מאמן פ.ס.וו איינדהובן אריק שמידט אישר כי ערן זהבי ערך היום (שבת) בדיקות רפואיות בקבוצה והוא אמור לחתום מחר. זהבי טס הבוקר בטיסה פרטית להולנד, שסובסדה בין היתר על ידי פ.ס.וו איינדהובן, על מנת לחתום במועדון הפאר המקומי, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. "זה מועדון מפלצתי, אחד מהשניים הכי גדולים בהולנד. המאמן מעריך אותי עוד מהליגה הסינית", אמר זהבי לחבריו הקרובים לפני ההמראה. "זה יהיה אתגר ענק בשבילי להצליח במועדון גדול באירופה".
זהבי, שעזב רשמית את גוואנגז'ו ר.פ אחרי ארבע שנים, עדיין לא הסדיר את הפיצוי הכספי שמגיע לו על ארבע משכורות שעוד נותרו לסינים לשלם לו עד חודש דצמבר. יחד עם זאת, הצדדים החליטו כי גוואנגז'ו לא תפריע לחלוץ הישראלי על מנת שזה יוכל לחתום בפ.ס.וו, והשיחות על גובה הפיצוי יימשכו במקביל.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי, רונן קצב
ערן זהבי, רונן קצב
זהבי יחד עם סוכנו קצב במטוס הפרטי
(צילום: מתוך האינסטגרם של ערן זהבי)
4 צפייה בגלריה
שמידט. רצה מאוד את זהבי
שמידט. רצה מאוד את זהבי
שמידט. רצה מאוד את זהבי
(צילום: AFP)
הישראלי יהיה בעל השכר הגבוה בקבוצה ויישתכר 2.2 מיליון אירו שכר בסיס, שעם מענקים על כיבוש שערים, הצלחה באירופה וזכייה באליפות, עשוי להגיע ל-3 מיליון אירו.
מאחורי הקלעים יש ניסיון כי זהבי ילבש את החולצה מספר 7 שהולכת איתו כבר שנים רבות. מי שכרגע לובש את החולצה הוא ברומה הפורטוגלי, שהגיע בעונה שעברה מלייפציג. במידה שברומה יסרב ילבש זהבי את החולצה מספר 16 איתה שיחק בהפועל תל אביב ובפאלרמו.
4 צפייה בגלריה
רוצה ללבוש 7 כמו במכבי ת"א
רוצה ללבוש 7 כמו במכבי ת"א
רוצה ללבוש 7 כמו במכבי ת"א
(צילום: מכבי תל אביב)
"אני מכיר טוב מאוד את זהבי מהליגה הסינית", אמר קודם לכן שמידט, שרצה לרכוש בעבר את החלוץ כמאמן בייג'ינג גואן מגוואנג'זו ב-40 מיליון דולר, והיה זה שדחף יותר מכל אחד אחר לביצוע העסקה. שמידט אמר בשיחות מול המועדון לגבי זהבי: "הוא שחקן שבכל מקום ששיחק היה מלך השערים. ישראל, סין או סגן מלך השערים במוקדמות היורו האחרון עם 11 שערים, הוא מניה בטוחה. אנחנו קבוצה צעירה וצריכים מנהיג ותיק יותר. הליגה ההולנדית תפורה עליו והוא מגיע אלינו כשחקן חופשי". המכירה של ההולנדי הצעיר, סם למרס לאטאלנטה ב-10 מיליון אירו סייעה לעסקת זהבי לצאת לפועל.
גם לווילי רוטנשטיינר היה חשוב שזהבי יחתום כמה שיותר מהר על מנת להיות מוכן למשחק הנבחרת בעוד שלושה שבועות בגלזגו בחצי גמר פלייאוף היורו מול סקוטלנד. רוטנשטיינר מיודד מאוד עם שמידט מהתקופה שבה אימן את זלצבורג האוסטרית, ובין היתר שוחח עם זהבי ואמר לו: "הליגה ההולנדית מתאימה לך, זו ליגה התקפית, למרות שאני חושב שיכולת לשחק בפרמייר-ליג".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
זהבי עם רוטנשטיינר. המאמן נתן מילה טובה
(צילום: ראובן שוורץ)
באיינדהובן מעוניינים שזהבי ישחק כבר במשחק החוץ של הקבוצה בחמישי הקרוב במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית מול מורה הסלובנית. במידה שאיינדהובן תעבור את מורה, היא תשחק בפלייאוף שלב הבתים של הליגה האירופית מול המנצחת במפגש בין רוזנבורג הנורבגית לאלניאספור הטורקית. הערב שמרה פ.ס.וו על מאזן מושלם בליגה ההולנדית עם 1:2 דרמטי על אמן במחזור השני משער ניצחון בדקה ה-94 של מקסימיליאנו רומרו.
פורסם לראשונה: 07:05, 19.09.20