בשיתוף אסם נסטלה
מה הכנתם לאחרונה במטבח המשפחתי, משהו חדש או משודרג? בתקופה האחרונה הפכה התזונה לחלק עיקרי בחיינו ורבים מאיתנו מבלים במטבח עם הילדים או לבד, מנסים להכין דברים חדשים או לשדרג את המתכונים המשפחתיים האהובים.
במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים", המשותף "לידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה, אנחנו מזמינים אתכם לספר לנו על המתכון המאוזן והמנצח שלכם, לצרף תמונה של המנה או של ארוחה משפחתית בה הגשתם את המנה ואולי תזכו בפרסים.
מחפשים עוד מתכונים? הנה אחד שכולם יאהבו:

עד כמה חשוב לשמור על איזון תזונתי בתפריט לילדים? "תזונה נכונה היא הבסיס לאורח חיים בריא לכולנו ובוודאי שלילדים הזקוקים לאנרגיה ולרכיבי המזון כדי לגדול ולהתפתח בצורה מיטבית", אומרת אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום תזונה באסם נסטלה, שנכנסת יחד עם שף בני בז'ה למטבח של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים", המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה, כדי להכין מנה משפחתית מאוזנת.
5 צפייה בגלריה
אורלי פיינה
אורלי פיינה
אורלי פיינה
"מזונות שונים מכילים רכיבי תזונה שונים, ולכן רצוי בכל יום לשלב מזונות משש קבוצות המזון העיקריות: דגנים מלאים, בשר וקטניות, חלב ומוצריו, שמנים רצוי מהצומח, פירות וירקות. בכל ארוחה, כולל ארוחות ביניים, צריך לשלב חלבון איכותי כמו בשר, עוף, דגים, קטניות, מוצרי חלב או ביצים. כמו כן, גם סויה נחשבת לחלבון איכותי לכן ניתן לשלב בתפריט היומי גם תחליפי בשר על בסיס סויה", היא מסבירה.
שף בני בז'ה מוסיף ואומר: "אני מאמין בדגים כבסיס מושלם לחלבון במקום בשר אדום או עוף. למרות שילדים לא תמיד משוגעים על דגים, אפשר תמיד להכניס להם את הדג בדלת האחורית בתצורה מוכרת אבל שונה. למשל שניצלוני דג או שניצל דג וגם זה, כמובן, בתנור עם ספריי שמן", הוא אומר.
5 צפייה בגלריה
שף בני בז'ה
שף בני בז'ה
שף בני בז'ה
(צילום: מתן כץ)
● "את רוב סוגי הטיגון העמוק ניתן להחליף בטיגון 'קל', בריסוס של ספריי שמן וצליה בתנור על רשת", הוא מסביר. "התוצאה פריכה באותה מידה ושומנית הרבה פחות". באשר לפחמימות, "אפשר להפחית בהדרגה פחמימות ריקות. חשוב שהשינוי יהיה הדרגתי. למשל, אפשר להתחיל עם לחם מקמחים מעורבים ולאט לאט לעבור לקמחים מלאים ואפילו כאלה בלי גלוטן".

נתחי סויה וירקות עם אטריות אורז

המרכיבים:
חבילה של נתחי סויה דמוי עוף
גזר, חתוך לגפרורים
בצל, פרוס
5 שיני שום, פרוסות
פלפל צהוב, חתוך לגפרורים
פלפל אדום, חתוך לגפרורים
חופן אפונה קפואה
חופן שעועית ירוקה קפואה
רוטב צ'ילי מופחת סוכר
ביצה
אורז מבושל
מלח
שמן סויה
כוסברה
בזיליקום

אטריות אורז
אופן ההכנה:
  1. במחבת לוהטת מטגנים בצל ושום.
  2. מוסיפיםאת שאר הירקות ומקפיצים.
  3. מוסיפים את נתחי הסויה.
  4. מוסיפים ביצה ומקשקשים.
  5. במקביל מבשלים את אטריות האורז על פי הוראות היצרן.
  6. מוסיפים אטריות אורז וצ'ילי ומערבבים היטב.
  7. לקראת סיום מוסיפים את הכוסברה והבזיליקום.
  • נתחי סויה דמוי עוף הם טבעוניים ומבוססים על חלבון סויה המהווה מקור לחלבון.
  • במנה יש 17 גרם חלבון ו-8 גרם סיבים תזונתיים.
  • בבחירת תחליף בשר צמחוני חשוב לבחור כזה המכיל את כמות החלבון הגבוהה יותר.
יש לכם שאלות למנטורים שלנו? שלחו להם למייל izunbahaim@gmail.com ואולי נפרסם את השאלות שלכם עם תשובות המנטורים
לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.
בשיתוף אסם נסטלה
פורסם לראשונה: 08:00, 15.09.20