עתידות: בתקופה הקרובה תמצאו את עצמכם נשאבים יותר ויותר עמוק לספה. לא צריך לקרוא בכוכבים כדי לקבוע את התחזית הזאת, מספיק רק לפקוח את העיניים ולקרוא את החדשות. אבל כדי שימי הסגר יעברו בניחותא ובשלווה, עשינו סדר בנטפליקס וחיפשנו את הסרטים הכי טובים שיש להם להציע. למרבה הצער, המבחר הקולנועי של נטפליקס לא מזהיר בהשוואה למה ששירות הסטרימינג מציע מעבר לים, אבל גם אצלנו בלבנט יש מה לראות, רק צריך להתאמץ ולחפש קצת. ובשביל זה אנחנו כאן.
כוח משיכה (2013) הבמאי המקסיקני אלפונסו קוארון אחראי לכמה מהסרטים הטובים שיצאו בשני העשורים האחרונים בהוליווד, בהם "הילדים של מחר" (2006) ו"רומא" (2019), שגם זמין לצפייה בנטפליקס. אבל "כוח משיכה", שזכה בשבעה פרסי אוסקר, הוא אחד מהסרטים המרשימים שלו, והוא גם נותן פרופורציות למושגים סגר ובידוד. סנדרה בולוק מגלמת אסטרונאוטית שנתקעת לבדה בחלל אחרי שהמעבורת שלה נפגעה וחבר הצוות שלה (ג'ורג' קלוני) נהרג. היא נאלצת לשרוד לבדה, ותוך כדי להתגבר על השדים הפנימיים שלה, בעודה מבודדות ומרוחקת מכל קשר אנושי.

שחור על לבן (2018) סרטו הלפני אחרון של ספייק לי הוא מציאה לכל חובב קולנוע. "שחור על לבן" מספר את סיפורו האמיתי של רון סטולוורת' (ג'ון דיוויד וושינגטון), שוטר שחור משנות ה-70 מקלורדו שהצליח לחדור לסניף מקומי של הקו קלוקס קלאן. הקשר בינו לבין חברי הארגון היה טלפוני, אבל כשהוא נדרש להופיע במקום פיזית, הוא מגייס שוטר לבן (אדם דרייבר) שמתחזה אליו. למרות הנושא הכבד, הסרט קצבי ומהנה ולמרבה הצער רלוונטי מאוד לאור אירועי הירי האחרונים שהציתו גל של מחאות בארצות הברית.
חיים בין השורות (2005) לפני שנתיים ביים נוח באומבך לנטפליקס את הסרט הנהדר "סיפור נישואים" שנכתב בהשראת הגירושים שלו. אבל עוד לפני הוא ביים סרט קטן שנקרא "חיים בין השורות" בהשראת גירושי הוריו. אם ב"סיפור נישואים" העלילה מתמקדת במשבר שפוקד את הזוג, ב"חיים בין השורות" הסיפור מתרכז בנקודת המבט של הילדים שנקרעים בין ההורים. שני הסרטים מומלצים וזמינים לצפייה בנטפליקס, אבל סביר להניח ש"חיים בין השורות" הוא לא מהסרטים שיופיעו לכם באלגוריתם, כך שזו הזדמנות מצוינת לבדוק אותו.
התחלה (2010) למרבה הצער, "טנט", סרטו החדש של כריסטופר נולאן עדיין לא הגיע לאקרנים בישראל, ולפי כל הסימנים נראה כי הוא גם לא יגיע בזמן הקרוב. אם מחפשים את חצי הכוס המלאה, אז זאת הזדמנות מצוינת להשלים את כל הפילמוגרפיה שלו, חלקה זמינה לצפייה בנטפליקס. הבחירה הברורה היא "התחלה", אחד מסרטיו המקוריים והטובים שגם בצפייה שנייה ושלישית לא מאכזבים, אבל גם טרילוגיית "האביר האפל" וסרט המד"ב "בין כוכבים" הן בחירות מצוינות לימי הסגר.
מורתי התמנונית (2020) לאור ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הצילום, בזכותה ניתן להגיע לכל פינה בעולם ולתעד בדרמטיות את החרק הכי קטן, סרטי הטבע תפסו יותר ויותר תאוצה בעשור האחרון. גם "מורתי התמנונית" הוא סרט טבע תיעודי, אבל יש לו אמירה קצת שונה מסרטי הטבע המפורסמים של ה-BBC: הפעם מדובר על חברות ייחודית שנרקמת בין צוללן חובב וקולנוען לתמנון. הרכיכה הימית מתגלה כיצור אינטיליגנטי, חברותי וסקרן והקשר המיוחד בין השניים יגרום לכם להתפעל ולעצור את הנשימה לא פעם, ולא רק בגלל שמדובר בסרט תת ימי.

מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית (2020) כיצד ההתמכרות שלנו לניידים משפיעה על הפסיכולוגיה שלנו ושל ילדנו, האם הגענו לנקודת האל-חזור בכל הנוגע למידע שנתנו לענקיות הטכנולוגיות, והאם מדובר בכלל במלחמה אבודה מראש שאנחנו רק כלי משחק בה? שורה של מתכנתים בכירים בחברות גדולות כמו פייסבוק, גוגל, טוויטר ועוד, שכבר לא עובדים בחברות הללו, חושפים בסרט את המנגנון שגורם לנו להתמכר ולהשתעבד לאפליקציות ולרשתות החברתיות השונות. רוב המידע בסרט לא יפתיע אתכם, אבל עדיין מדובר בצפיית הכרחית, מלחיצה ומורטת עצבים, להורים לילדים ובמיוחד עבור אלה מבינינו שלא מסוגלים להתנתק מהנייד אפילו בזמן הצפייה בסרט.
20 צפייה בגלריה
נטפליקס הדילמה החברתית
נטפליקס הדילמה החברתית
(צילום: מתוך הטריילר)
מפעל אמריקני (2019) אחרי שמונה שנים בבית הלבן ברק ומישל אובמה יצאו לאזרחות וחתמו על חוזה עם נטפליקס. הסרט הראשון שהופק בחברת ההפקות שלהם הוא "מפעל אמריקני" בבימוי ג'ולייה רייכרט וסטיבן בוגנר, על מפעל בדטרויט שנסגר ואחרי כמה שנים נרכש על ידי חברה מסין. ההבדלים המנטליים בין הפועלים הסינים לאמריקנים, הפרשי השכר, תנאי התעסוקה השונים והגישה לעבודת הייצור ולתעסוקה בכלל, עומדים בבסיס הסרט ומעלים שאלות קשות ומסקרנות. אין ויכוח שלסגור מפעל פוגם באופן אנוש בקהילה המקומית שמתפרנסת בזכותו, אבל האם למכור אותו ליזמים סינים הוא הפתרון? אחרי צפייה בסרט הזה לא בטוח.
20 צפייה בגלריה
מתוך "מפעל אמריקני"
מתוך "מפעל אמריקני"
מתוך "מפעל אמריקני"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הספיד קיוברים (2020) עבור רוב האנשים קוביה הונגרית היא צעצוע מתסכל ולא מובן, שרק מוכיח את כסילותם. אבל לא כך הדבר בשביל גיבורי הסרט "הספיד קיוברים" שמתחרים באליפות העולם ומנסים לפתור אותה בפחות מדקה. הסרט עוקב אחרי משתתפי התחרות והוא מתמקד בגיבור הסרט, מקס פארק, שאובחן כאוטיסט בגיל 3 והקוביה ההונגרית הצילה את חייו וחיברה אותו לעולם. סביר להניח שמעולם לא חשבתם שתתרגשו מסרט ספורט על הצעצוע המוכר, אבל הסרט הקצר הזה (40 דקות בסך הכול) נוגע בכל בלוטות הרגש הנכונות.
20 צפייה בגלריה
מתוך "הספיד-קיוברים"
מתוך "הספיד-קיוברים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אולי תהיה השכן שלי (2018) תוכנית הילדים של פרד רוג'רס, "השכונה של מר רוג'רס", לא שודרה בישראל, אבל דורות שלמים של אמריקנים התחנכו עליה. הסרט התיעודי עליו מציג את דמותו הייחודית ואת הגישה המיוחדת, המרגשת והכנה שלו לילדים. במיוחד לימי הסגר הקרובים, שבהם מפלס העצבים כלפי הקטנטנים עולה במיוחד, כדאי מאוד לראות את הסרט הזה.
20 צפייה בגלריה
מתוך "אולי תהיה השכן שלי?"
מתוך "אולי תהיה השכן שלי?"
מתוך "אולי תהיה השכן שלי?"
יהלום לא מלוטש (2019) האחים ספדי כבר עשו לעצמם שם בקהילת הקולנוע העצמאי עם סרטם "גוד טיים" (שגם זמין ומומלץ לצפייה בנטפליקס), אבל הסרט האחרון שלהם הוא בהחלט יהלום, ובמקרה הזה אפילו מלוטש. אדם סנדלר מגלם סוחר תכשיטים נוירוטי בעל הרס עצמי שמסתבך עם האנשים הלא נכונים ויוצא להרפתקה מסחררת ומפותלת שתתקשו להסיר ממנה את העיניים.
קפטן פיליפס (2013) אנחנו רגילים לחשוב על פיראטים כעל יצורים עם רטייה על העין ותוכי על הכתף, אבל כמובן שמדובר בפושעים לכל דבר ועניין, רק כאלה שפועלים בים. בסרט "קפטן פיליפס", המבוסס על מקרה אמיתי, טום הנקס מגלם את ריץ' פיליפס, קפטן של ספינת תובלה שמותקפת על ידי פיראטים סומליים. פיליפס מגלה קור רוח ותושיה במהלך המתקפה, אבל כצפוי מאדם מן היישוב הוא גם מראה המון נקודות שבירה וחולשה. בנוסף, הסומאליים גם זוכים לנקודת המבט שלהם על השתלשלות האירועים, וכל הסיטואציה המורכבת הופכת לסרט מתח מטלטל ומורט עצבים.
גנב עירוני (2010) סרט אקשן בבימויו של בן אפלק, שמגלם את דאג, מנהיג בכנופיית שודדים בשכונה מהמעמד הפועלים בבוסטון. הסרט מתחיל בשוד בנק שמסתבך, בעקבותיו אחת מעובדות הבנק נלקחת כבת ערובה. לא נהרוס יותר מדי, אבל בין השניים מתפתח סוג של קשר כשברקע דאג מתחבט בבחירת הקריירה שלו ומביע את רצונו לפרוש מעולם הפשע. זהו סרט השני של אפלק כבמאי, וגם אם יש בו חולשות מסוימות, הוא עדיין שווה צפייה.
המארח (2006) אחרי הזכייה ההיסטורית של בונג ג'ון הונג באוסקר על "פרזיטים", נראה שאין אחד שלא מכיר את שמו של הבמאי הקוריאני. אבל האם יצא לכם לצפות בסרטים המוקדמים שלו? נטפליקס מציעה לצפייה שני סרטים של הבמאי המוערך, "אוקג'ה" מ-2017 ו"המארח" (2006). מומלץ להתחיל דווקא בסרט הישן יותר, סרט מפלצות מקורי וכיפי לצפייה על מפלצת ענקית שיוצאת מנהר בקוריאה וטורפת כל מה שהיא רואה בדרכה. המפלצת חוטפת ילדה קטנה, ואביה, מוכר בדוכן ממתקים שכולם רואים בו לוזר, יוצא לחפש אותה למרות שכולם סבורים שהיא מתה.
זודיאק (2006) אם עוד לא יצא לכם לראות את יצירת המופת של דיוויד פינצ'ר, הסגר והימים הנוראים הם הזמן המושלם לכך. כשמו, "זודיאק" עוקב אחר ניסיונות הלכידה של אחד הרוצחים הסדרתיים הכי מפורסמים ומתעתעים שפעלו באמריקה. במרכז הסרט שלושה גיבורים, קריקטוריסט שמצליח לפענח רמזים במכתבים של הזודיאק (ג'ייק ג'ילנהול), הכתב שמקבל את המכתבים למערכת העיתון (רוברט דאוני ג'וניור) והבלש שמטפל שמנסה למצוא את הרוצח המסתורי (מארק רופאלו).
המסע המופלא (2001) אחד הדברים החיוביים שקרו השנה (מהמעטים שבהם) הוא העסקה בין נטפליקס לאולפני ג'יבלי, במסגרתה סרטי האנימה של האולפן המוהלל הגיעו עם תרגום לעברית לשירות הסטרימינג. אף שמדובר באנימציה, חלק מהסרטים מורכבים מדי לילדים הרכים, ולכן מומלץ להתחיל דווקא עם "המסע המופלא" של הייאו מיאזאקי, הסרט הכי מפורסם של האולפן שגם זכה באוסקר. במרכזו ילדה בת עשר שנקלעת לעולם הרוחות וצריכה למצוא את הדרך לשחרר את עצמה ואת הוריה, שהפכו לחזירים. למיטיבי לכת אפשר להמשיך עם "השכן הקסום שלי טוטורו" (1988) ו"הנסיכה מונונוקי" (1997), מיצירות המופת בז'אנר.
משפחת וילובי (2020) סרט אנימציה נוסף שחורג מהשבלונה של דיסני/פיקסאר הוא "משפחת וילובי", שיצא השנה ישירות לנטפליקס. מדובר בסרט ילדים, אבל כזה שגם מבוגרים יהנו ממנו, ובמרכזו סיפור לא אופייני על משפחה לא מתפקדת. הוריהם של ארבעת הילדים למשפחת וילובי מזניחים אותם רגשית ואלה בתגובה מחליטים לעשות את הדבר ההגיוני ולהתנתק מהם, כלומר לשלוח אותם לחופשה מסוכנת ברחבי העולם. זה אולי נשמע קצת מורבידי ולא מאוד משפחתי, אבל מי אמר שסרטי ילדים חייבים להיות כל כך סטריליים?
20 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת וילובי"
מתוך "משפחת וילובי"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
גומנג'י: ברוכים הבאים לג'ונגל (2018) על הנייר עיבוד ל"ג'ומנג'י" נשמע כמו עוד החלטה שבלונית מהוליווד, אבל למעשה מדובר בסרט חביב לגמרי ובעיבוד שמכבד את המקור. במרכזו ארבעה מתבגרים שנשלחים לריתוק, מוצאים משחק וידאו ישן ונשאבים אל תוך העולם שלו. הטוויסט הוא שהם הופכים לאווטארים של הדמויות במשחק מחשב, וכך נוצרות סיטואציות משעשעות, בהן הילדה המקובלת שהופכת לגבר שמנמן (ג'ק בלאק) או החנון שהופך לשרירן (דווין ג'ונסון).

נסיך מצרים (1998) אומנם אנחנו בחגי תשרי, אבל את "נסיך מצרים" אפשר ורצוי לראות כל השנה. העיבוד של דרימוורקס לסיפור התנ"כי של יציאת מצרים כמעט ונאמן למקור, והוא מוסיף גם זוויות חדשות לקונפליקט המשפחתי שמשה מצא את עצמו בו. אבל בלי קשר לערך החינוכי שלו, מדובר ביצירה משלהבת ועשויה היטב והסרט נמצא בשורה אחת עם סרטי האנימציה הגדולים של דיסני.
טרילוגיית בחזרה לעתיד (1985) אלו ימי הסגר, הילדים משועממים ובלי מסגרות ברורות ואתם יושבים איתם בבית. מה שאומר שסוף-סוף יש לכם זמן להראות להם את כל הקלאסיקות שגדלתם עליהם. למרבה המזל, כל שלושת סרטי "בחזרה לעתיד" נמצאים בנטפליקס - בילוי משפחתי ואיכותי שיעביר לכם הזמן וינחיל ערכים תרבותיים לילדכם.
20 צפייה בגלריה
לשימוש בלייזר בלבד בחזרה לעתיד
לשימוש בלייזר בלבד בחזרה לעתיד
(צילום מסך)
פורסם לראשונה: 18:18, 24.09.20