רגע לפני אישור היתר השליטה באל על לאלי רוזנברג, ניסיון אחרון של אל על והדירקטוריון שלה לעצור את הרכישה. במכתב ששלח היום (רביעי) בא כוחה של אל על, עו"ד דורי קלגסבלד, לשרת התחבורה מירי רגב, שר הביטחון בני גנץ ושר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם, נטען כי אין לאשר את הרכישה משום שהרוכש בפועל הוא קני רוזנברג, אזרח אמריקני, וכי בנו אלי משמש כאיש קש בלבד.
מהלך כזה הוא בניגוד לחוק, המתיר רק לאזרח ישראלי להחזיק בשליטה באל על. בנוסף, דירקטוריון אל על מבקש להיפגש בדחיפות עם השרים, על מנת לדון בטענות.
1 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
יש לציין כי אתמול הודיעו נציגיו של אלי רוזנברג כי בכוונתו להחליף את דירקטוריון אל על, וככל הידוע גם את הנהלתה. במכתבה של אל על נכתב כי "על פי המידע שבידי אל על, כנפי נשרים (החברה שבאמצעותה רכש אלי רוזנברג את מניות אל על בשעור של כ-43%), היא בשליטתו של קני רוזנברג, שאינו אזרח ישראלי".
לטענת אל על, בפגישה עם נציגיו של רוזנברג - רו"ח ראם עמינח ועמיקם בן צבי, שהתקיימה בחודש יוני, נאמר להם כי הרוכש הפוטנציאלי הוא קני רוזנברג. עוד נכתב כי "בפגישה שנערכה ב-21.6 עם נציגיו של רוזנברג נאמר שבעיית האזרחות הזרה של של קני רוזנברג תיפתר באמצעות רכישת מניות אל על על ידי הבן אלי רוזנברג, בחור ישיבה שלומד כבר כמה שנים בישראל. בפגישה נוספת שנערכה בין נציגי דירקטוריון אל על לנציגי רוזנברג, נאמר לדירקטוריון כי מקור המימון של הבן הוא הלוואה ללא ריבית ל-25 שנה שקיבל אלי מאביו".
קלגסבלד מזהיר כי "רכישת השליטה באל על על ידי זר אסורה ועלולה להביא להפקעת רישיון ההפעלה של אל על". בסיום המכתב נאמר כי "בנסיבות אלו יש להימנע מהפרת החוק והתקנון. נבקשכם לשקול את בקשת כנפי נשרים להיתר השליטה באל על לאור המידע המפורט במכתב".
למכתב של אל על קדם מכתב של כנפי נשרים, שהופנה לדירקטוריון אל על ובו נאמר כי "מיד לאחר קבלת היתר השליטה תפעל כנפי נשרים ליישם את השליטה באל על ולמנות נציגים מטעמה לדירקטוריון". כמו כן נשלח איום מוסווה לדירקטוריון: "אנו מצפים כי עד שניכנס לשליטה הדירקטוריון והנהלת אל על יפעלו בצורה אחראית ושקולה וישתמשו בכספי החברה רק במהלך עסקים כרגיל ללא ביצוע תשלומים למי שכבר אינם בעלי שליטה (חברת כנפיים, בבעלות משפחת מוזס בורוביץ, נ.ז.), או מי מטעמם, או ביצוע תשלומים שאינם הכרחים".