איום איראני על בחריין בעקבות החלטת הנסיכות המפרצית הקטנה לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל: בהודעה מטעם משמרות המהפכה של איראן נכתב כי "על הרוצח מבחריין לצפות לנקמה כואבת מלוחמי שחרור ירושלים". בינתיים, ברצועת עזה הפגינו עשרות בהפגנה שאורגנה על ידי חמאס, ושרפו את תמונות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג בחריין, מוחמד בן זאיד.
בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" נאמר כי משמרות המהפכה מגנים את ההסכם בין ישראל לבחריין "ומבטיחים כי מבצעי הבגידה הזאת יהיו מטרה בפני הכעס והנקמה הכואבת של האומה האיסלאמית, ובמיוחד העם השיעי בבחריין". בנוסף הזהירו משמרות המהפכה את השלטון בבחריין ומנהיגים ערבים אחרים, "הנחשבים בוגדים, מלתת לציונים דלת וכוח באזור המפרץ הפרסי".
3 צפייה בגלריה
מפגינים פלסטינים
מפגינים פלסטינים
איקס על תמונת שליט בחריין
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מפגינים פלסטינים
מפגינים פלסטינים
מציתים את התמונה בהפגנה בעזה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מפגינים פלסטינים
מפגינים פלסטינים
וגם דורכים על תמונות נתניהו, טראמפ ובן זאיד
(צילום: AFP)
בבחריין אמנם רוב שיעי, אך השלטון נמצא בידי המיעוט הסוני. במהלך "האביב הערבי" וגם בשנים שלאחר מכן מחה אותו מיעוט שיעי, ועשרות מפגינים נהרגו. התנועה הפוליטית הגדולה בבחריין, אל-וופאק השיעית, התפטרה מהפרלמנט הבחרייני במחאה לאחר אותם אירועים - שארצות הברית האשימה את איראן בכך שיזמה אותם. אתמול גינתה אל-וופאק את ההסכם.
בהודעת משמרות המהפכה הייתה גם התייחסות לחתימה הקרובה בבית הלבן של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות: "דומינו הנורמליזציה של הישות הציונית עם כמה משליטי מדינות ערב, בתכנון ובהובלת הממשל האמריקני הטיפש והשנוא, מטרתו להשפיל את מדינות האיסלאם, לגנוב את אוצרות הטבע שלהן, ולספק ביטחון למי שכבש את פלסטין ואת ירושלים. זה רק יוסיף למוטיבציה של האומה האיסלאמית להסיר את הגידול הסרטני שנקרא ישראל".
בתוך כך, שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי אמר היום כי הטילים האיראנים שהוצגו בחודש שעבר חיזקו את היכולות של הכוחות המזוינים באיראן. אותם טילים כונו "קאסם סולימאני" ו"אבו מהדי", על שם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה סולימאני וסגן מפקד אל-חשד א-שעבי (ארגון הגג של המיליציות האיראנית), שנהרגו במתקפה אמריקנית בבגדד בתחילת השנה.
שר ההגנה האיראני הוסיף כי "המוכנות והיכולות שלנו בתחום הטילים תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות שלנו במדינה ובמשרד ההגנה. תמיד השקענו משאבים בשיפור וחיזוק התחום הזה". הוא ציין עוד כי לטילים אלו "טווח גדול פי 3 לעומת הדור הישן שלהם, וזו יכולת בעל חשיבות גדולה עבורנו".
גם חיזבאללה פרסם היום הודעת גינוי להסכם ישראל-בחריין. בהודעה נכתב: "חיזבאללה מגנה בתוקף את ההכרה בישות הציונית ואת נרמול היחסים עימה, ורואה בצעד הזה עוד מהלך בהעברת היחסים של הארגונים הבוגדים כלפי העם לאופן פומבי וגלוי. כל הניסיונות להצדיק את המהלך שהשלטון הבחרייני מנסה למכור לא מצדיקים את הבגידה הענקית הזאת ואת הדקירה הכואבת בגב העם הפלסטיני".