• וולוו P1800 "המלאך" הייתה במקור בת הלוויה של השחקן רוג'ר מור בסדרת טלויזיה
  • היא רק נראית קלאסית. מכלולי הרכב מגיעים מ-S60 שמשתתפת במירוצי אליפות העולם
  • אם חשקתם באחת, שימו לב: מספר היחידות מוגבל, המחיר הוא 1.7 מיליון שקל, לפני מיסים
רוג'ר מור, והוולוו היפה בהיסטוריה: וולוו P1800 שהוצגה בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת והיא ללא ספק אחת המכוניות המפורסמות של היצרנית השוודית. ובכל מקרה, הנאה והנחשקת ביותר. את התארים האלה לא קטפה בגלל הישגים מסחריים יוצאי דופן או הצלחה על מסלול המרוצים כמוקבל בתעשייה, אלא כי הייתה כוכבת מוטורית בסדרת טלוויזיה בריטית סופר-פופולרית בשם "המלאך", בכיכובו של רוג'ר מור בתפקיד סיימון טמפלר.
אתם שואלים עצמכם איך קרה שהפקת סדרה בריטית התעלמה מהתעשייה המקומית והניחה בצד את פטריוטיזם הרכב המוכר של אנשי הממלכה? שאלה במקומה. העדפתה של וולוו על יגואר, אסטון מרטין, MG, טריומף, לוטוס ואחרות, אכן עוררה תרעומת לא מועטה. זה לא הזיק לתכנית, ובוודאי לא להילה סביב הרכב.
5 צפייה בגלריה
וולוו P1800 המלאך רוג'ר מור
וולוו P1800 המלאך רוג'ר מור
גרסת המקור, עם רוג'ר מור
על רגשות הנוסטלגיה: הבחירה להחיות דווקא מכונית נושנה כמו ה-P1800 עשויה להפתע, אבל היא לא. בשנים האחרונות מחזירות יצרניות רכב לייצור דגמים שהתקבעו בתודעה הציבורית כאיכותיים, גם אם מדובר בלא פחות מענתיקות שירדו לאחרונה מפס הייצור לפני עשרות שנים. בין עם על-ידי היצרניות עצמן כמו אסטון מרטין עם ה-DB5, או יגואר עם ה-E-טייפ, ובין אם מדובר בסדנאות חיצוניות כמו Singer ו-Ruf במקרה של פורשה 911.
במקרה של וולוו, האחראית על הפרויקט היא קבוצת המרוצים Cyan (ולכן גם הצבע הכחול) שבעבר כונתה "פולסטר", אך נאלצה לשנות את שמה שכן היצרנית השוודית רכשה את זכויות השימוש בשם והפכה אותו למותג חטיבת הביצועים החשמלית שלה.
נראית קלאסית, למעשה סופר מודרנית: אל תטעו במראה המיושן. החומר ממנו עשוי המרכב הוא תרכובת קרבון ופלדה, ומתחתיו נחים מכלולי וולוו S60 מאליפות העולם במרוצי סאלון, כולל כלוב בטיחות מטיטניום. המשקל העצמי עומד על 990 ק"ג בלבד, כ-100 ק"ג פחות מגרסת המקור. מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר מייצר 420 כ"ס, פי ארבעה יותר מהמנוע של המכונית המקורית. יש תיבת הילוכים ייעודית למירוץ, ההנעה אחורית ויש דיפרנציאל מוגבל החלקה.
מערך המיתלים כולל עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור עם אפשרות כיוון (ידני) לשיכוך ההחזרה של בולמי הזעזועים, זוויות היגוי, שפיעה וקשיחות מוטות מייצבים, ממש כמו במכונית המירוץ. גם את יחס העברה של ההגה ניתן לשנות לפי הצורך. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו רוסו וחישוקי "18 ייחודיים עם מנגנון נעילה מרכזי. על הבלימה אחראים דיסקים גדולים (330-362 מ"מ לפנים-אחור), ללא סיוע של מגבר בלם כדי לאפשר פידבק מיטבי לנהג. למעשה, אין כאן כל מערכות סיוע מודרניות כמו בקרת יציבות ואפילו לא ABS, "כדי להעניק חווית נהיגה טהורה של פעם".
מה אנחנו חושבים עליה: כמה שהיינו רוצים אחת כזו, גם אם היינו מקבלים אותה בלבן-ליסינג משעמם. האמת, אולי הגיע הזמן שוולוו ינערו מעצמם קצת את תדמית הצדקנות וטהרנות, ולצד תכניות (מאוד) חשובות כמו "0 הרוגים בתאונות", חישמול ארסנל הדגמים וניסויים אוטונומיים מתקדמים, יחשבו קצת על אקשן, דגמים שמעוררים חשק, כאלה שמייצרים תשוקה ומראים תעוזה. וולוו התקדמה מאוד בשנים האחרונות מאז שעברה לידיים סיניות, אבל נראה שאיבדה מהקסם. ועם כל הכבוד לפולסטר החשמלית שתביס (או לא) את טסלה, מה עם קצת אנרגיה ישנה וטובה? קחו דוגמה.