחנו נמצאים פה וחוששים על חיינו"
אז מה תעשו? תשאירו את כל הארבעה בבית?
"כן, בוודאי, חד משמעית. אנחנו מבקשים שלפחות יקפיאו את חוק חינוך חובה, שתהיה לנו את האופציה להשאיר את הילדים בבית, ללמד אותם בבית".
תגובת משרד החינוך: "ככלל, חוק חינוך חובה נועד להבטיח שתלמידים לוקחים חלק בתהליך הלימודי מרחוק ובאופן פיזי. הדבר נועד למנוע נשירה, למנוע פערים ולהבטיח מסגרת רציפה וסדירה לתלמיד.
"המשרד ער ורגיש לצרכים המיוחדים העולים מהשדה החינוכי, לאור זאת הוא יתאים את המענים. סוגיית הילדים בסיכון והמורים בסיכון מצויה בדיונים".
"זה משמח אותי שהם פתוחים לשמוע את הטענות שלנו כהורים", אומרת דיומין בומר, "השאלה היא אם הם יסתכלו עלינו כהורים בסיכון או רק אם זה ילד בסיכון".