בשיתוף בנק הפועלים
אין ספק שמשבר הקורונה השפיע על כל בתי העסקים בישראל, ובמקרים רבים האיץ את המעבר לדיגיטל. כיום אתם, בעלי העסקים, זקוקים יותר מתמיד לפתרונות דיגיטליים לפעילות העסקית השוטפת שלכם. היום נציג לכם שורה של כלי Google חינמיים שמסייעים להגדיל את הנוכחות של העסק שלכם באונליין, ונמליץ לכם על מקורות מידע ופרויקטים נוספים שיאפשרו לכם להעמיק את הידע שלכם בשיווק דיגיטלי ובמכירות מקוונות.
כדי להבין איך עושים את זה נכון, הגיע צחי כהן, מנהל שיווק ב-Google לוובינר שיעשה לכם סדר ויסייע לבעלי עסקים לבנות עמוד לעסק במנוע החיפוש הנפוץ בעולם וגם כלים רבים נוספים שכל בעל עסק חייב להכיר. הוובינר מתקיים כחלק מסדרת הרצאות מומחי האונליין של פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ידיעות אחרונות, ynet בשיתוף בנק הפועלים, לטובת עסקים קטנים, עם טיפים, המלצות, ובעיקר כלים יישומיים במעבר לעולם הדיגיטל.
במהלך הוובינר שוחח כהן עם סיגל ואור פרבמן שהקימו את הסטודיו Oma Design ליצור תכשיטים וכיום מחזיקים חנות אונליין לתכשיטים מעוצבים בהזמנה אישית. כהן סייע להם עם תובנות מרתקות. צפו בוובינר בראש הכתבה עם כל מה שאתם צריכים לדעת.
נתחיל?
הכלי החשוב ביותר שכל עסק חייב שיהיה לו הוא Google My business - גוגל לעסק שלי. גוגל לעסק שלי הוא פרופיל עסקי חינמי, שבאופן פשוט יציג את העסק שלכם ללקוחות פוטנציאליים בתוצאות החיפוש ב-Google וב-Google מפות. בפרופיל תוכלו להציג את כל המידע הרלוונטי על העסק שלכם, לינק לאתר שלכם ולשמור על קשר עם הלקוחות שלכם.
הרישום והתפעול של Google My Business הוא מאוד פשוט, ופרופיל שמנוהל כהלכה יכול לעזור למשוך אל העסק שלכם לקוחות פוטנציאליים. בואו נפרק את זה שלב אחר שלב - חמישה טיפים חשובים לבנייה של פרופיל בגוגל לעסק שלי:
1. פרופיל העסק - על מנת להבטיח חווית משתמש טובה ללקוחות שלכם ולהפיק את המיטב מהטכנולוגיה ש-Google מציעה לצרכנים, חשוב לבנות פרופיל עשיר ומעודכן. מלאו את כל פרטי העסק: כתובת, שעות פעילות, טלפון וכמובן לינק לאתר שלכם או לכל פרופיל שיש לכם ברשת חברתית זו או אחרת.
בפרופיל אתם יכולים להוסיף תיאור על העסק, לציין האם הוא נגיש או מתאים לילדים, ואם העסק שלכם הוא לדוגמה מסעדה, תוכלו גם לצרף את התפריט המלא שלכם. תקופת הקורונה לימדה אותנו ששעות פעילות של עסקים יכולות להשתנות על בסיס יומיומי - ולכן חשוב מאוד שתעדכנו את שעות הפעילות באופן סדיר, כדי שהלקוחות שלכם ידעו להגיע בזמן הנכון.
כתובת מלאה ומדויקת חשובה לא פחות - כך הלקוחות שלכם יוכלו לנווט אליכם הישר מהעמוד העסקי של שלכם ב- Google מפות. והכנסה של מספר טלפון תאפשר ללקוחות להתקשר אליכם ישר מהפרופיל. כל מידע שאתם מוסיפים מקל על הלקוח שלכם להגיע אליכם. עסקים עם פרטים מלאים נתפסים כאמינים יותר על ידי הלקוחות שלהם.
2. תמונה אחת שווה אלף מילים וגם לא מעט לקוחות - צרפו לפרופיל שלכם תמונות מהעסק. דאגו שהתמונות יהיו איכותיות וברורות ושישקפו את ההיצע והחוויה שאתם מציעים. אתם יכולים לחשוב על זה כ-׳חלון הראווה הדיגיטלי שלכם׳ זה יעזור ללקוחות שלכם לדעת מה בדיוק אתם מוכרים, ולמה הם יכולים לצפות כשיגיעו לחנות.
3. לייצר תקשורת רציפה עם לקוחות בפרופיל שלכם בגוגל לעסק שלי - הלקוחות שלכם יכתבו עליכם ביקורות - חלקן יהיו מעולות ומרגשות ואחרות אולי יביעו איזו אי שביעות רצון. חשוב מאוד להתייחס לכל ביקורת, להגיד תודה, ולעודד אותם לחזור לחנות הפיזית או לחנות אונליין. הרבה מאוד פעמים הלקוחות פשוט ישאלו שם שאלות כמו: האם אתם מוכרים מוצר ספציפי או האם יש חניה באזור, הקפידו לענות על כל שאלה. כל תקשורת עם הלקוחות מעלה את האמינות שלכם בעיניהם ומעלה את הסיכוי שהם ירכשו מכם. מאחר ותקשורת עם הלקוחות היא רכיב כל כך חשוב, אפשר לסכם אותו עם שלושה עקרונות:
א. השתדלו להגיב בסמוך למועד פרסום הביקורת ודאגו שהתגובה שלכם כנה, קצרה ומקצועית
ב. הודו ללקוחות על ביקורת חיובית והימנעו מקידום מבצעים או פרסומות כשאתם נותנים מענה ללקוחות
ג. במקרה של ביקורות שליליות שמרו על ענייניות ומקצועיות, ונסו להסביר מה אתם עושים לשינוי המצב.
4. פרסמו מבצעים והטבות - לפני רגע אמרנו שעדיף שלא לפרסם מבצעים כשאתם מגיבים ללקוחות, וזה מדויק, אבל כדאי מאוד להעלות פוסטים מיוזמתכם לפרופיל שלכם באופן סדיר ושם להציג מוצרים חדשים או מבצעים מיוחדים. אם הגיע מוצר שהרבה חיכו לו או אם בדיוק לקראת החגים אתם יוצאים במבצע מיוחד - זה המקום בו אתם יכולים לעדכן ולשתף. עשו זאת באופן דיי דומה לפעילות שלכם בכל רשת חברתית בה אתם מעדכנים על מבצעים.
5. אחת לשבוע נתחו את הפעילות של הדף העסקי ובדקו באופן מסודר את הפעילות שלכם בפרופיל - כך תוכלו לדעת כמה אנשים מגיעים אליכם דרך Google, בין אם הקליקו על העמוד העסקי שלכם או התקשרו אליכם דרכו. המידע הזה יכול לשמש אתכם כשאתם מעדכנים את הפרופיל.

איך אפשר לעלות בתוצאות החיפוש הראשונות ב-Google?

אפשר להעביר הרצאה שלמה בנושא, אבל אם אפשר לסכם את זה במשפט קצר - כל נוכחות שלכם ברשת מגדילה את הסיכוי שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש ב-Google. באופן זה, גם אם לקוחות לא יחפשו את שם העסק שלכם אלא מוצר או שירות שאתם מציעים הם יוכלו להגיע אליכם. לכן חשוב להגדיל את הנוכחות שלכם בכל הפלטפורמות השונות ולא רק ב-Google לעסק שלי.
א. בנו אתר אינטרנט מיוחד עבור העסק שלכם והציגו בו את כל המוצרים שלכם
ב. פתחו עבור העסק שלכם ערוץ ביוטיוב - ופרסמו שם מדי שבוע סרטון חדש שיכול לעזור ללקוחות שלכם
ג. פתחו פרופיל עסקי לעסק שלכם בפייסבוק, באינסטגרם או בכל רשת חברתית אחרת ועלו פוסטים ותמונות באופן קבוע
ד. הכניסו את העסק שלכם ל-waze כדי שהלקוחות יוכלו לנווט אליכם בקלות
ויש עוד עשרות דוגמאות או פלטפורמות, חלקם חינמיות וחלקם בקידום ממומן - אבל המסר הוא פשוט - כל נוכחות שלכם באונליין משפרת את הסיכוי שעוד ועוד לקוחות יגיעו אליכם.
נוסף על כך חשוב להכיר עוד פרויקטים של גוגל, שכולם מוזמנים להצטרף אליהם. הפרויקטים פתוחים לכולם וכמובן חינמיים.
ShoppingIL - את ימי המכירות של shoppingIL אני מניח שאתם מכירים. ולמי שלא, מאז 2014, Google תומכת בעסקים המוכרים אונליין דרך יוזמת ShoppingIL - בכל שנה במהלך נובמבר גוגל יוצאים ב-48 שעות של מבצעים והנחות בשיתוף עסקים מקומיים בלבד. היוזמה שכללה רק 150 עסקים בשנה הראשונה, גדלה ל-1,600 עסקים ב-2019. השנה נחגוג את ShoppingIL ב-10-11 בנובמבר, ונקדם אלפי עסקים ישראליים. אתר הרישום לעסקים שמעוניינים להשתתף ב-shoppingIL 2020 פתוח עכשיו וכל עסק שיש לו אתר אינטרנט עם סליקה ומערך שליחויות יכול להצטרף לפרויקט. הקליקו כאן להרשמה.
השנה בעקבות משבר הקורונה, ב-Google החליטו לפתוח גם את האקדמיה של ShoppingIL, מסלול הכשרה לעסקים קטנים ובינוניים, הכולל קורסים מקוונים בחינם שיעניקו את כל הכלים הדרושים להגדיל את הנוכחות באונליין ולהפוך לעסק דיגיטלי שמוכר ברשת באופן מסודר.
עד עכשיו נפתחו כבר שלושה מחזורים של האקדמיה, ואתם מוזמנים להצטרף לאקדמיה ולהגדיל את הידע שלכם. האקדמיה נלמדת אונליין, כך שכל אחד יכול להתחבר מכל מקום, והשיעורים מועברים בקבוצות קטנות. כל עסק שמתקבל לאקדמיה מקבל מנטור עסקי וחונך דיגיטלי שמלווים אותו לאורך כל התהליך ומסייעים לו עם הגדלת הנוכחות שלו באונליין.
הקורסים מתאימים לעסקים בעלי נוכחות דיגיטלית, משמע כאלו שיש להם אתר או דף בפייסבוק - וגם לאלו שעדיין לא בנו לעצמם נוכחות אונליין, ויחד במסגרת האקדמיה ניתן להסתייע ולצמוח. במסגרת האקדמיה יש דגש מיוחד על הכשרה מעשית, במטרה לעבוד יחד על הנכסים הדיגיטליים של העסק ממש תוך כדי הלימוד. חפשו האקדמיה של ShoppingIL בגוגל ותוכלו להירשם.
הסדנה הדיגיטלית של Google - פרויקט נוסף שכדאי להכיר הוא הסדנה הדיגיטלית של גוגל. הרבה מכם מאוד עסוקים, ואולי אין לכם את היכולת לפנות שעות קבועות על מנת להגיע לאקדמיה, ולכן בגוגל פתחו אתר ייעודי, בו ניתן ללמוד על הגדלת הנוכחות הדיגיטלית באונליין בכל מקום ובכל שעה שתרצו. הסדנה הדיגיטלית היא אתר בעברית עם תוכן הדרכה חינמי ומגוון, שזמין בכל זמן ומכל מקום, במטרה לעזור לכם לקדם את העסק.
אפשר ללמוד על-ידי בחירת שיעורים ספציפיים, או לקפוץ למים העמוקים ולקחת קורס שלם. הסדנה מתאימה לעסקים המעוניינים לשפר את הנראות הדיגיטלית שלהם או לכאלו שרק עושים את הצעדים הראשונים ברשת. כדי להגיע לסדנה, כל שעליכם לעשות זה לחפש הסדנה הדיגיטלית של Google בגוגל.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 08:57, 15.09.20