אחד הפרויקטים המסקרנים המשתתפים ב"פסטיבל ישראל" שמתקיים השבוע בירושלים הוא פרויקט "שגרה מוסדית 2.0".
בפרויקט מיוחד זה מבקש הפסטיבל לחבר בין אמנים לקהילות ומוסדות ציבור בירושלים, לטובת בחינה משותפת של שגרת חיי המוסד והקהילה.
אמנים מדיסציפלינות שונות הגיעו לשהות אמן של שלושה-ארבעה שבועות במוסד או בקהילה לבחירתם כגון: ביטוח לאומי, השוק הסיטונאי, קווי אוטובוס בירושלים, הגן הצופה לכנסת ועוד.
צפו באמנית פיי שפירו במפגש עם עובדי ביטוח לאומי בירושלים:

בסוף תקופת השהות ובשיתוף עם אנשי המקום, מציעים היוצרים פעולה אמנותית שתתרום ליצירת חשיבה מחודשת על שגרת החיים במקום על רקע המציאות של משבר מתמשך.
בין האמנים המשתתפים: אדם יקותיאלי, הדסה גולדויכט, מוטי יפרח, מוסללה (דניאלה זלצר ומתן ישראלי), מעין ליבמן שרון, נורית דרימר, רעיה ברוקנטל, פיי שפירו.
פיי שפירו תעלה את האירוע "מקלעת" - פעולת ריפוי קולית בביטוח לאומי - הערב במסגרת פסטיבל ישראל
שפירו, מלחינה ואמנית קול רב תחומית, יוצרת את "מקלעת" מרחב לקולות להתגלות. מדובר בסדרה של סדנאות, מופעים, טקסים והתקהלויות הקוראות לתרבות קולית חדשה של חופש ואחדות.
2 צפייה בגלריה
אירוע קול בביטוח לאומי - זמרת והעובדים במקום
אירוע קול בביטוח לאומי - זמרת והעובדים במקום
פיי שפירן בסניף הביטוח הלאומי בירושלים
(תמיר פרידריך)

"מתוך הכרה במעמד החשוב והמיוחד של הביטוח הסוציאלי כתשתית החיבור הכלכלית-אנרגטית בין יושבי הארץ, הגעתי לסניף הירושלמי של ביטוח לאומי בכוונה להקשיב ולהתקרב", מספרת שפירו.
"השהות כללה התוודעות אל המבנה הארגוני, המדיניות, הענפים השונים וגבולות הגזרה של המוסד ובמהלכה מפגשים, שיחות וסדנאות קוליות בהשתתפות העובדות והעובדים , דרכם נרקם בהדרגה מרחב בטוח ופתוח לקולות השונים להישמע ולהתחבר ונשמע הצורך להביא דווקא למקום טעון זה הקשבה ופתיחות לב", היא מסבירה.
2 צפייה בגלריה
אירוע קול בביטוח לאומי - זמרת והעובדים במקום
אירוע קול בביטוח לאומי - זמרת והעובדים במקום
במפגשים המקדימים לקראת האירוע בסניף הביטוח הלאומי בבירה
(פיי שפירו)

הערב (ד') ניתנת אפשרות לכולם להצטרף למפגש קולי מיוחד בביטוח הלאומי בהנחיית פיי שפירו ובהשתתפות עובדות ועובדי הסניף הירושלמי.
זוהי הזמנה להתחבר מחדש לרשת האחדות והערבות ההדדית אותה מייצג המוסד ולייצר מרחב הקשבה וביטוי בטוחים בו יתאפשר לפגוש גם את הכאב האישי והמשותף שלנו ולבקש, גם אם באופן פואטי, ריפוי.
  • האירוע "מקלעת" יתקיים הערב בשעה 18:00 בביטוח לאומי בירושלים, סניף בן שטח, שמעון בן שטח 4, ירושלים
  • מחיר כרטיס: 20 שקלים.
  • משך האירוע: 90 דקות ללא הפסקה.
  • לפרטים והזמנות לחצו כאן