תמונה כללית

החברות שעוזרות לשמור על הכדור שלנו

יותר ויותר חברות במשק, יבואניות ויצרניות כאחד מבינות כי אם נמשיך לקבל את חיינו על כדור הארץ כמובנים מאליהם, בשלב כלשהוא הכדור הכחול פשוט יפנה לנו עורף. הכירו מוצרי טיפוח, בקבוקי שתייה, בגדים, נעליים, אביזרי אופנה ואפילו צנרת שפכים שמתחשבים בסביבה

יובל גמליאל
תמונה כלליתתמונה כלליתתמונה כללית

בשיתוף מי עדן

מוצרי טיפוח, בקבוקי שתייה, בגדים, נעליים, אביזרי אופנה ואפילו צנרת שפכים. יותר ויותר חברות במשק, יבואניות ויצרניות כאחד מבינות כי אם נמשיך לקבל את חיינו על כדור הארץ כמובנים מאליהם, בשלב כלשהוא הכדור הכחול פשוט יפנה לנו עורף וכל מה שנותיר לדורות הבאים יהיו חור באוזון, אוויר מזוהם בפיח, התחממות גלובלית, אוקיינוסים מוצפים בנפט וקרקעות מזוהמות בשפכים תעשייתיים. 

צילום: shutterstockשומרים על כדור הארץ (צילום: shutterstock)

בישראל כמו בעולם הבינו כבר לאן נושבת הרוח ומספר חברות וארגונים כבר יצאו בהצהרה רשמית לפיה נושא השמירה על הסביבה הופך יותר ויותר לחלק מהותי וחשוב בפעילות העסקית שלהן. הנה מספר דוגמאות לצעד חיובי בכיוון אותו כבר עושות מספר חברות גדולות במשק, בתקווה שזוהי רק ההתחלה:  

בקבוקי מים מחומרים ממוחזרים

לאחרונה הכריזה חברת מי עדן על מעבר לבקבוקי מים העשויים מ-25% פלסטיק ממוחזר ((PET) על המדפים. הפתרון של PET ממוחזר (RPET) הוא פתרון שמוכר כעדיף סביבתית ובכך מצטרפת חברת מי עדן למודל הכלכלה המעגלית שבו פסולת הופכת לחומר גלם. על פי מחקרים בתחום, טביעת הרגל הפחמנית של בקבוק 1.5 ליטר PET מנופח המורכב מ- 25% פלסטיק ממוחזר היא כחצי מטביעת הרגל הפחמנית של קרטון משקה חלב וכרבע מטביעת הרגל הפחמנית של בקבוק יין. מה שאומר שההשפעה הסביבתית של המהלך אותו ביצעה מי עדן היא משמעותית ביותר.


צילום: יחבקבוקי מים מחומרים ממוחזרים. מי עדן (צילום: יח"צ)

לדברי מנכ"ל החברה, אלון אלפרוביץ': "השאיפה העתידית שלנו הוא להגיע למצב בו כל המוצרים שלנו עשויים מ-100% חומרים ממוחזרים. כל זאת לצד התוכנית הסביבתית שכבר פעילה במי עדן הכוללת הפחתת השימוש בחומרי גלם כגון ניילונים ופלסטיק, הגדלת השימוש בחשמל ממקורות נקיים למפעל הייצור (שכבר היום כ- 45% מהחשמל שלו מגיע מטורבינות הרוח ברמת הגולן) שימוש חוזר בקרטונים ובמשטחי עץ ועוד".

קולקציית בגדים מחומרים ממוחזרים

בימים האחרונה השיקה H&M את קולקציית החג שלה. הקולקציה, עוצבה בהשראת שמלות וינטג' נחשקות משנות ה-30 של המאה ה-20 והיא מציגה 5 שמלות ברוח התקופה, המשלבות תחרות ושרוולים תפוחים בגזרות מודרניות ומחמיאות לגוף. פלטת הצבעים נעה בקונטרסט בין אופ-וויט ושחור בוהק. 

צילום: יחקולקציית בגדים מחומרים ממוחזרים. H&M (צילום: יח"צ)

קולקציית החג מהווה צעד נוסף לעבר המטרה של H&M לעשות שימוש רק בחומרים ממוחזרים, אורגניים או כאלו שהופקו בתהליכים מתחשבים יותר בסביבה עד 2030. הקולקציה עשויה במלואה מחומרים מתחשבים בסביבה. פוליאסטר וניילון ממוחזרים המגיעים מפסולת טקסטיל, פסולת פלסטית או תערובת של השניים ומעניקים חיים חדשים לבקבוקי פלסטיק ישנים, בגדים ישנים או שאריות בדים.

צבע אקולוגי מחומרים טבעיים

טמבור השיקה לאחרונה את eco2 – צבע אקולוגי חדשני המשפר את איכות האוויר בבית וסופח את הפחמן הדו-חמצני שבאוויר. החברה מציעה פתרון חדשני לצביעת חדרי הבית וקירות פנימיים, באמצעות צבע המיוצר מחומרים טבעיים , עמיד וחזק, אנטיבקטריאלי ואנטי-אלרגני. הצבע החדש מיוצר מחומרים טבעיים, ללא תרכובות אורגניות נדיפות ומזהמים (VOC), ללא חומרים משמרים וללא מיקרו-פלסטיק, מה שזיכה אותו בציון A+ הגבוה ביותר בתקן האירופאי לאיכות האוויר בחללים סגורים. 

צילום: טמבורצבע אקולוגי מחומרים טבעיים. (צילום: טמבור)

תכונות אלה מאפשרות: קיר נושם בעל מעבר טוב יותר של אוויר ולחות, עיכוב יצירת עובשים ופטריות, ודחיית היווצרות ריחות רעים. eco2 הוא המוצר היחיד בישראל שהוא גם אנטיבקטריאלי ומשמיד 99.9% מהחיידקים ואף קיבל את תו ה- Sensitive Choice (תו איכות למוצר אנטי אלרגני) אשר שומר על הקירות נקיים מחיידקים ושהינו מותאם לתינוקות ולאנשים רגישים הסובלים מאלרגיות, אסתמה ובעיות עור ונשימה.

חוסכים במים - הדחת כלים ב כ-9.5 ליטר מים בלבד

חברת BEKO משווקת בימים אלו מדיח כלים חסכוני המאפשר הדחת כלים בצריכת מים נמוכה של כ 9.5 ליטר מים בלבד. המדיח החדש והחסכוני של BEKO מגיע עם טכנולוגיית AquaIntense והודות לה  גם הסירים והמחבתות המלוכלכים ביותר, כמו גם שאר הכלים, יוצאים נקיים ומבריקים אחרי כל הדחה ללא צורך בקרצוף או רחיצה ידנית לפני הכנסתם למדיח. טכנולוגיית המדיחים החדשה של BEKO אידיאלית לצרכנים קצרים בזמן משום שהיא מבטלת את הצורך בשטיפת כלים ידנית.

צילום: יחחוסכים במים - הדחת כלים ב כ-9.5 ליטר מים בלבד (צילום: יח"צ)

צנרת שפכים בעלת אורך חיים של 100 שנה

הקיימות מגיעה גם לעולם התשתיות ובשנים האחרונות אחד ממוצרי הדגל של חברת חוליות הקיבוצית הינו מערכת ה-Ultra Silent. מדובר על  צנרת לניקוז שפכים ביתיים ללא מתכות כבדות אשר  עוצבה ופותחה בהתאמה מקסימאלית לדרישות הבנייה והינה בעלת תכונות בידוד אקוסטיות גבוהות. המערכת ידידותית לסביבה, עמידה בטמפרטורות קיצון  ממינוס 20 מעלות עד 95 מעלות, בעלת אורך חיים של 100 שנה וניתנת למיחזור מלא.

צילום: יחצנרת שפכים בעלת אורך חיים של 100 שנה (צילום: יח"צ)

נעליים ואביזרי אופנה בקולקציית קיימות

רשת הנעליים ואביזרי האופנה ,SPRING שפריטיה הינם 100% טבעונים באישור ארגון PETA, משיקה בימים אלו את קולקציית הקיימות Sustainably VEGAN. הקולקציה עשויה מחומרים ממוחזרים ובייצור בר קיימא, המתחשבים בסביבה, עם אותה יכולת הדבקה עוצמתית, אך ללא הפגיעה בכדור הארץ. הדבקים בקולקציה הנם על בסיס מים, והשעם נאסף מקליפת העץ באופן שאינו פוגע בגזע ובהמשך קיום העץ. כמו כן, הקולקציה עושה שימוש בחומר על בסיס אצות המסייעות בניקוי נהרות ואגמים.

צילום: יחנעליים ואביזרי אופנה בקולקציית קיימות (צילום: יח"צ)

מותג הטיפוח "הירוק" שעושה עלייה לישראל

מותג הטיפוח הבינלאומי LOVE BEAUTY & PLANET  מבית יוניליוור נוחת לראשונה בישראל. המותג שם לעצמו למטרה להציע מוצרי טיפוח אישי איכותיים ויעילים, הכוללים בישראל 4 סדרות מוצרים, לצד מספר צעדים שונים שיבטיחו שכדור הארץ של כולנו – יהיה נקי, ירוק ויפה יותר. בכל סדרה ניחוח מרכזי המבוסס על רכיב מן הטבע, לפחות 65% מהאריזות  עשויות פלסטיק ממוחזר הניתן למחזור נוסף, המוצרים הינם טבעוניים לחלוטין והמותג בכל העולם אינו מבצע ניסויים בבעלי חיים.  

צילום: סטודיו ליאת רוזנצוויגמותג הטיפוח "הירוק" שעושה עלייה לישראל (צילום: סטודיו ליאת רוזנצוויג)

המותג אף עושה מאמץ להכניס יותר ויותר רכיבים שמקורם בחקלאות בת קיימא. תהליך המחקר והפיתוח של המותג העמיד במרכז יעד להפחתת "טביעת הרגל הסביבתית" של המוצרים, החל משלב הייצור ועד לשימוש האישי של כל צרכנית. למשל, פטנט ה"שטיפה המהירה" שקיים במוצרי המרכך – מאפשר קיצור זמן המקלחת ובכך חסכון במים.


בשיתוף מי עדן


 

פורסם לראשונה 09:49 | 16/09/2020