יממה לפני סיום הטור דה פראנס, קיבלנו את אחת הדרמות הגדולות בהיסטוריה של המרוץ, כשהסלובני טאדיי פוגאצ'אר מקבוצת UAE עשה את הבלתי ייאמן והבטיח את הניצחון לאחר ניצחון מדהים בקטע ה-20 שנערך נגד השעון.
לפני שהחל הקטע בן ארצו פרימוז' רוגליץ' (ג'מבו-ויסמה), שהחזיק את החולצה הצהובה במשך עשרה קטעים, הוביל ב-57 שניות והניצחון היה בידיים שלו, אך הוא פישל ברגע האמת. פוגאצ'אר לחץ על הגז, חצה את קו הסיום כשהוא עם הזמן המהיר ביותר וניצח בקטע בתום 55:55 דקות. רגע לפני הקטע האחרון בפריז, ההפרש ביניהם עומד כעת על 59 שניות לטובת פוגאצ'אר - פער בלתי מחיק.
5 צפייה בגלריה
טאדיי פוגאצ'אר חוגג
טאדיי פוגאצ'אר חוגג
טאדיי פוגאצ'אר חוגג
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
טאדיי פוגאצ'אר
טאדיי פוגאצ'אר
סיום דרמטי. פוגאצ'אר
(צילום: רויטרס)
לאחר שרוגליץ' בא לברך אותו, אמר המנצח הגדול: "אני חושב שאני חולם, לא יודע מה להגיד. אני גאה בקבוצה, ללבוש את החולצה הצהובה ביום האחרון זה חלום ומדהים. הכרתי כל פנייה היום, נתתי את כולי. הקשבתי לרדיו, אבל לא שמעתי את ההפרש שפתחתי בגלל הרעש מהקהל, ידעתי שאני מטפס טוב מאוד. היה לי חלום רק להיות בטור דה פראנס ועכשיו ניצחתי וזה בלתי ייאמן".
פוצ'אגאר, שיחגוג 22 עוד יומיים, יהיה הזוכה השני הכי צעיר בתולדות המרוץ. הצעיר אי פעם שזכה היה הצרפתי אנרי קורנט ב-1904, שעשה זאת בגיל 19 ו-355 ימים. הוא גם הבטיח את החולצה הלבנה (החולצה לרוכב הצעיר המצטיין) והחולצה המנוקדת (החולצה למטפס המצטיין).
5 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ' בהלם
פרימוז' רוגליץ' בהלם
פרימוז' רוגליץ' בהלם
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ'
פרימוז' רוגליץ'
פרימוז' רוגליץ'
(צילום: רויטרס)
מי שעוד יכול מחר להתחיל לחגוג הוא גיא ניב, כשיהפוך לרוכב הישראלי הראשון שמסיים את מרוץ האופניים הגדול והיוקרתי מכולם. ניב סיים את הקטע נגד השעון כשחצה את קו הסיום לאחר 1:06:18 שעות. ניב: ״הפתעתי את עצמי במישור וקצת התאכזבתי בעלייה דווקא, אבל בסך הכל רכבתי טוב. היו לי המון חששות, לא אשקר. אבל עכשיו אני יכול להגיד: פריז קרובה מתמיד".
הקטע היום ולראשונה מאז 1934, היה הקטע היחידי בטור השנה נגד השעון ויצא מלור ללה פלאנש דה בל פי, עם סיום הררי. מדובר היה בקטע לאורך של 36.2 קילומטר. כל 146 הרוכבים זינקו אחד אחרי השני בהפרש של שתי דקות.
5 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
גיא ניב
(צילום: באדיבות יזראל סטארט אפ ניישן)
מחר (ראשון), יגיע הטור דה פראנס של 2020 לסיומו, עם קטע שהוא בדרך כלל לפרוטוקול וחגיגי, שייצא ממונט לה-ז'ולי עד לסיום המסורתי ברחוב שאנז אליזה המפורסם, לאורכו של 122 קילומטר.

ג'ירו: שפירא סיימה במקום ה-29

עומר שפירא סיימה את הג'ירו ד'איטליה במקום ה-29 מבין 137 משתתפות. במהלך התחרות היא שימשה כפועלת עבור הרוכבת המובילה של קבוצתה, קאסיה נייביאדומה הפולנייה, שסיימה במקום השני בדירוג הכללי. את הקטע התשיעי והאחרון היום היא סיימה במקום ה-21 כחלק מקבוצת בריחה שהקדימה את הפלוטון לקו הסיום.
רותם גפינוביץ סיימה היום במקום ה-37 מבין 139 רוכבות במרוץ חד יומי בבלגיה. גפינוביץ תתחרה מחר במרוץ חד יומי נוסף בצרפת. גפינוביץ ושפירא ייצגו את ישראל באליפות העולם שתתקיים השבוע באיטליה. גפינוביץ תתחרה במרוץ הנג"ש ב-24 בחודש, ושפירא במרוץ הכביש ב-26.