העיתון הפלסטיני אל-איאם דיווח הבוקר (ראשון) כי נרשמה התקדמות בדיונים שניהל במהלך ביקורו באזור השגריר הקטארי, מוחמד אל עמאדי, עם בכירים ישראלים ובכירים בפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ביממה האחרונה.
על פי מקורות, ההתקדמות חלה לאחר שישראל הסכימה לחלק מדרישות הפלגים - אף שלא הושגו הבנות סופיות.
6 צפייה בגלריה
מוחמד אל-עמאדי
מוחמד אל-עמאדי
השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי
(צילום: AP)
עוד מסרו המקורות כי השגריר אל עמאדי העביר את הדרישות הפלסטיניות לישראל, כאשר הפלגים ממשיכים להתעקש על דרישתם להסיר את המצור במלואו כתנאי לרגיעה, אחרת לא יהססו להסלים אתה המצב - גם במחיר של סבב לחימה חדש ברצועה.
המקורות ציינו כי הצד הישראלי הביע את נכונותו לפתוח את המעבר לרצועה ולהכניס אליה דלק באופן מיידי, אם שיגור בלוני התעברה ייפסק. זאת בנוסף לכניסת כספי המענק הקטאריים, בשווי של 30 מיליון דולר, הסרת מגבלת מרחב הדיג, והקלה על הכנסת ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה.
המקורות הוסיפו כי הפלגים גם מתעקשים על יישום פרויקטים שונים ברצועה, כמו הפעלת קו חשמל.
6 צפייה בגלריה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם עיתונאים זרים בעזה
"ממשיכים בדרכנו". מנהיג חמאס איסמעיל הנייה
(צילום: AP)

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, פרסם אמש בלילה הודעה לתקשורת שבה הוא הודה למתווכים המצריים והקטאריים על מאמציהם במסגרת המגעים עם ישראל.
"אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב ברצועה, וכן אחר המגעים שאותם מקיימים המתווכים למען הסרת המצור", הוא מסר, "מנהיג התנועה בעזה וההנהגה מנהלים שיחות וממשיכים במאמציהם במטרה להגשים את רצון עמנו ולהסיר את המצור, במיוחד עם כניסת נגיף הקורונה לרצועה.
"הבעיה העיקרית היא עקשנותה של ישראל וסירובה להיענות לדרישות הצודקות של עמנו. ההחלטה שלנו היא להמשיך בדרכנו עד הסרת המצור על כל צורותיו", אמר הנייה.
6 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר ירי רקטות של חמאס
צה"ל תוקף ברצועה, לפנות בוקר
6 צפייה בגלריה
בלון נפץ בשער הנגב
בלון נפץ בשער הנגב
בלון נפץ בשער הנגב
(צילום: דוברות המשטרה )
6 צפייה בגלריה
שריפות
שריפות
כיבוי שריפות בעוטף עזה
(צילום: ביטחון אשכול )
6 צפייה בגלריה
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה במושב בית הגדי בעקבות בלוני נפץ, ארכיון
(צילום: יניר מוגרבי)
היום לפנות בוקר טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה שלשום לעבר שטח ישראל. התקיפה בוצעה לאחר שבלילה שקדם לה ישראל נמנעה מלהגיב על שיגורי הבלונים.
ביום שישי לפנות בוקר נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. הן נפלו בשטחים פתוחים ואיש לא נפגע. בתגובה, חיל האוויר תקף יעדים של חמאס, בהם בהם אתר לייצור אמצעי לחימה.
בחמאס אמרו ביום שישי כי "ישראל נושאת באחריות המלאה לתוצאות ולהשלכות ההסלמה על עזה - הפצצות, המשך המצור, וזלזול בחיי התושבים בצל התפשטות נגיף הקורונה. המשך המצור, החמרת משבר החשמל ומניעת כניסת סחורות, דלק וציוד רפואי - הם פשע נגד האנושות שלא ניתן לסבול או לאפשר את המשכו".