הבנק הפדרלי האמריקני, בראשות ג'רום פאוול, הותיר כצפוי את הריבית על רמה כמעט אפסית (0.25%), בתום יומיים של דיונים בין נציגיו. הבנק הודיע כי לא יעלה את הריבית עד שנת 2023, במטרה לסייע להתאוששות הכלכלה בשל משבר הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההחלטה התקבלה ברוב של 8 מול 2. המתנגדים – נשיא שלוחת הפד בדאלאס רוברט קפלן ונשיא שלוחת הפד במיניאפוליס ניל קשקרי. לפי התחזית המעודכנת, הפד לא צופה ששיעור האינפלציה יגיע לרמה של 2% לפני 2023. במקביל צופה הבנק המרכזי ששיעור האבטלה יעמוד על 7.6% ב-2020.
1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
(צילום: AP)
נציגי הבנק הפדרלי (הפד) בארה"ב קיימו היום ואתמול פגישות, שכצפוי, לא הובילו לשינויים במדיניות האינפלציה החדשה. לפי המדיניות החדשה שנקבעה רק לאחרונה, לאחר שלושה עשורים - הפד יפסיק להשתמש בריבית כדי לרסן את האינפלציה. קרי, הבנק המרכזי בארה"ב יאפשר לשיעור האינפלציה לטפס מעל היעד המסורתי של 2%, לפני שיעלה את הריבית.
על-פי סקר כלכלנים של CNBC: הפד ישאיר את הריבית כפי שהיא ברמה כמעט אפסית לפחות עד פברואר 2023. רוב המשתתפים בסקר בדעה כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית גם אם שיעור האינפלציה יטפס מעל היעד המסורתי של 2%.
בסקר הקודם מחודש יולי שנערך ב-CNBC, טרם שינוי המדיניות של הפד, ממוצע המשתתפים צפה את השארת הריבית האפסית על חצי שנה מוקדם יותר מפברואר 2023. על כן, הסקר החדש מלמד כי ציבור הכלכלנים מאמין שהשינוי במדיניות הפד ליעד אינפציה ממוצעת, יוביל להשארת הריבית כפי שהיא לזמן ממושך יותר משציפו.