יום שבת אביבי, בית פרטי בהרצליה. שתי משפחות עושות על האש. הילדים המשותפים של שני הזוגות קופצים על הטרמפולינה, הגברים שותים בירה וצולים את הבשר, הנשים יושבות מסביב לשולחן וחותכות סלט. ארבעתם מפטפטים, צוחקים. הרמוניה.
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
כתבות נוספות למנויים:
אף אחד לא היה מעלה על דעתו את הדרך שבה שני הזוגות האלה הכירו: באתר של חילופי זוגות. כן. רק בלילה הקודם כל אחת מהנשים עשתה סקס עם בעלה של חברתה. אבל הדבר היחיד שמפריע לארבעה בסיטואציה הנוכחית היא הכורח שלא ללטף בטעות את הפרטנר הלא חוקי. בכל זאת, כשהילדים נמצאים בסביבה, מקפידים לשמור על התנהגות נורמטיבית.
"אתה לא רוצה לעשות לילדים שלך טראומה", מסביר אורי (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת), אחד הגברים בסצנה המתוארת. "בכל פעם שאנחנו והפרטנרים שלנו לסווינג נפגשנו עם הילדים, עצרנו את עצמנו. רק אם הייתי בטוח שאין מצב שהילדים שלי או שלה יכולים לראות אותנו, הייתי מרשה לעצמי לנשק אותה ולגעת בה".
קרוב לשנה שאורי, אדריכל בן 44 מהרצליה, היה עם אשתו בעולם חילופי הזוגות (המכונה "סווינג"). הוא יצא ממנו לפני חצי שנה - לא מכיוון שהרגיש שזה לא בשבילו, אלא משום שנישואיו קרסו. "הנישואים שלי נגמרו בלי קשר לזה", הוא מדגיש. "בסופו של דבר, אני לגמרי מאמין שהסווינג יכול לעבוד ולתרום הרבה לחיי הנישואים".
לעולם הסווינג נכנסו בעקבות בגידה של אשתו. "היינו ביחד 16 שנים, מתוכן 14 נשואים", הוא מספר. "זמן קצר אחרי שנולד הבן השלישי שלנו, התחיל אצלה משבר. היא החליטה שלא מתחשק לה לחזור מחופשת הלידה לעבודה שלה כמנהלת בבנק. היא התחילה כל מיני עבודות ועזבה כעבור זמן קצר. במקביל היא האשימה אותי שאני לא נותן לה תמיכה רגשית.
"לילה אחד, בזמן שהיא נכנסה למקלחת, הנייד שלה התחיל לקבל צרור של הודעות. חשבתי שזה משהו חשוב, אז לקחתי אותו כדי להביא לה. אבל אז חשכו עיניי. מתברר שהיא שלחה כל מיני תמונות עירום שלה לאיזה גבר, והוא השיב באימוג'י לכל תמונה".
איך הגבת?
"הייתי בשוק. מיד נכנסתי למקלחת והתעמתי איתה. היא פרצה בבכי, סיפרה שזה בחור שהכירה במסגרת אחת העבודות שלה, והודתה שהיא שכבה איתו, אבל נשבעה לי שזה היה חד־פעמי. רבנו כל הלילה, אבל למחרת בבוקר כבר סלחתי לה. אמרתי לעצמי, 'היו לה שנתיים קשות'. זו לא הייתה סיבה מבחינתי לפרק את הבית. הרי גם אני לא הייתי צדיק. לא שכבתי עם אחרת, אבל קרה פה ושם שהייתי הולך למסז'ים עם הרפיה מלאה. כשאתה נמצא כל כך הרבה שנים עם אותו פרטנר, קשה לפעמים לא לחפש ריגושים".
2 צפייה בגלריה
זה התחיל בבגידה
זה התחיל בבגידה
זה התחיל בבגידה
(צילום: Shutterstock)
איך זה הוביל אתכם לסווינג?
"התחלנו טיפול זוגי, ודיברנו בין היתר על כך שהסקס בינינו הפך למכני. ערב אחד היא שאלה אותי, 'מה דעתך על חילופי זוגות?'. האמת שזה הדליק אותי מיד. מצד אחד הסכמתי איתה שהסקס בינינו איבד את הניצוץ, ומצד שני לא הייתי מוכן בשום אופן לבגידות או ליחסים פתוחים. זו נראתה לי הדרך המושלמת. אחרי שהתחלנו עם הסווינג, הייתי בטוח שמצאנו את המזור לכל הבעיות".
ברגע שהחליטו שהם רוצים להתנסות, הדרך הייתה קלה וקצרה. "מספיק לכתוב 'חילופי זוגות' בגוגל כדי להבין איך זה עובד", אורי מסביר. "יש בארץ אתר היכרויות גדול מאוד שגם מארגן מסיבות. ההתנסות הראשונה הייתה ללכת למסיבה, אבל הבנו שזה פחות בשבילנו. היה שם אזור מכוסה בווילונות, שמאחוריהם היו מיטות גדולות, שכמה זוגות יכלו לשכב עליהן יחד. זה מאוד חירמן אותנו והתחלנו להתמזמז, אבל לא רצינו שאף אחד אחר ייגע בנו. זה הרגיש קצת כמו סדום ועמורה, פחות התאים".
בשלב הזה הם החליטו לפרסם פרופיל שלהם באתר. "זה פועל כמו אתר היכרויות לכל דבר, רק עבור זוגות, ומפרסמים רק תמונות של הגוף, בלי הראש. בפרופיל תיארנו את עצמנו - גם אני וגם אשתי לשעבר נראים מאוד טוב, היא חתיכה בלונדינית ואני גבוה ושרירי. כתבנו שאנחנו מחפשים זוג שנראה פחות או יותר כמונו, ועם סטטוס דומה: נשוי עם ילדים".
המפגש הראשון לא היה מוצלח, בלשון המעטה. "בחרנו זוג נשוי עם ילדים, פחות או יותר בגיל שלנו, שהתמונות ששלחו מצאו חן בעיני שנינו. פתחנו קבוצת ווטסאפ לארבעתנו וקבענו להגיע לבית שלהם בערב. נורא הסתקרנתי והתרגשתי".
ומה קרה אז?
"אחרי שעה שישבנו אצלם, דיברנו ושתינו, הבעל לקח את היד של אשתי, הרים אותה מהספה ולקח אותה לחדר השינה. אני נשארתי לשבת על הספה עם אשתו, ולמרות שהיא הייתה מאוד נחמדה, היא די הבהירה שהיא לא בקטע שנשכב כרגע. פתאום קלטתי שאשתי בחדר לידי, שוכבת עם אותו גבר, ואני לא מקבל כלום. זו הייתה סיטואציה קשה מאוד. גם יכולתי לשמוע אותם עושים את זה. את הגניחות והכול. בשלב מסוים אפילו קמתי כדי להציץ בהם. לגמרי סוג של מזוכיזם, אבל לא יכולתי להתאפק. בדרך חזרה לי ולאשתי היה ריב ענק. אמרתי לה שאני מרגיש שיצאתי פראייר. שזה כאילו שאני מסיע ומחזיר את אשתי לקבל סקס מגבר אחר, בזמן שאני לא מקבל כלום".
איך זה המשיך משם?
"מכל חוויה שהייתה לנו למדנו וייסדנו כללים. אחרי המקרה הזה, למשל, קבענו שאף צד לא הולך עם מישהו בלי שהצד השני נותן את הסכמתו. למחרת אותו לילה, אגב, אותה אישה כתבה לי. קבענו להיפגש רק אני והיא בערב בים, כמובן בהסכמת בני הזוג שלנו, ושם גם שכבנו. זה היה מאוד כיף".
אורי ואשתו נשארו בקשר עם הזוג ההוא והמשיכו להיפגש איתם לסווינג עוד פעמים רבות, אבל לדבריו היופי בעולם הזה הוא שאין אקסקלוסיביות. "אין איזה זוג קבוע שאתה מחויב לו", הוא אומר. "אתה יכול להיפגש עם כמה זוגות שתרצה. אין ספק שצריך המון אנרגיה בשביל זה, אבל זה כיף, אז מוצאים את האנרגיה".
מה קורה אם נתקלים בזוג שאין איתו כימיה?
"ברור שזה קורה. שבוע אחרי שנפגשנו עם הזוג הראשון, קבענו עם זוג אחר. בתמונות שהם שלחו לנו הוא נראה גבר שרירי עם ריבועים בבטן, והיא נראתה כמו דוגמנית. הגענו אליהם הביתה, וכשהם פתחו לנו את הדלת הבנו שבמקרה הטוב, התמונות האלו הן מלפני 20 שנה. היא נראתה כמו דודה פולנייה והוא בכלל נראה נורא. אשתי ישר הסתכלה עליי במבט מזועזע של 'אין מצב'. התיישבנו איתם בסלון כי לא ידענו מה לעשות. אחרי שעה שהוא זרק איזה משפט מטומטם בנוסח 'עכשיו הגיע הזמן שכל זוג יתפנה למיטתו'. אשתי אמרה, 'אני מתנצלת, אבל אני רוצה ללכת הביתה'. הם הסתכלו עלינו בשוק.
"אחרי זה סימסנו להם שהאירוח היה נורא יפה אבל אין התאמה, ואז למדנו איך לעשות דייטינג. לעולם לא לקבוע בפעם הראשונה בבית אלא תמיד במקום ניטרלי כמו בר. אם יש כימיה, אז כבר שם יכולים להתחיל מזמוזים עם הצד השני, ולפעמים חותכים לאחד הבתים. אם אין כימיה, כותבים אחרי זה שהיה נחמד אבל פחות מתאים, או שפשוט נעלמים ולא כותבים כלום".
מה קורה אם רק צד אחד ברביעייה לא מעוניין?
"גם זה קורה מלא. תמיד אני אומר שזו סצנה שמאוד מעצימה נשים, כי יותר פעמים קורה שאחת הנשים או אפילו שתי הנשים לא ירצו את הגבר, מאשר שאחד הגברים לא ירצה את האישה. נשים הרבה יותר בררניות. במקרים כאלה זה תלוי מה ההסכם של כל זוג. אני ואשתי הסכמנו שאם יש גבר שהיא ממש בעניין שלו אבל אשתו לא בעניין שלי, היא עדיין יכולה לשכב עם אותו גבר, כל עוד אשתו מסכימה. באותה מידה היא פרגנה לי לשכב עם מישהי שאני רציתי, כשהיא פחות הייתה בעניין של בעלה. הכלל הכי חשוב הוא שהכול גלוי. לא מסתירים שום דבר אחד מהשני".
עם חלק מהזוגות, כאמור, היחסים הפכו לחברות של ממש. "בהתחלה גם אני חשבתי שזה רק קשרים סביב סקס", אורי אומר. "אבל מהר מאוד גילינו שזה יכול להיות הרבה מעבר. הפכנו להיות חברים מאוד טובים של שני זוגות. הלכנו איתם למסעדות, נפגשנו באחד הבתים לצהריים, ואפילו יצאנו לנופשים משותפים. כשהילדים היו בסביבה תמיד הקפדנו לא לגעת, אבל אם היינו יוצאים בלעדיהם, לא נזהרנו. הייתה פעם אחת שאפילו תפסו אותנו".
איך זה קרה?
"יצאנו עם זוג למסעדה. אחרי הארוחה התיישבתי על ספסל בחוץ, האישה מהזוג השני ישבה לי על הברכיים והתנשקנו. בספסל לידנו אשתי ישבה עם הבעל ועשתה בדיוק אותו דבר. ואז שכנה שלנו עברה במקום וראתה אותי. היא באה להגיד לי שלום, אבל פתאום שמה לב שהאישה שאיתי היא לא אשתי, ומיד עשתה אחורה פנה. למחרת התקשרתי אליה, אמרתי לה: 'את רוצה שנדבר על מה שראית אתמול?'. היא אמרה לי: 'תשמע אורי, ברגע שראיתי שאתה מתנשק עם בחורה אחרת רציתי להרוג אותך, אמרתי, 'איך אתה יכול לעשות דבר כזה לאשתך המהממת'. אבל אז ראיתי את אשתך עושה אותו דבר עם גבר אחר, והבנתי'. האמת? זה לא ממש הפריע לי שהיא ראתה".
מה לגבי חשש ממחלות? גם זה לא הפריע?
"מהניסיון שלי הסצנה מאוד בטיחותית, ותמיד מקפידים להשתמש בקונדומים. בסך הכול יש לי רק מילים טובות להגיד על הסווינג. במקרה שלי זה גם מאוד תרם לסקס ביני לבין אשתי. הרבה פעמים אחרי חוויה כזו היינו חוזרים הביתה ושוכבים, וזה היה מעולה. אתה פתאום מוצא את עצמך בעולם חדש, חולק עם אשתך סוד, אתם מדברים יותר ויוצאים המון. זה מאוד תרם לנישואים".
אז איך בכל זאת קרה שהתגרשתם?
"הגיע החורף, ולאנשים יש פחות חשק לצאת. היו פחות מפגשים, והתחיל להיות קצת משעמם. ערב אחד אשתי עמדה לצאת ואמרה לי שהיא נפגשת עם חברה, אבל אז ראיתי שקפצה לה הודעה בנייד והבנתי שהיא אמורה להיפגש עם בחור. אמרתי לה, 'אבל למה? גם ככה אני מפרגן לך כמעט כל גבר שאת רוצה. הכלל הוא רק שנשתף בכל'. היא ענתה לי: 'כי אני חזירת ריגושים'. אז הבנתי שאפילו הריגושים מהסווינג כבר לא מספקים אותה, ושהקשר שלנו מת".
אתה רואה את עצמך חוזר לעולם הזה?
"היום אני גרוש טרי, ומה שאני מחפש זה זוגיות. אבל בעתיד, אם אהיה עם מישהי הרבה זמן והיא תרצה בזה, אני בהחלט לא אתנגד. זה לא משהו שאני מחפש כרגע, אבל זה בטח לא הותיר בי צלקת".
מעיין (43), יועצת רגשית מאזור השרון, בזוגיות עם בעלה זה 16 שנה והם הורים לשניים. בניגוד לאורי, אצלה ואצל בעלה הכניסה לעולם הסווינגרס לא הביאה לפרידה, ולטענתה רק חיזקה את יחסיהם.
"זה התחיל לפני שש שנים, כששיתפתי חברה בכך שאני מאוד אוהבת את בעלי, אבל לפעמים רצות לי בראש מחשבות על בגידה", היא מספרת. "שהסקס בינינו הפך למכני ושחסר לי הריגוש. שאני כמהה למישהו שיעשה לי שוב פרפרים בבטן, שיגרום לי לחכות לטלפון ממנו, שארצה להתלבש ולהתייפות לקראת הפגישה איתו. היא אמרה לי: 'סווינגרס ניסיתם?'. התלהבתי מיד. למחרת הצעתי את זה לבעלי, והוא מיד אמר, 'איזה גבר לא ירצה דבר כזה?'".
זה באמת תורם לנישואים שלכם?
"לגמרי. קודם כל, אנחנו צריכים כל הזמן למצוא חן בעיני פרטנרים חדשים, וזה דורש משנינו להשקיע מאוד בחזות החיצונית. בעלי התחיל ללכת למכון כושר ונהיה לי חתיך וספורטאי. לפני כן הוא היה הולך עם תחתונים קרועים, ועכשיו הוא משקיע בלבוש. אז מעבר לקנאה הבריאה שנוצרת כשהוא שוכב עם אחרות שמתלהבות ממנו, זה גם גורם לי לחשוק בו יותר. בנוסף, אנחנו לומדים כל הזמן דברים חדשים על סקס. כשהכרנו לשנינו היה ניסיון מיני מועט. פתאום כל אחד לומד משהו אחר ומביא את זה למיטה. למשל, הכרנו זוג שהיה ממש בקטע של BDSM , והתחלנו ליישם את זה גם".
2 צפייה בגלריה
''זה גורם לנו להשקיע בחזות החיצונית''
''זה גורם לנו להשקיע בחזות החיצונית''
''זה גורם לנו להשקיע בחזות החיצונית''
(צילום: GettyImages)
אין סכנה שאת או בעלך תתאהבו באחד הפרטנרים?
"יש, וזה אפילו קרה. לפני שלוש שנים התאהבתי חזק במישהו. הקשר בינינו היה חייב להיגמר, כי בעלי ואשתו מיצו את הקטע ולא רצו להמשיך. בבת אחת הייתי חייבת לנתק אותו מחיי. אסור היה לי לראות אותו יותר, אסור היה לי לכתוב לו. מאז גיל 16 לא היה לי שברון לב כזה. לקח לי חצי שנה להתגבר עליו. בהמשך בעלי התאהב במישהי. הרגשתי שהוא כבר לא נמשך אליי, שהוא כל הזמן חושב על אותה אישה. שמתי לב שהוא מסתיר ממני דברים ומוחק הודעות מהטלפון. דיברתי איתו, והוא הודה שהוא התאהב בה. קינאתי כמו שבחיים לא קינאתי, ושוב נשבר לי הלב".
אז מה עושים?
"היה ברור שאנחנו חייבים לנתק את הקשר עם אותו זוג, ואז לתת לזמן לעשות את שלו: לחכות בסבלנות עד שהרגשות יחלפו".
לא מפחיד אותך שאחד מכם בסוף יתאהב ויעזוב?
"הפחד הזה תמיד קיים, אבל הוא לא קשור בעיניי לחילופי זוגות. יש לי בעל חתיך שצעיר ממני בתשע שנים. הוא יכול להכיר ולהתאהב במישהי גם כשהוא הולך לעבודה או לסופר. לפחות כאן זה תחת פיקוחי".