3 צפייה בגלריה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
בדרך לארץ: אובד הרנגצל מקהילת בני המנשה

קוראים לו אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), בן 26, והוא אלוף הודי בלחימה משולבת (MMA) וקיקבוקסינג שזכה עד היום בשתי מדליות זהב, שבע מדליות כסף ושתי מדליות ארד לאומיות. עם כל השלל הזה הוא עומד להפוך, עוד החודש, לישראלי מן המניין.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרנגצל הוא יהודי מקהילת בני המנשה שחיה בעיר אייזול שבצפון מזרח הודו, וביחד עם הוריו, רות וגבריאל, הוא נמצא ברשימת העולים שיגיעו לישראל מיד לאחר החגים, באמצעות ארגון "שבי ישראל" ובכפוף לאישור הממשלה, היישר לדירתם בנוף הגליל.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"תמיד חלמתי לעלות לארץ ישראל, ואני מאוד מתרגש שאני נכלל ברשימת העולים שאמורה לעלות לארץ מיד לאחר החגים", אומר הרנגצל. "החלום הכי גדול שלי הוא שמיד לאחר עלייתי אוכל להתחיל לייצג את ישראל בתחרויות לחימה בינלאומיות. בשבילי זו תהיה סגירת מעגל בלתי רגילה".

השבט האבוד שבצפון-מזרח הודו

על פי המסורת המועברת דורות על דורות, חברי קהילת "בני המנשה" שבהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל לפני יותר מ-2,700 שנים על ידי מלך אשור, בסוף תקופת בית ראשון במאה השמינית לפנה"ס. מספרם נאמד כיום בכ-10,500 נפש.
3 צפייה בגלריה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
"לייצג את ישראל תהיה מבחינתי סגירת מעגל". אובד הרנגצל

"בני מנשה" מתגוררים במדינות שונות בצפון-מזרח הודו ובמיאנמר, בקהילות רבות שמרכז הווייתן הוא בית הכנסת. הם חלק מבני השבטים קוקי-צ'ין-מיזו ממדינות מיזוראם, אסאם ומניפור שבצפון-מזרח הודו, על גבול מיאנמר בורמה. בגלל ההתבוללות עליהם לעבור גיור, אך הם חיים מתוך מחויבות לתורה ולמצוות, ומתוך כיסופים לעלות לארץ הקודש ולמדינת ישראל. שרידי המסורת העתיקה משתמרים עדיין בידיי זקני העדה ובניה, אך אורח החיים כיום מבטא יותר את הקשר המחודש עם העם היהודי ומדינת ישראל.
ארגון "שבי ישראל" פועל בכפרים של "בני המנשה" והקים להם מרכזים ללימודי יהדות, ובמקביל מסייע לאלה מהם שמבקשים לעלות ארצה. כ-6,500 מקהילת בני המנשה בהודו ממתינים לעלות לישראל. 700 מתוכם כבר קיבלו היתר עלייה, והם ממתינים לאישור מממשלת ישראל לעלות לארץ. למעלה מ-4,000 "בני המנשה" כבר עלו ונקלטו בישראל בהצלחה. הודות למאמצי הארגון.

3 צפייה בגלריה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
אובד הרנגצל (Obed Hrangchal), מקהילת בני המנשה
אובד הרנגצל

"אובד הוא דוגמה נוספת לכך שהעולים משבט בני המנשה לא רק נושאים עמם סיפור היסטורי יהודי מרתק ומלא השראה, אלא גם תורמים תרומה ייחודית למדינת ישראל", אמר מיכאל פרוינד, מייסד ויו"ר ארגון "שבי ישראל". "אני תקווה שנזכה לראות אותו עולה לארץ בקרוב מאוד, ומיד לאחר מכן מתחיל לייצג את מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות בתחום אומנויות הלחימה. אין לי ספק שעוד נשמע עליו רבות".