• קלואי צ'יימברס, נהגת מרוצי קארטינג בת 16 מניו יורק, קבעה שיא מדהים בנהיגת סלאלום
  • 50 קונוסים, 15 מטר בין האחד לשני, 47.45 שניות. לספר השיאים של גינס היא כבר נכנסה
  • לא רבים ידעו בכלל שהשיא קיים, עכשיו כלום יודעים בזכות נהגת מוכשרת ומותג שנתן לכך יד
בת 16, ומהירה מכם: קלואי צ'יימברס נולדה בסין וחיה כיום בניו יורק. היא אמנם רק בת 16, אבל את קריירת המירוצים העשירה שלה החלה לפני תשע שנים, כשהיא בת 7. ומי שמופתע מהגיל הצעיר שבו החלה להתחרות, נזכיר שמרבית נהגי המרוץ הבכירים בעולם החלו לנהוג בגיל אף מוקדם יותר. מיכאל שומאכר למשל, הנחשב לגדול נהגי המרוץ בכל הזמנים, החל לנהוג בקארטינג - גם אם לא תחרותי - בגיל 4.
כיום צ'יימברס משתתפת במרוצי קארטינג מקומיים, ועדיין לא עשתה את הקפיצה הגדולה לעולם המקצועני. אך יש להניח שההישג יוצא הדופן הזה, יסדר לה כמה פגישות עם ספונסרים אפשריים ומנהלי קבוצות מרוץ המחפשים את הכוכב(ת) הבא(ה). למרות שזה נשמע כמעט מופרך, לצ'יימברס זו פעם ראשונה מאחורי הגה של מכונית סדרתית. "זה נראה קל אבל זה ממש לא. זה היה מאוד מלחיץ", אמרה לאחר שבירת השיא.
המכונית היא פורשה: לצורך ניפוץ השיא הקיים - שנקבע אגב בעזרת שברולט קמארו - נבחרה פורשה בוקסטר 718 ספיידר המאוד חזקה וקיצונית יחסית, גם אם לא המכונית הכי מהירה או ביצועיסטית בארסנל המפואר של החברה הגרמנית. נזכיר רק כי יש לה מנוע מרכזי - מאחורי המושבים - שמעניק לה מספר יתרונות בנהיגת סלאלום, החל בחלוקת משקל אופטימלית וכלה בקרבת הנהג למרכז הכובד של המאסה הנעה מימין לשמאל.
לספיידר מנוע 4.0 ליטר עם שישה צילינדרים ו-420 כ"ס, הנעה אחורית ומיתלים נוקשים יחסית עם הנמכת מרכב של 3 ס"מ ואפשרות כיול ידני. על הקשר הישיר עם האספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים.
מה אנחנו חושבים על זה: זה לא בדיוק כמו שבירת השיאים הסיטונית והזניחה מכל בחינה אפשרית למעט יחסי ציבור בנורבורגרינג. בעיקר כי אירוע כזה דורש כמעט 0 השקעה, לעומת המליונים (או עשרות מהם) שמושקעים בשבירת שיאי הקפה מתוקשרים ב"גיהנום הירוק" בגרמניה. אבל, זה גם לא הרבה מעבר לכך. מבחינה מוטורית בלבד, ברגע בו היצרניות יחליטו שההישג הזה חשוב מספיק מבחינה תדמיתית והוא מייצר רווחים, אין כל ספק שהזמן אותו קבעה צ'יימברס ינותץ במהירות.
אבל, יש כאן הרבה יותר מהיכולת של הרכב. הבחירה בנערה בת 16 לשבירת השיא - ופורשה ידעה שהשיא יישבר, אחרת לא מזמינים את אנשי ספר השיאים (עניין יקר למדי) - היא לא פחות מאמירה רבת משמעות. החשיפה שמוענקת כאן לדור הצעיר היא עצומה, הפרגון לנערה בת 16 בעולם עמוס (מדי) בטסטוסטרון סופר-מרעננת. כך שנכון, פורשה החליטה אמנם לנפץ שיא, אבל כזה שרק מעטים ידעו בכלל על קיומו. כעת יודעים הרבה יותר, ומכירים גם נהגת קארטינג צעירה עם עתיד מבטיח. ציון לשבח ליצרנית וכבוד גדול לנהגת המוכשרת.
פורסם לראשונה: 11:30, 06.09.20