הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד איתן זאב, חקלאי ישראלי תושב השומרון שירה לעבר פלסטינים במהלך עימות המוני. בתקרית, שהתרחשה ליד היישוב דורות עילית שבשומרון בתחילת יולי, ירו שני חקלאים לעבר פלסטינים בטענה שחשו סכנה לחייהם. שני פלסטינים נפצעו מהירי באורח בינוני. בעימותים נפצעו באורח קל ארבעה מתנחלים שנזקקו לאשפוז.
2 צפייה בגלריה
פצועים בבית חולים פלסטיני
פצועים בבית חולים פלסטיני
פלסטיני שנפצע בתקרית, בבית החולים
(צילום: עיריית בידיא)

לדברי החקלאים היהודים, הם עיבדו את האדמה כשהבחינו בעשרות כלי רכב פלסטינים שהגיעו לחלקה. המתנחלים הודיעו על כך לכוחות הביטחון. לפי תחקיר של גורמי הביטחון, כרוז בכפר בידיא קרא לצעירים להגיע לחלקה בטענה שמדובר ב"גזל קרקעות". במקום התפתח עימות שבעיצומו נורתה אש. מנגד סיפרו הפלסטינים כי העימות התפתח כשקבוצת מתנחלים ניגשה לחקלאים פלסטינים שהיו במקום.
אחרי התקרית פתחה משטרת מחוז ש"י בחקירה ועצרה את היורים היהודים. הם שוחררו בתנאים מגבילים, אך בהמשך הם נעצרו בשנית למשך כמה ימים. בתחילת השבוע נערך שימוע לחקלאי איתן זאב, שבו הודיעו לו כי הפרקליטות מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
תמונות הפצוע
תמונות הפצוע
שני פצועים בעימותים
מפקד חטיבת אפרים אל"מ יפתח נורקין מסר עדות בעד זאב וכתב: "במשך כל שנות היכרותי עם איתן נחשפתי לאדם שקט, ערכי ומוסרי. תכונות אלה באו לידי ביטוי במקרים שבהם התנהלו הפרות סדר סמוך לחווה בה הוא מתגורר, כאשר הוא היה מהגורמים המתונים שראו חשיבות רבה להוריד את רמת החיכוך במרחב. הוא ועובדיו, מהיכרותי איתם, נמנעו מלהתחכך עם השכנים הפלסטינים".
חקלאים נוספים מרחבי הארץ הביעו תמיכה בזאב ואמרו כי מדובר בירי נוכח סכנת חיים ממשית. לדבריהם, הם חשים מופקרים נוכח הטרור החקלאי. גם אנשי ביטחון מהמועצות שומרון ובנימין הביעו את תמיכתם בחשוד.
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "החקירה הסתיימה והחומר הועבר לפרקליטות".
עו"ד עדי קידר, המייצג את זאב מטעם ארגון חננו, מסר: "אנו מקווים שבימים הקרובים תיערך חשיבה מחודשת בפרקליטות, שכן הגשת כתב אישום בנסיבות אלו - בהתעלם מכלל הנסיבות - תהווה דגל שחור והעברת מסר של הזנחת בעלות ואחיזה יהודית בקרקע וחיזוק הפשיעה".