תקרית מביכה בגרמניה: כמה חסידים שניסו להגיע לאומן דרך הגבול עם בלארוס, כדי לעשות את ראש השנה בסמוך לציון קברו של רבי נחמן מברסלב - סירבו לעטות מסכות בהתאם להנחיות, והתעמתו עם דיילי חברת לופטהנזה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
החסידים עיכבו את טיסת ההמשך לישראל במשך שעה ארוכה. התקרית אירעה היום (ד') במהלך טיסה ממינסק לפרנקפורט. אחד הנוסעים שהיה על הטיסה של חברת התעופה הגרמנית, סיפר ל-ynet כי כמה מהחסידים סירבו להישמע לצוות הדיילים והדיילות שדרשו מהם לחבוש מסכה במהלך הטיסה, ואף התעמתו איתם.
הנוסעים היו אמורים להמשיך מגרמניה לישראל, בטיסת המשך, אולם עלייתם סורבה במשך שעה ארוכה, עד שלבסוף הורשו לעלות והטיסה המריאה באיחור של שעה. בחברת התעופה אישרו את הפרטים ואף העבירו הודעה למשטרה הפדרלית הגרמנית.

"סירבו למרות החובה לעטות"

מלופטהנזה נמסר כי "החברה מאשרת כי בטיסה LH1487 ממינסק לפרנקפורט הייתה קבוצת נוסעים שסירבה לעטות מסכה, למרות החובה לעטות אותה לאורך כל הטיסה ולמרות בקשת הצוות מהנוסעים לעטות. הטיסה עצמה התנהלה כרגיל והגיעה לפרנקפורט בזמן. הודעה הועברה למשטרה הפדרלית הגרמנית בשדה התעופה בפרנקפורט".

1 צפייה בגלריה
גבול בלארוס אוקראינה
גבול בלארוס אוקראינה
חסידים בגבול בלארוס אוקראינה בשבוע שעבר
(צילום: MCT)

כאלפיים חסידים ניסו לעקוף את סגירת הגבולות האוויריים בתחילת החודש, ונתקעו בתנאי שדה במעין "מחנה פליטים" גדול בגבול בלארוס בואכה אוקראינה, חלקם שהו שם כשלושה שבועות. על אף מחאותיהם ותקוותיהם לנס שיביא לשינוי ההחלטה האוקראינית לסגור את הגבולות, הם נאלצו לבלות את החג בבלארוס מבלי שהגיעו לאומן.
סגן שר הפנים האוקראיני פרסם בפייסבוק את תמונות הררי הזבל במקום, לאחר עזיבת חסידי ברסלב: "תודה למשמר הגבול על פועלכם בגבול. עשיתם את עבודתם היטב על אף הלחץ הפסיכולוגי שהופעל עליכם. הזהרנו את הבלארוסים שבשל המגפה לא ניתן לעולי הרגל להגיע לאוקראינה, ויהי מה. ביקשנו מהבלארוסים לא לתת לעולי הרגל להיכנס לשטחם. לא הקשיבו לנו ועכשיו הם יצטרכו לנקות..."