ביום שישי מתחיל הסגר אבל קרן אוחנה-איוס, יו"ר איגוד הגנים הפרטיים ובעלת גן, אומרת בריאיון לאולפן ynet: "אנחנו חוזרים לשגרה מלאה ביום שני. אנו תומכים בילדים וחושבים שנתוני התחלואה, לפי משרד הבריאות, שעומדים על פחות מחצי אחוז אינם מצדיקים את היציאה שלנו לסגר".
איך תפעלו בניגוד לכללים?
"אני יודעת שמתקיימות ועדות חריגים, ובסוף המדינה תפנה אליי ותגיד, 'קרן, בואי תיתני לי שירות לעובדים חיוניים וייווצרו לי משפחתונים קטנים של 6-5 ילדים בכוכים שלא תהיה לי שליטה עליהם, תחת חוק הפיקוח כי זה עובר מתחת לרדאר. אני לא מכוונת למקומות שעשויים לעשות לנו עוול.
"מחד אני לא רוצה להיות פורעת חוק, מאידך אני יודעת שטובת הילדים היא להישאר במסגרת שהם מכירם תחת חוק, עם מבוגר אחראי ויציבות".
2 צפייה בגלריה
"הילדים זקוקים ליציבות"
"הילדים זקוקים ליציבות"
"הילדים זקוקים ליציבות"
(צילום: shutterstock)
זאת ההחלטה שלכם כאיגוד הגנים, אתם פותחים ביום שני?
"הגננים והגננות מתייצבים לעבודה ביום שני. אנחנו פותחים את הגנים מגילי לידה עד גיל שלוש, נותנים מענה לסקטור הפרטי, כמו שהתקבל בהחלטת ממשלה שהמגזר הפרטי עובד".
ואם יבוא פקח וייתן דוח, מה אז?
"נתמודד".

"ההורים נכנסים רק עם מסכות"

"המדינה לא נותנת פתרונות", אומרת מאירי כהן נכייסי, בעלת גן פרטי. "הילדים האלה רק התחילו את ההסתגלות שלהם והסגר ישבור להם ולהורים את הרצף.
"אין פה פתרונות במדינה שלנו, היא צריכה לעזור ולתמוך בגיל הרך, בגנים הפרטיים. לצערי הרב מעל 200 גנים סגרו בעקבות הקורונה ואני מדברת על גנים טובים. דמעות ירדו לי כשחברות טובות התפטרו.
"ההידבקות בקורונה בגנים היא אפסית. אנחנו שומרים אצלי בגן, ההורים נכנסים רק עם מסכות".
כבר הודעת להורים שביום שני את פתוחה?
כהן נכייסי: "הודעתי שכרגע אין שום שינוי, עובדים כרגיל ואני מקווה שייתנו את המענה הזה כי לילדים האלה מגיע את הכי טוב שיש".
קראו עוד:

קבלת החלטות על ילדי ישראל

"לצערי המלצות המומחים לא זוכות כמעט לאוזן קשבת", אומר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור.
"כרגע יושבים בחדרי חדרים וכותבים את המתווה. חשוב שזה ייצא לאור ויתקיימו דיונים מסביב לשעון בכנסת בזירה הציבורית, ואפשר יהיה לדון בכל פרט ולהחליט אם אנו פוגעים קשות בבריאותם הנפשית והגופנית של ילדי ישראל בדרך לצמצום ההדבקות.
"זה דיון ציבורי שראוי להתקיים והכנסת שהיא הריבון צריכה להחליט. זה הזמן לצאת לתקשורת ולתת במה לאנשים כדי לאפשר לקבל החלטות נכונות".
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
"אסור שיהיה הבדל בין גנים פרטיים לממשלתיים"
(צילום: shutterstock)

דרושה החלטה אחת לכל הגנים

אוחנה-איוס: "התקנות יגיעו להצבעה ביום רביעי בערב, זה אומר שיש לנו 24 שעות להפוך מאנשים מטורפים לאנשים הגיוניים. אנו נצמדים לנתונים שהממשלה פרסמה, שהפרויקטור עמד על הפודיום ואמר.
"אין שום סיבה בעולם, גם שמדינת ישראל לא תחליט איזה ישות משפטית אני, אם אני מוסד חינוך אז שיעזרו לי כמוסדות חינוך, אם אני עסק פרטי אני בכלל לא עוברת על החוק".
לדברי ד"ר דברה ווסט, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אסור שתהיה אפליה או הבדל בין הגנים הפרטיים לממשלתיים. "אני מסכימה שאם יש לנו 24 שעות לשינוי ההחלטה, שהילדים יכולים לחזור לגן, שישתמשו בשעות האלה, אבל חלילה וחס שלא יהיה חוק בשביל אלה שיכולים לשלם על חינוך פרטי וחוק אחר לאלו שילדיהם בגנים של המדינה. שכל הילדים יחזרו לגנים".