בשיתוף ביטוח ישיר

במשך שנים חינכו אותנו שלדבר על הכסף שלנו זה פשוט לא מנומס. התוצאה? רובנו עדיין לא ממש יודעים מה לעשות איתו. בשוק היום ישנם כמה מוצרים פיננסיים שכולנו מכירים - החל מפק"מ בנקאי, דרך ניהול תיק השקעות ועד לפוליסת חיסכון בחברות הביטוח.
כדי לבחור במוצר הנכון עבור הכסף שלכם, כדאי להכיר את ההיצע לעומק ולהבין את ההבדלים.
נתחיל מפיקדון קצר-מועד של הבנקים: מה שכולנו מכירים בשם פק"מ. מדובר במוצר פופולרי במיוחד שזמין לנו ברוב המקרים בלחיצת כפתור באפליקציית הבנק. פשוט בוחרים סכום ומועד להפקדה, והכסף שוכב בצד. רק מה, הריביות בבנקים נושקות לאפס. הכסף אולי נשמר, אבל הוא ממש לא עושה עבודה ולא צובר ריבית.
האפשרות הבאה היא פתיחת תיק השקעות: תוכלו לעשות את זה בצורה עצמאית. אפשר בבנק, ואפשר גם לפנות אל בתי ההשקעות. אם תבחרו ללכת בדרך העצמאית, קחו בחשבון שתצטרכו לעשות המון מחקר מקדים ולהתחיל להכיר לעומק תחום די מורכב. מה גם שליועצי השקעות יש כלים חישוביים וניתוחיים, שלכם פשוט אין גישה אליהם. מנגד, פתיחת תיק בבנק או בבית השקעות תחייב אתכם בסכום מינימלי שהוא, איך לומר, לא בדיוק מינימלי. איפשהו בין 250 ל-300 אלף שקל - רק כדי להתחיל.
קיימת גם אפשרות חדשה יחסית בשוק: פוליסות חיסכון שמוצעות היום על ידי חברות הביטוח. אם תבחרו בדרך הזו, תוכלו להשקיע את הכסף בפוליסת חיסכון בכל מיני מסלולים, וגם לשלב. בחלק מחברות הביטוח לא תחוייבו בסכומי השקעה דמיוניים ובכל זאת תקבלו ליווי מקצועי שיאפשר לכם לעשות עוד כסף.

עדיין מתלבטים?

לפני שמגיעים להחלטה הנכונה עבורכם, קחו בחשבון את גובה דמי הניהול, פשוט חפשו אחר האחוז הנמוך ביותר. את נזילות התכנית, מה שיאפשר לכם למשוך כסף מתי שתרצו, ללא חיובים מיותרים וללא קנסות יציאה. וזכרו שהיום, אפשר לעשות הכל, גם בדיגיטל, בלחיצת כפתור.

● האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי בנושא השקעות ו/או חסכון, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואין באמור משום התחייבות החברה להשגת תשואות. המידע שהוצג בכתבה מעודכן למועד הצגתו, עשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים והוא אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש ללקוח זה או אחר לטובת ביצוע פעולה כלשהי. כל פעולה שתבוצע בהסתמך על המידע הנמסר בכתבה, הינה באחריות מבצע הפעולה בלבד, והחברה לא תהא אחראית בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרמו כתוצאה משימוש במידע ואינה מתחייבת כי שימוש במידע שבכתבה ייצור רווחים בידי המשתמש. יודגש כי המידע המצוי במשרדי החברה בכל נושא הינו המידע המחייב לכל דבר ועניין.
בשיתוף ביטוח ישיר
פורסם לראשונה: 08:53, 15.09.20