"ענק הזמרים" הערבים בישראל, רפעת אל-אסדי, השתתף בחתונה המונית בכפר נחף שבגליל ותועד אמש (שישי) כשהוא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אבו-יאיר, על אפך ועל חמתך החתונה של משפחת אל מסרי תתקיים!". המשטרה זימנה לחקירה את אל-אסדי ואת אביו של החתן. צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
אזרחים ערבים שנחשפו לסרטון, שהופץ בין השאר ברשת החברתית טיקטוק, יצאו נגד הזמר המפורסם ואמירותיו בשל נתוני התחלואה הגבוהים בחברה הערבית. "אנחנו מכבדים את אל-אסדי, אבל הוא לא היה צריך להיות בחתונה שלא שומרת על ההנחיות, במיוחד כשכולם יודעים שמוקד ההדבקות המרכזי הוא בחתונות", אמרו. "לפחות היה מבקש מהמוזמנים לעטות מסכות ולשמור על המרחק, ולא להמשיך בחתונה כל עוד יש אנשים שמזלזלים בהוראות", הוסיפו.
בתגובה לדברים אמר אל-אסדי בשיחה עם ynet כי הוא תומך בקיום חתונות לפי ההנחיות. "הבריאות של האזרחים היהודים והערבים חשובה לי, אני תמיד קורא לאנשים לא לזלזל, אבל איך יכול להיות שיש הפגנות המוניות נגד נתניהו בלי נדבקים, ובחתונה של פחות מ-100 אורחים יש תחלואה? שמישהו יסביר לנו מה קורה".
3 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
החתונה בנחף
הזמר הדגיש כי מקום מגוריו, דיר אל-אסד, היה הראשון שנכנס לסגר. "כולנו סבלנו. אנחנו מחכים שהקורונה תיגמר ונחזור לשגרה החיים ולאירועים. אני תומך גם בפתיחת אולמות האירועים כדי לקיים חתונות לפי ההנחיות, כך מספר הנדבקים לא יעלה, אלא ירד. אני מאחל החלמה מהירה לכל הנדבקים ומברך את כל החתנים שקיימו את החתונות, וגם לאלה שלא הצליחו", אמר אל-אסדי. "פניתי לראש הממשלה גם בעברית כדי שהמסר שלי יגיע לכל האזרחים, במיוחד לראש הממשלה"
כאמור, למרות האזהרות ופעילויות האכיפה, החתונות בחברה הערבית ממשיכות ביתר שאת. בפעילות של המשטרה בסוף השבוע ביישובים הערביים נבדקו כמה אולמות אירועים בבאקה אל גרבייה, שם אותר אולם שהפר את הנחיות התו הסגול. בעל האולם נקנס ב-5,000 שקל, ובתום שימוע שנערך לו ע"י קצין משטרה, המקום נסגר למשך שבוע.