שתף קטע נבחר

כוכבים ישראלים בשמי אמריקה

זו לא הייתה השנה הטובה של התרבות, אבל על רקע סגירת תיאטראות ברודווי, השיתוק בהוליווד והבידוד של הקהל, היו כמה אמנים ישראלים ויצירות כחול לבן שבכל זאת הצליחו לחדור לשוק המקומי. סיכום שנתי

שנת 2020 לא היטיבה עימנו, בייחוד בשל הקורונה שהשביתה כמעט כליל את עולם התרבות ושינתה את התפיסה ואת התכניות הגדולות. עם זאת, בקרב הישראלים נרשמו כמה הישגים משמחים וחסרי תקדים בארצות הברית, ולרגל השנה החדשה, החלטנו להצדיע לישראלים שעשו זאת בגדול השנה.

 

נועה קירל הוחתמה בחברת "אטלנטיק רקורדס"

נועה קירל, ששירה "מיליון דולר" כבש את מצעדי השמעות הספוטיפיי בתקופת הקיץ ונחשבים לאחד מלהיטי השנה הגדולים, הוחתמה בחודש יוני על חוזה הקלטות ענק בחברת התקליטים האמריקאית הידועה – "אטלנטיק רקורדס", הישג היסטורי ראשון לזמרת ישראלית שהוחתמה בחברה לכמה שנים עם תקציב של מיליוני דולרים. החוזה נחתם לאחר פרק זמן של יותר משנתיים במהלכן היו מגעים ודיונים בין החברה לבין סוכנה של קירל, רוברטו בן שושן. בין האמנים החתומים בחברה ניתן למצוא את ברונו מארס, קארדי בי, קולדפליי, אד שירן, סיה ועוד. במהלך התקופה הקרובה קירל, שבימים אלה עלתה בישראל עונתה החמישית של הסדרה בכיכובה "כפולה", צפויה לעבוד על חומרים בינלאומיים ולהתחיל לטפח את הקריירה האמריקאית שלה.

 

סטטיק ובן אל תבורי בתכנית "בוקר טוב אמריקה"

צמד הפופ הישראלי, סטטיק ובן אל תבורי שבשנת 2018 הוחתמו על ידי איש העסקים הישראלי-אמריקאי חיים סבן על חוזה בינלאומי בחברת "קפיטול רקורדס", פתחו את שנת 2020 באירוח בתכנית הטלוויזיה הפופולארית "בוקר טוב אמריקה" וביצעו יחד עם הראפר פיטבול את להיטם Further Up שעומד נכון לכתיבת שורות אלה על קרוב ל-36 מיליון צפיות ביוטיוב.

לאחר ששחררו מספר שירים בעברית, כמו "חביב אלבי" (עם נסרין קדרי), "כפית אחת של טוב" (פרסומת למעדן החלב "מילקי") ו"קוביות" (עם אנה זק) שעורר פרובוקציה בישראל בתואנה לתכנים מחפיצי נשים ("הבנות חמות כמו עוגיות"), השניים שחררו ביולי סינגל בינלאומי נוסף בשם Milli בשיתוף עם הראפר האמריקאי פליפ דינרו שזכה להצלחה פחותה משיתוף הפעולה עם פיטבול ועומד נכון לעכשיו על כ-3.5 מיליון צפיות.

נראה כי השניים עדיין לא הצליחו לפענח את האלגוריתם הבינלאומי בכדי להצליח בשוק האמריקאי ללא כוחות חיזוק (בדמות ראפרים), אך הם ממשיכים לנסות.

 

מתוך
מתוך "תאג"ד"(צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

 

תאג"ד גרסת אמריקה- אפגניסטן

בספטמבר 2016 עלתה לראשונה לאוויר בחברת YES דרמת הצבא הישראלית המצליחה "תאג"ד" המגוללת סיפורם של חובי תאג"ד של גדס"ר צנחנים עם כל הדינמקות: הצחוקים, הרומנים, הריבים וההווי והסלנג הצבאי. בשנה האחרונה עלתה עונתה השנייה של הסדרה בפלטפורמה הישראלית.

בסדרה, שכתב ויצר ציון רובין כיכבו ומככבים שמות כמו תומר קאפון (עונה 1), דניאל גל, דין מירושניקוב, אור אדרי, שירה נאור, אינה בקלמן, קובי פרג' ועוד רבים וטובים.

ביולי 2018 נרכשה הסדרה על ידי חטיבת הטלוויזיה של פרמאונט ובינואר השנה עלתה לאוויר הגרסה האמריקאית שנקראת Whiskey 68 ונוצרה בגרסה האמריקאית על ידי רוברטו בנאביב.

גרסה זו לוקחת אותנו לעולמם של חובשים צבאיים אמריקאיים בבסיס צבא ארצות הברית באפגניסטן כשבין הקאסט האמריקאי נמצאים סם קילי, גייג' גולייטלי, כריסטיני רודלו וג'רמי טרדי.

העונה הראשונה מורכבת מעשרה פרקים והמשכה עדיין לא ברור.

 

פאודה - עונה 3 בבימוי אמריקאי של מייק בורשטיין

דרמת הפעולה הישראלית המצליחה ביותר בעשור האחרון נרכשה בשנת 2017 על ידי נטפליקס ותורגמה לאנגלית כשהיא גורפת נתוני צפייה עבוהים ואוהדים גם בארצות הברית. באפריל השנה עלתה בנטפליקס העונה השלישית כשמי שביים את המדובבים האמריקאיים הוא לא אחר מאשר "קונילמל", השחקן והבמאי מייק בורשטיין המתגורר שנים רבות בארצות הברית. עם תום שידורי העונה השלישית בישראל, דווח כי מתוכננת גם עונה רביעית, והציפייה גדולה גם כאן.

 

פאודה (צילום: רונן אקרמן)
פאודה(צילום: רונן אקרמן)

 

"טהרן" ב-135 מדינות ברחבי העולם

דרמת הריגול הישראלית הפופולארית ביותר השנה בכיכובם של ניב סולטן, לירז צ'רכי, שון טאוב ומנשה נוי שגוללה סיפורה של סוכנת מוסד שנשלחה למשימה חשאית בטהרן בכדי למנוע התחמשות גרעינית של איראן שודרה ב"כאן11" וזכתה למן הפרק הראשון להצלחה מסחררת כשהיא מעוררת סקרנות עולמית וגם לא מעט פרובוקציה (בעיקר באיראן).

הודות להצלחה רבה, הסדרה מופצת מחוץ לישראל על ידי חברת Cinefix הקנדית וצפויה להיות משודרת בשירות הזרמת המדיה אפל TV פלוס ב-135 מדינות ברחבי העולם.

 

העסקה הגדולה של אמזון עם יוצרי הסדרה "על הספקטרום"

"על הספקטרום" (עלתה לראשונה לשידור בישראל בשנת 2018), הדרמה הקומית הישראלית זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרה הטובה ביותר ופרס "הסדרה הבינלאומית הטובה ביותר" בפסטיבל Series Mania נוצרה על ידי הבמאי יובל שפרמן והתסריטאית דנה אידיסיס כשהיא מספרת על אורח חייהם של שלושה צעירים על הספקטרום האוטיסטי החולקים יחד דירה ברמת גן.

בסדרה משתתפים ניב מג'ר, נעמי לבול ובן יוספוביץ' וביוני השנה דווח כי "אמזון" הזמינה גרסה אמריקאית של הסדרה ובהמשך הזמינה עונה מלאה מגרסה אמריקאית לסדרה.

 

תומר קאפון - גיבור קומיקס אמריקאי

לאחר הפריצה הגדולה שלו בישראל בשנת 2016 עם הזכייה בפרס אופיר בקטגוריית "שחקן המשנה הטוב ביותר" על השתתפותו בסרט, זוכה הפרס בפסטיבל קאן – "שבוע ויום" והשתתפותו בתפקיד הראשי בדרמה הצבאית "תאג"ד" (עונה 1) ובסדרות מצליחות שהגיעו אחריה כמו "פולמון" ו"בשבילה גיבורים עפים", השחקן תומר קאפון לוהק ביוני 2018 לתפקיד בסדרה האמריקאית החדשה מבית "אמזון פריים" – "הבנים" (The Boys) שהופקה על ידי סת' רוגן ואוון גולדברג ומבוססת על סדרת הקומיקס באותו השם.

בסדרה מגלם קאפון את פרנצ'י ההולל הפרוע שמצטרף לחבורת "הבנים" ולהרפתקאותיה הבלתי שגרתיות. קאפון מככב בסדרה החל משנת 2019 ולאחר שעונתה השנייה של הסדרה עלתה לשידור ב-4 בספטמבר 2020, דווח כי היא ממשיכה גם לעונה שלישית.

 

אמנים ישראלים חוזרים להופיע בארצות הברית

למרות שלא מעט מופעים של אמנים והרכבים ישראלים (עומר אדם, "תיסלם") בארצות הברית נדחו בשל הקורונה, באוגוסט האחרון יצא הזמר ישי ריבו להופעה פרטית בחתונה יוקרתית שנערכה לזוג בקונטיקט, ארצות הברית. בכך ריבו הפך לזמר הראשון שהופיע על אדמת ארצות הברית מאז פרוץ הקורונה – האם בעקבותיו נראה בקרוב עוד אמנים ישראלים באמריקה?

 

שיר ישראלי זוכה בפרס בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בלוס אנג'לס

הקליפ והשיר Mira שנכתב והולחן על ידי ססיליה מרגולס, בהשתתפותו של הזמר והפייטן הישראלי דודו פישר ולצד דמות של ה"רבי המרקד" שלמה קרליבך, יצא לאוויר העולם באפריל השנה וזכה בפרס "השיר המקורי הטוב ביותר לשנת 2020" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי שהתקיים בלוס אנג'לס לאחרונה.

השיר המצמרר מתאר את סיפורה של מירה, ילדה שנספתה בתאי הגזים בשואה יחד עם משפחתה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים