ExpertBook B9450 הוא לא מחשב לכל אחד, אבל התמורה שהוא מספק למי שיכול להרשות אותו לעצמו כמעט מושלמת: זהו בוודאי הנייד הטוב ביותר שהוציאה אסוס, והוא עומד בשורה הראשונה לצד הניידים העסקיים הטובים ביותר שסקרנו, כמו ThinkPad X1 Carbon של לנובו או XPS 13 9300 של דל.
2 צפייה בגלריה
אסוס B9450 ExpertBook
אסוס B9450 ExpertBook
B9450 ExpertBook. הלפטופ הכי מוצלח של אסוס
(צילום: יח"צ)
בתמצית, זהו נייד 14 אינץ' סופר-חזק, סופר-דק, הקל בעולם מסוגו (870 גרם בלבד!) ובעל חיי סוללה ארוכים. קשה להאמין: בשימוש שגרתי, יומיומי, שכלל כתיבה, האזנה למוזיקה, הרצת וידאו ושיחות זום, עם בהירות מסך כמעט מרבית, סוללת ה-33 וואט סירבה לשבוק חיים גם אחרי 11 שעות. למי שנוהגים לעבוד גם מהספה בסלון או מהמיטה זה צ'ופר אמיתי.
המכשיר כהה, בעל עיצוב מלוטש, עם מארז במרקם מחוספס קלות: אסוס משתמשת בסגסוגת מגנזיום-ליתיום שלטענתה קלה וחזקה מסגסוגת המגנזיום-אלומיניום של רוב המחשבים הניידים. כך מקבלים לא רק משקל נוצה – קל יותר מהמקבוק אייר - אלא גם עמידות בתנאים קיצוניים בתקן צבאי, שבאה בדרך כלל רק עם מחשבים כבדים ומגושמים.

מצלמה בסיסית

מסך המט, 14 אינץ', לא זוהר כמסך זכוכית, אבל גם לא סובל מהשתקפויות. החדות מושלמת ואיכות הצפייה מצוינת גם מהצד. עובי השוליים משני צידיו כחצי סנטימטר בלבד, מעליו ומתחתיו קצת יותר. פתיחת המחשב יוצרת הגבהה קלה ללוח המקשים ומסייעת להקלדה ולאוורור. הציר הייחודי מאפשר השטחה מלאה של המכשיר, עד 180 מעלות. מצלמת הרשת בראש המסך בסיסית בלבד, וסוויץ' פצפון מאפשר להסתירה.
המקלדת רכה ומוארת מלמטה, אבל אסוס שוגה במיקום כפתור ההפעלה בקצה הימני העליון: לא רק שהוא "יושב" בצמוד למקש Delete, אלא ששניהם שווים בגודלם (הזעיר) ובצורתם. המשתמש הממוצע, שמורגל ללחוץ על המקש הזה כדי לבצע מחיקה, מוצא עצמו שוב ושוב מכבה בטעות את המחשב.
2 צפייה בגלריה
אסוס B9450 ExpertBook
אסוס B9450 ExpertBook
ויש גם גימיקים, כמו משטח המגע החכם
(צילום: יח"צ)
המעבד הוא Core i7 מדור עשירי (דגם יקר יותר, עם מעבד דור 11 החדש, הושק בחו"ל שלשום). בשיתוף 16 גיגה-בייט זיכרון RAM, הוא נענה לכל מטלה בצורה חלקה – מאין-סוף כרטיסיות פתוחות בדפדפן, חלקן מריצות וידיאו, ועד משחקי תלת-ממד בסיסיים. אבל מי שמצפה לביצועים גרפיים יוצאי דופן מהשבב הגרפי המובנה – זה לא המכשיר בשבילו.
רמקולי הסטריאו המשולבים של הרמן קרדון חזקים דיים לחדר קטן, ללא עיוותים בעוצמה המרבית. מספר השקעים האופציונליים מפתיע ביחס לדקותו של המחשב: חוץ משני חיבורי USB-C מהירים, המשמשים גם לטעינה, נמצא איכשהו מקום לשקע HDMI מלא. כניסה לכבל רשת מחייבת מתאם.
אסוס לא מתאפקת ודואגת ל-ExpertBook לכמה תוספות ייחודיות: למשל, גימיק משטח המגע החכם שלה, שיודע להפוך ללוח מקשים מספרי וירטואלי לעת הצורך. וכמובן, משפחת האפליקציות שלה, MyAsus: כדאי לתת להן צ'אנס. יש בה אמנם יישום שגרתי להארכת חיי הסוללה, אבל גם אפליקציה לחיבור ישיר לסלולרי, יישום לאבחון המחשב ואופציה להצפנת הכונן, עדכונים שוטפים והדרכה לפתרון בעיות.
המחיר: 6,600 שקל.
הטוב: קל, דקיק, חיי סוללה מעולים, עמיד, מסך נהדר, ביצועים חזקים.
הרע: מיקום גרוע של לחצן כיבוי/הדלקה, מצלמה בסיסית.
והערה: כל מה שצריך במחשב נייד לעבודה.