מצדיעים ותורמים

למעלה מ-15 מיליון דולר גויסו הלילה באירוע ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), שהתקיים השנה באופן וירטואלי, והתרומות ממשיכות להיאסף.
האירוע עמד בסימן "ערב הצדעה לגיבורים", והוא שודר בשידור חי לעשרות אלפי תומכי הארגון מכל רחבי ארצות הברית, בהם פילנתרופים ואנשי עסקים מובילים. במהלך הערב הוצגו סיפורים של חיילי וקציני צה"ל, חלקם חיילים בודדים שבחרו לעלות לישראל ולהתגייס. בין היתר הוצגו סיפוריהם של תא"ל רסאן עליאן, ראש המינהל האזרחי, ששירת כמח"ט גולני במהלך מבצע צוק איתן, נפצע בקרב וחזר לפקד על חייליו, וסא"ל אפרת קייקוב, האישה הראשונה שתפקד על גדוד בחיל התותחנים.
בתוכנית האמנותית: נועה קירל, עידן רייכל ועדן אלנה יחד עם הלהקה הצבאית, בביצועים לשירים מוכרים. את האירוע הנחו השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס, ויו"ר FIDF פיטר ויינטראוב.
5 צפייה בגלריה
מורן אטיאס וסא"ל אפרת קייקוב
מורן אטיאס וסא"ל אפרת קייקוב
מורן אטיאס וסא"ל אפרת קייקוב
(צילום: יח"צ)
בין התרומות המובילות: ארגון נפש בנפש תרם 1.3 מיליון דולר, עמותת אחים לחיים תרמה מיליון דולר, עמותת אור לחייל תרמה מיליון דולר, מומנטום תרמו 750 אלף דולר, קרן ג'נסיס תרמה 600 אלף דולר, הפדרציה האמריקנית של יהודי איראן תרמה 600 אלף דולר. לקראת סוף האירוע, הוכרזו שתי תרומות ייחודיות, על ידי שריל וחיים סבן, שישוו תרומות שייאספו כהמשך לגיוס התרומות באירוע, עד לסכום של 500 אלף דולר, וסגן נשיא FIDF, מארק פרלמן ואשתו קלייר, הודיעו כי ישוו את התרומה שלהם לתרומות נוספות עד לסכום של 500 אלף דולר.
הכספים שגויסו יועברו לרווחת חיילי צה"ל באמצעות מגוון תוכניות FIDF, כגון מלגות לימודים IMPACT! לחיילים מהמערך הלוחם, סיוע כספי לחיילים מעוטי יכולת כלכלית, תמיכה בחיילים בודדים במהלך ולאחר שירותם, סיוע לחיילים הפצועים ולמשפחות השכולות, וכן בניית מתקני רווחה, חינוך ותרבות.

מלגות ב-20 מיליון שקל

גם השנה, בני הזוג הפילנתרופים ג'רי שוורץ והת'ר רייסמן מקנדה, שיסדו את קרן הישג, קרן מלגות לחיילים בודדים משוחררים, העניקו מלגות לימודים ודמי מחייה ל-100 סטודנטים ששירתו בצה"ל כחיילים בודדים, בסכום כולל של 20 מיליון שקל. השנה נערך טקס במתכונת מצומצמת, על גג בניין הקרן שבשדרות רוטשילד, בנוכחות אביב בושינסקי, מנכ"ל הקרן.
5 צפייה בגלריה
אביב בושינסקי על גג קרן הישג
אביב בושינסקי על גג קרן הישג
אביב בושינסקי על גג קרן הישג
(צילום: יח"צ)

מעוררת השראה

באירוע הגאלה השנתי של הקרן החדשה לישראל, שומרי הדמוקרטיה, הוענק פרס גלנטר לשנת 2020 לאפרת ירדאי, יו"ר אגודת יהודי אתיופיה. הפרס, על סך 25 אלף דולר ממשפחת סנדי ולינדה גלנטר, מחולק מדי שנה למנהיגים אזרחיים מעוררי השראה שהביאו לשינוי חברתי משמעותי ויוצא דופן בישראל. ירדאי הודיעה שתתרום חלק מהפרס חזרה לאגודה ליוצאי אתיופיה. במהלך אירוע הגאלה הווירטואלי, נשבר שיא תרומות לקרן החדשה לישראל בערב אחד ועמד על כשלושה מיליון שקל. עוד באירוע הודיע מנכ"ל הקרן הבינלאומי, דניאל סוקאץ', שקמפיין דור ההמשך הגיע ליעד שנקבע - 40 מיליון דולר ועל כן היעד החדש עומד כעת על 50 מיליון דולר עד סוף השנה.
5 צפייה בגלריה
אפרת ירדאי
אפרת ירדאי
אפרת ירדאי
(צילום: יח"צ)

עם הפנים לדובאי

אנשי העסקים נחום ואריה ויסמן, בעלי קבוצת wissmann holdings הישראלית, מתרגשים. זה בגלל שהם קיבלו הזמנה רשמית להציג בתערוכת הרהיטים הבינלאומית שתתקיים בדובאי במאי 2021. הקבוצה תציג את רהיטי שמרת הזורע ורהיטי ויסמן בביתן עצמאי, וזו תהיה הפעם הראשונה שחברת ריהוט ישראלית מציגה בתערוכה זו. ויסמן אמר, שהקבוצה כבר נמצאת במגעים לקראת שיתוף פעולה עם מפיץ מקומי.
5 צפייה בגלריה
נחום ואריה ויצמן
נחום ואריה ויצמן
נחום ואריה ויצמן
(צילום: יח"צ)

קצרה מחמאות

הסרט הישראלי לילה בחיפה לא זכה בפרס פסטיבל הסרטים הבינ"ל בוונציה, אבל השחקנית הישראלית - ערבית, מריה זריק, מכוכבות הסרט, סיפרה שקיבלה מחמאות על השמלה אותה לבשה בערב פתיחת הפסטיבל. את השמלה רכשה לפני הנסיעה בקומפלקס האופנה T&E בשפרעם, בהתייעצות עם חברה הקרוב, איש העסקים זאיד זאיד, הבעלים של הקומפלקס.
5 צפייה בגלריה
מריה זריק וזיאד זיאד
מריה זריק וזיאד זיאד
מריה זריק וזיאד זיאד
(צילום: יח"צ)

בוהדנה למען בריאות תושבי שדרות

הדוגמנית ואשת הטלוויזיה מירי בוהדנה, לא שוכחת איפה היא נולדה. עובדה, בימים אלו העבירה תרומה לעיר הולדתה, שדרות, בגובה של עשרות אלפי שקלים, כדי להציב בשני פארקים מרכזיים בעיר שתי עמדות החייאה חכמות, דפיברילטור. בוהדנה, שמתנדבת בתחנת מד"א בתל אביב, תרמה את המכשירים במסגרת פרויקט הנצחה ע"ש ד"ר אורן זוסמן ז"ל, רופא קרדיולוג בבית החולים וולפסון בחולון, שמת מאירוע לבבי במהלך משמרת כשהוא בן 38 בלבד.

ברוך איבצ'ר תורם לבית לסין

בזכות תרומה של 320 אלף שקל, תיאטרון בית ליסין מעניק שי לחג בסך 1,200 שקל לכל אחד מ-173 העובדים הקבועים של התיאטרון. אגודת הידידים של התיאטרון, בראשות הילה רהב, תרמה 160 אלף שקל, שהצטרפו לסכום זהה מתרומתו של איש העסקים ברוך איבצ'ר, שעל שמו נקרא התיאטרון.