אחרי שנכנסה להקפאת הליכים, נמכרה רשת הגלידריות וניליה על 20 הסניפים שלה. עכשיו, כחודשיים אחרי המכירה, הודיע איתי רוגוזינסקי, ממייסדי וניליה, ומי שהיא אחראי על הפן הטכנולוגי והקולינרי של הרשת, על סיום דרכו בחברה לאחר 18 שנים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יונתן בן חיים)
את רשת וניליה הקימו לפני 18 שנה האחים איתי וניצן רוגוזינסקי. הרשת התחילה את דרכה מסניף שכונתי בתל אביב, ועם השנים גדלה והפכה לאחת מרשתות הגלידה הבולטות בארץ.
בתחילת חודש מאי השנה, בשיא משבר הקורונה, הגישה הרשת בקשה להקפאת הליכים, עקב "מחנק אשראי חמור" ופגיעה קשה בהכנסות הרשת, שצנחו בחודשי הקורונה ובתקופת הפסח ב-80 אחוזים.

חזרה למקורות

הסניף הראשון נפתח בשנת 2001 על ידי שני האחים ברחוב בזל בתל אביב, והוא היה גלידרייה שכונתית קטנה עם שתי מכונות גלידה. הסניף השני נפתח באבן גבירול בהשקעה של מיליון שקלים. עם השנים הרשת צמחה, ובחמש השנים האחרונות הכפילה את קצב הגדילה שלה, עד שהגיעה ל-20 סניפים.
הסיפור של איתי רוגוזינסקי מזכיר את הסיפור על הדייג והחכה - עכשיו, התוכנית שלו אחרי המכירה היא לחזור להתחלה ולייצר גלידה ארטיזנלית כמו שהוא יודע.
בחודש מאי האחרון, הוגשה, כאמור, בקשה להקפאת הליכים, ולפני כחודש וחצי הרשת נמכרה לקבוצת משקיעים שבהם שני זכיינים של הרשת - בהרצליה ובתל אביב.
2 צפייה בגלריה
איתי רוגוזינסקי
איתי רוגוזינסקי
איתי רוגוזינסקי: מזכיר את הסיפור על הדייג והחכה
(צילום: בן יוסטר)
"אחרי שנכסה להקפאת הליכים, נמכרה לאחרונה רשת וניליה, שלה 20 סניפים, לקבוצת משקיעים בראשה עומדים שניים מזכייני הרשת לצד משקיעים נוספים", מסר איתי רוגוזינסקי, "השינוי במבנה הבעלות הביא להחלטתי לסיים את דרכי ולצאת לדרך חדשה. מגיל 17 וניליה הייתה בשבילי בית, משפחה, מפעל חיים ואני גאה על הדרך הארוכה שעשיתי בה מגלידריה קטנה בבזל לאחת מרשתות הגלידה המובילות והבולטות בישראל. לא פשוט לעזוב מפעל חיים אחרי 18 שנים, אך ההחלטה התקבלה בלב שלם".
ומה התוכניות לעתיד?
"אין בכוונתי לקחת עוד חלק במותג הגלידות וניליה, אך יש בי רצון עז להביט קדימה ולהמשיך בעשייה - אני רוצה לחזור לשורשים ולמקורות, לחזור לייצור ארטזינלי בכמויות קטנות, לחזור לעונתיות ולקשר הבלתי אמצעי עם הלקוחות, ועכשיו - כשאלה מגובים בידע וניסיון שצברתי, פילוסופיה קולינרית מגובשת, שאיפות ופנטזיות".