בעקבות הסגר: משרד התחבורה הודיע על סגירת משרדי הרישוי ברחבי הארץ וביטול המבחנים המעשיים ושיעורי הנהיגה. על פי הודעת המשרד כל סניפי הרישוי ברחבי הארץ נסגרו לקבלת קהל. במשרד מדגישים כי נהגים שהזמינו מראש תור לקבלת שירות בסניפי משרד הרישוי, מקבלים את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה של פקיד(ת) הרישוי, במועד ובזמן שקבעו.
1 צפייה בגלריה
מכון רישוי - עובדים כרגיל
מכון רישוי - עובדים כרגיל
מכון רישוי - עובדים כרגיל
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
הזמנת תור טלפוני מראש תתאפשר באמצעות האפליקציה, האתר או במוקד הטלפוני של משרד התחבורה, וניתן יהיה לקבל במסגרתם שירותים שונים ובהם: חידוש רישיון רכב, מידע בנוגע לקורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת כלי רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות.
עוד הודיע המשרד כי בעקבות ההנחיות על הסגר, לא מתקיימים קורסי נהיגה עד ליום ראשון, ה-18 באוקטובר. נזכיר כי התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה הותלתה עד ל-1 במרס 2021. המשמעות היא שנהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, מה-16 במרס ועד לסוף 2020, ולא יכלו לבצע את הקורסים בשל המגבלות, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לחודש מרס 2021.
עוד בוטלו עד ל-18 באוקטובר מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים. תלמידי הנהיגה שבחינתם בוטלה יקבלו, על פי הבטחת משרד התחבורה, בשעות הקרובות הודעת SMS אודות הביטול. עם סיום הסגר יזומנו התלמידים למועד חלופי למבחן המעשי. כמו-כן, החל מהיום ובמהלך כל הסגר, לא יתקיימו שיעורי נהיגה ולא יתקיימו מבדקי מיון והתאמה לנהגים מקצועיים.
משרד התחבורה עדכן שמכוני הרישוי והמוסכים ימשיכו לתת מענה לבעלי כלי רכב והעסקים, בכפוף לתקנות ולהנחיות משרד הבריאות. רשות הרישוי תמשיך לבצע בחינות מעשיות כדי לאפשר רציפות תפקודית בענפי חקלאות, תעשייה, שירותי חירום ותשתיות הכרחיות. תחום יבוא כלי רכב ומוצרי תעבורה, הוראות רישום, אישור אב-טיפוס, טיפול בקריאות חוזרות (ריקול) ופניות כלליות לאגף הרכב, ימשיכו להתנהל כרגיל, באמצעים המקוונים.