שתף קטע נבחר

גרוש הסתיר הכנסות – וימשיך לשלם מזונות

אב ל-3 במשמורת משותפת ביקש לא לשלם בטענה שאשתו מרוויחה סכום דומה ובהתאם להלכה העליון. אבל בביהמ"ש הוא מסר גרסאות סותרות

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה דחה לאחרונה בקשה של אב לשלושה לבטל את חיוב המזונות שלו משום שלדבריו שהילדים נמצאים במשמורת משותפת והכנסתו זהה לזו של האם. השופטת עידית בן-דב ג'וליאן מתחה ביקורת על התנהלותו וציינה כי הוא כלל לא הוכיח כמה הוא מרוויח.

 

לבני הזוג שלושה ילדים, כולם מעל גיל 6. ביולי 2017 הגישה האם תביעה למזונות הילדים, למשמורת ותביעה רכושית. בדצמבר אותה שנה הם התגרשו ובהחלטה זמנית חויב האב ב-1,000 שקל לילד.

 

באוקטובר 2018 ניתן פסק דין שקבע שהילדים יהיו במשמורת משותפת. זמני השהות עם האב נקבעו לפעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני והם מתקיימים כסדרם. בדיון בעניין המזונות טענה האם כי התנהגותו של האב גרמה למשברים רבים בחיים הזוגיים. לדבריה, הוא קיים אורח חיים הולל ובגד בה שעה שהיא התמסרה לגידול הילדים.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: Shutterstock)

לטענתה, האב ניהל את חשבונותיו בנפרד ומידר אותה ממידע הנוגע למצבו הכלכלי, גובה משכורתו וחסכונות שצבר. היא ציינה כי פוטנציאל ההשתכרות שלו מגיע ל-21 אלף שקל לחודש, אך הוא פעל להקטין את הכנסותיו כדי לעמוד בתנאי הלכת בית המשפט העליון. היא הוסיפה שדיווחי הנהלת החשבונות שצרף האב אינם משקפים את מצבו הכלכלי האמיתי.

 

האב טען מנגד שהמשברים נבעו מהתנהגות האם והכחיש שבגד בה. לדבריו, יש לו חשבון עסקי הרשום על שמו, והאם ידעה על הנעשה בחשבון והכנסותיו. הוא ציין שעד 2013 עבד כשכיר ואז פוטר והפך לעצמאי בעל עסק קטן והכנסתו כיום זהה להכנסת האם, כ-7,500 שקל לחודש.

 

האב הוסיף שהאם לא עושה שימוש במזונות שהיא מקבלת ממנו לטובת הקטינים ומונעת מהם רכישות ובילויים. לדבריו, הוא משלם מזונות אף שבפועל גם רוכש מזון עבור הילדים ונותן להם כספים.

 

"בכל הנוגע להכנסות האב רב הנסתר על הגלוי", כתבה השופטת בן-דב ג'וליאן וציינה שהוא נמנע מלצרף אסמכתאות מספקות על מנת שניתן יהיה להתרשם מגובה הכנסותיו בפועל. היא הוסיפה כי באישורים החלקיים שהאב כן צירף התגלו סתירות.

 

"הימנעותו המכוונת מלצרף תדפיסי חשבון בנק ואסמכתות אחרות בדבר הכנסותיו מביאה למסקנה בלתי נמנעת שאילו היה מצרף אסמכתאות היה בכך כדי לחזק את טענות האם", כתבה השופטת וציינה כי בהתנהלותו האב מונע מבית המשפט אפשרות לרדת לחקר האמת.

 

זאת ועוד, האב מבקש שבית המשפט יפסוק על יסוד הלכת בע"מ 919/15 ויערוך התחשבנות מדוקדקת בין הצדדים על יסוד הכנסתו הנטענת אך נמנע מלהוכיח את הכנסותיו בפועל. במצב זה ברור שכל חישוב אריתמטי שייעשה עלול לפגוע בקטינים.

 

"לא לכך ולא לנסיבות אלה כוונה ההלכה" ציינה השופטת והדגישה כי כשמי מההורים נמנע מלפרוס את התמונה בכללותה ולהניח אסמכתאות בקשר להכנסותיו ורכושו המצב אינו מאפשר בחינה של חלוקת הנטל על יסוד ההלכה. בסופו של דבר היא קבעה שהאב ימשיך לשלם לאם מזונות בסך 1,000 שקל לכל אחד מהילדים.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעת: עו"ד אביחי בן דוד
  • ב"כ הנתבע: עו"ד מוטי גרטל ועו"ד איריס גרבר
  • עו"ד רונית מר עוסקת בדיני משפחה
  • הכותבת לא ייצגה בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
צילום: אלון סיגוי
עו"ד רונית מר
צילום: אלון סיגוי
מומלצים