במשרד התחבורה מתעלמים מהזינוק במספר ההרוגים בתאונות? ועדת הכלכלה החליטה לקחת על עצמה את הטיפול. ח"כ בועז טופורובסקי מונה הבוקר ליו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של הכנסת, על רקע העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. טופורובסקי נבחר לתפקיד בהצבעה בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי. יש לציין כי העוסקים בתחום מופתעים לאחרונה מחוסר ההתייחסות להחמרה הקיצונית במספר ההרוגים בתאונות - במשרד התחבורה והשרה הממונה מירי רגב.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
זירת התאונה בכביש 70
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ח"כ טופורובסקי אמר לאחר המינוי כי "אני רוצה להוקיר תודה ליו"ר ועדת כלכלה, ח"כ יעקב מרגי, שנתן בי את האמון. זהו מינוי חשוב ומרגש עבורי. על נבחרי הציבור וחברי הוועדה בפרט להיכנס למלחמה עיקשת וממושכת להצלת חיי אדם ולנצח בה, כפי שמדינת ישראל יודעת לנצח מלחמות". הוועדה, שלא כונסה מאז יוני 2018, עתידה לעסוק - כך נמסר - בליבת האתגרים בתחום הבטיחות בדרכים ובמיגור הקטל הנוראי בכבישים.
בין הנושאים שידונו בוועדה:
  • התמודדות הגורמים הרלוונטיים בתחום הבטיחות בדרכים
  • בחינת תכנית לאומית לבטיחות בדרכים
  • הגברת והתאמת מערך החינוך וההסברה בקרב המגזר הערבי והחרדי
  • בחינה מעמיקה לתחום הדו-גלגלי
  • הטמעת פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים
הוועדה מיועדת להתכנס אחת לכמה שבועות, כאשר הדיונים היו פתוחים ושקופים לציבור מתוך הכרה וחשיבות למניעת האסון הבא בדרכים. מתחילת השנה נהרגו 218 בתאונות דרכים לעומת 226 בתקופה המקבילה ויש כמעט שיוויון במספר התאונות הקטלניות שאירעו עד עתה - 204 לעומת 206 אשתקד, שבה לא היו שבועות של סגר וכבישים ריקים. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 נהרגו על כבישי ישראל 355 בני אדם לעומת 316 במהלך 2018.