ה-IdeaPad Gaming 3 של חברת לנובו לא נראה כמו לפטופ גיימינג. וזו מחמאה. אמנם לנובו, כמו כל יצרניות לפטופים, חושבת שגיימרים אוהבים מחשבים מעוצבים ו"מגניבים", אך בסדרה לא יקרה כמו זו הם לא משקיעים בתאורת LED מעייפת או בצורות מוזרות על מכסה המסך. וכאמור, טוב שכך.
4 צפייה בגלריה
IdeaPad Gaming 3
IdeaPad Gaming 3
נדהמנו: תאורה למקשים בצבע אחד בלבד
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מה שהופך אותו ל"לפטופ גיימינג" זה המפרט שלו, שכולל מעבד i7, כרטיס מסך ייעודי של NVIDIA ורעש ממערכת האוורור כשאתם מנסים להריץ עליו משחק. אבל בגלל שהוא לא יקר, במקום שימוש בהרבה מתכת ותאורה מוזרה, אתם מקבלים מחשב פלסטיקי שמקשיו כוללים תאורה בצבע אחד בלבד. הו, האימה!
כשפותחים את המכסה, מגלים יש כאן מסך נחמד ממש בגודל 15.6 אינץ'. הוא אמנם רק Full HD, עם רזולוציה של 1920x1080, אבל זהו מסך IPS עם קצב רענון של 120 הרץ. תצוגת הצבעים שלו מדויקת, הוא בהיר ונעים לעיניים. מסיבות שתיכף נגיע אליהן, קצב הרענון שלו רלוונטי בעיקר בתוך ממשקי חלונות, אבל היי, גלילה בדפדפן ב-120 הרץ זו אכן חוויה נעימה יותר מגלילה ב-60 הרץ של מסך רגיל.
4 צפייה בגלריה
IdeaPad Gaming 3
IdeaPad Gaming 3
לא המחשב המתאים למשחקים תובעניים
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
הסיבה לכך שכנראה לא תריצו הרבה משחקים ב-120 הרץ, אפילו ברזולוציית Full HD, היא שכרטיס המסך שיש כאן הוא GeForce GTX 1650. זה צוואר הבקבוק האמיתי של המחשב הזה. אבל מה זה אומר בפועל? בעיקר שאין כמעט משחק מודרני שתוכלו להציג ברמת פירוט גבוהה (או בקצב רענון גבוה). יש לו מספיק כוח עיבוד כדי להתמודד עם משימות חישוב - מעבדי סדרה i7 של אינטל נמצאים רמה מעל למה שרובנו צריכים מחוץ למשחקים ויישומים "כבדים" - אבל לא מספיק כוח עיבוד גרפי כדי להריץ משחקים חדשים תובעניים באיכות גבוהה.
הצלחתי להפעיל עליו את Metro Exodus, וגם את Call of Duty: Warzone, אבל אלה דרשו הורדת הגדרות גרפיות אי שם לאמצע. משחקים שיגיעו בחודשים הקרובים, שמפותחים במקביל למחשב ולקונסולות הדור הבא, צפויים להיות עוד יותר תובעניים.
4 צפייה בגלריה
IdeaPad Gaming 3
IdeaPad Gaming 3
2.2 ק"ג. הגיוני למחשב גיימינג, כבד למחשב רגיל
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
זה הופך את המחשב למתאים בעיקר עבור אנשים שחושבים על גיימינג אבל מבינים שרוב המשימות של המחשב הזה יהיו קשורות דווקא ליישומים משרדיים או לגלישה באינטרנט. לחלופין, זה יכול להיות מחשב הגיוני עבור ילדים צעירים שמקבלים את הלפטופ הראשון שלהם ולא אכפת להם באיזו רזולוציה בדיוק ירוץ פורטנייט.
כן שווה לומר שאם אתם רוצים את המחשב הזה בעיקר לעבודה, המשקל שלו עלול להיות בעייתי קמעה. 2.2 קילוגרמים זה הגיוני למחשב גיימינג, אבל מחשבים עסקיים כיום שוקלים הרבה פחות. אין מה לעשות - השימוש בפלסטיק אמנם מוזיל את המחשב, אבל גם הופך אותו לכבד יותר.

מקלדת מפתיעה לטובה

אם אתם חושבים עליו כעל מחשב לדברים שאינם משחקים, אציין שהמקלדת מפתיעה לטובה. המקשים אמנם קצת צפופים, אבל נוחים מאוד ללחיצה ואינם שטוחים במיוחד - המרחק שהם עוברים בזמן הלחיצה הופך את חוויית הכתיבה על המחשב לנעימה. הבעיה היחידה שלי היא עם פד המספרים בצידה הימני של המקלדת - הוא צפוף מכדי שתוכלו להקיש סדרות של מספרים בנוחות בלי להסתכל עליו. זו בעיה שמאפיינת כמעט כל מחשב בגודל הזה.
4 צפייה בגלריה
פורטנייט פותח פרק חדש
פורטנייט פותח פרק חדש
פורטנייט. לילדים אכפת מהרזולוציה?
(צילום מסך)
סוללת המחשב אינה בנפח גבוה במיוחד, והיא תספק לכם 5-4 שעות של עבודה. במשחקים, כצפוי, אין הגיון אפילו לנסות ולשחק כשהמחשב לא מחובר לחשמל - הסוללה תתרוקן מהר מאוד וגם החוויה שתקבלו לא תהיה אופטימלית, בלשון המעטה.
עוד דברים שלא הזכרנו בנוגע למפרט המחשב הזה הם הזיכרון (16 גיגה במהירות 2,933 מגה-הרץ), שטח האחסון (SSD של 512 גיגה בייט), תמיכה ב-WiFi 6 החדש, בלוטות' 5.0, מצלמת רשת מובנית ורמקולים לא רעים בכלל. יש כאן גם שתי כניסות USB, כניסת USB-C, יציאת HDMI ורשת, ושקע האוזניות. במילים אחרות, מפרט סטנדרטי יחסית של לפטופ מוכוון-ביצועים.
וזה מה שהוא, בסופו של יום: לפטופ מהיר שיכול גם לשמש אתכם למשחקים, אבל לא מכונת משחקים אימתנית כמו מתחריו ואחיו היקרים-יותר. אם אתם קהל יעד של מכונה כזו, המחשב הזה בהחלט יעשה את העבודה. אם לא אכפת לכם ממשחקים, או שאפכת לכם בעיקר ממשחקים, זה לא המחשב עבורכם.
מחיר: 5,571 שקלים