טעם ההחמצה: זוג אנגלים שהתחתנו לפני 60 שנה ובילו את ליל הכלולות שלהם במלון מידלנד המפואר באנגליה, לא הספיקו להתעורר בזמן לארוחת הבוקר היוקרתית שמציע המקום. טעמה המר של ההחמצה בבוקר שלמחרת, ליווה אותם עד השבוע שעבר.
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
מימין לשמאל: טד, ג'וזפין והשף בריאן
(צילום: יח"צ)
לרגל יום נישואיהם ביקשה בתם של בני הזוג להפתיע אותם בארוחת בוקר במלון, אבל המלון נמצא בשיפוצים וההורים כבר לא בקו הבריאות. הסיפור הזה נגע ללבו של שף המלון, בריאן ספארק, שהחליט להפתיע אותם בדרך מקורית אחרת: השף התקין העתק של ארוחת הבוקר המשובחת, בדיוק כמו במלון (כולל הכלים, המפיות ושאר ירקות) - אבל אצלם בבית.
ביניים
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ג'וזפין וטד בטס ביום כלולותיהם
(צילום: יח"צ)
הסיפור מתחיל, כאמור, לפני 60 שנה בעיר מנצ'סטר באנגליה, כשאב הכלה חסך כסף במשך חודשים רבים, בכדי להעניק לזוג הצעיר, ג'וזפין וטד בטס, מתנה יקרה – ליל כלולות במלון המפואר.
ליל הכלולות המיוחל הגיע, והזוג הצעיר התרגש להתארח במלון, אולם העייפות וההתרגשות ממסיבת החתונה שלהם, בשילוב המיטה הנוחה, הובילה לכך שהשניים התעוררו מאוחר, ופספסו את ארוחת הבוקר. האכזבה הייתה גדולה במיוחד, מכיוון שהייתה זו הפעם הראשונה שהם התארחו במלון יוקרתי כזה, וטעמה המר של ארוחת הבוקר המפוספסת, נשאר צרוב להם בזיכרון.
כשהשניים חזרו מירח הדבש, כולם התרגשו לפגוש אותם שוב אחרי האירוע, והשאלה הראשונה שהאבא שאל הייתה: "איך הייתה ארוחת הבוקר במידלנד?". הזוג המבויש נאלצו לספר, כי הם ישנו כל כך טוב וחזק עד שלא התעוררו בזמן לארוחה. האכזבה של האבא הייתה כל כך גדולה, עד שבתו (שכיום בת 81) לא יכלה לסלוח לעצמה על הפספוס ועל התחושה שגרמה לו באותו הרגע.
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר: אחרי 60 שנה
(צילום: יח"צ)
בשבוע שעבר חגגו בני הזוג 60 שנות נישואים, ובתם - סליאן בטס, שמכירה את סיפור ליל הכלולות היטב, הבריקה עם רעיון - לפנק את הוריה לרגל המאורע ולהזמין להם ארוחת בוקר במלון מידלנד. אבל הימים הם ימי קורונה, בריאותה של האם (שסובלת ממחלת הפוליו) לקויה, ויחד עם העובדה שהמלון סגור לרגל שיפוצים – התוכניות שלה עמדה בפני כישלון. אבל סליאן לא ויתרה: היא צלצלה בכל זאת למלון, סיפרה את הסיפור וקיוותה לארגן להוריה משלוח של ארוחת בוקר משם ביום השנה שלהם.
צוות המלון, ששמעו את הסיפור המדהים, לא יכולים היו להישאר אדישים למקרה, והחליטו להפתיע את בני הזוג. בתאריך המיוחל, שהיה יום החופשי של שף המלון, ספארק, הגיע השף לבוש במדי הטבח לביתם בשכונת דבנהם. השף, היה חמוש בכל מה שצריך בכדי לשחזר את חוויית מידלנד המלאה - והכין במשך שלוש שעות, את ארוחת הבוקר המיתולוגית לכל המשפחה. בתום הארוחה, כשביקשה הבת לשלם את החשבון, חיכתה לה הפתעה נוספת - הארוחה הייתה מתנה מהנהלת המלון לכבוד האירוע.
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
(צילום: יח"צ)
"הוא הביא את כל כלי האוכל, את הספלים, התחתיות, התה, קערות הסוכר, מחצלות ממותגות, חמאה, וכל רגע הוא המשיך והוציא עוד ועוד דברים", סיפרה אחת הבנות של הזוג בהתרגשות, "הוא אפילו הכין בריוש וקרואסונים שוקולד ממש לפני שהגיע אלינו הביתה, כדי שהכל יהיה טרי".
וזה היה דומה למקור?
"זה נראה ממש כמו השולחן מהמלון. הצוות שיחזרו את המסעדה של מידלנד בחדר האוכל בבית של אימא ואבא, וההורים נרגשו עד דמעות, זאת הייתה ארוחה נהדרת וערב מושלם. זה מעשה אדיב ואמיתי, וזאת מחווה נסתרת אבל מאוד עוצמתית, מחווה שהמלון אמנם לא פרסם, אבל זו הסיבה שאני מבקשת לפרסם את זה ברבים".
ביניים
מלון מידלנד נחשב לאחד מבתי המלון הטובים באנגליה. הוא נפתח בשנת 1903, והארכיטקטורה שלו בסגנון ויקטוריאני. המלון כולל 312 חדרי שינה, 12 חדרי ישיבות (כאשר הגדול ביניהם יכול להכיל כ-700 איש) חדר כושר, ארבע מסעדות וספא. מיקום המלון בליבה של מנצ'סטר ובסמוך למוקדי התיירות המובילים, הפך אותו לאחד מבתי המלון האטרקטיביים באנגליה. לפני כשנתיים חתמה רשת מלונות פתאל על הסכם לרכישת המלון היוקרתי והמפורסם במנצ'סטר, ובמסגרת ההסכם, פתאל שוכרת את המלון לתקופה של 35 שנים.
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ג'וזפין בטס
(צילום: יח"צ)
"רציתי להביא כמה שיותר ממלון מידלנד איתי", מספר שף המלון, ספארק, ולכן הבאתי צלחות, כוסות ושאר כלים – כולם עם חותמות המלון עליהם. גם מצאתי ספר ישן על איך המלון נראה לפני 60 שנה, והבאתי להם אותו במתנה. אפיתי בביתם קרואסונים טריים ועוגות דייניש, ובמקביל בישלתי ביצים שלוקות עם פודינג, נקניקיות, בייקון, עגבניות ופטריות – התעקשתי שהכל יהיה טרי ומוכן במקום. לא רציתי להכין להם רק ארוחת בוקר שגרתית, רציתי להכין להם זיכרון – כפי שהיה להם פעם, ושייקחו אותו איתם לנצח. הייתי שמח לבוא ולבשל עבורם גם ביום הנישואין ה-70".
6 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
ארוחת בוקר בעיכוב של 60 שנה
שף בריאן ספארק: התעקש להכין הכל במקום
(צילום: אלבום פרטי)
ג'וזפין וטד נפגשו באולם ריקודים בנורת'וויץ', והדייט הראשון שלהם היה בקולנוע ריגל בסרט "הגשרים בטוקו-רי" בשנת 1955. השניים התחתנו בכנסיית סנט הלן וויטון בקיץ 1960. היום יש להם שני ילדים - ג'ונתן וסאלין - ושישה נכדים, וכמעט כולם הגיעו בשבוע שעבר לחגיגות.
ואם תהיתם מה הסוד לחיי נישואים מוצלחים שכאלה, לטד בנטס יש תשובה: "זוגיות יכולה להיות עבודה קשה, וזה לא משהו שבא בקלות, אבל צריך ללמוד להתמודד עם כל סיטואציה וצריך ללמוד לחיות אחד עם השני".