זינוק במכירות חלב מביא למחסורים ברשתות השיווק: בשבוע שעבר חלה עלייה של 13.9% במכירות חלב ברשתות השיווק, כך לפי נתוני חברת סטורנקסט. "השבוע המכירות טסו עוד יותר", אמרו ל-ynet במחלבה גדולה. "חלק מהצרכנים הכפילו קנייה. מי שקנה שני קרטונים הביתה קונה ארבעה. מדובר במוצר שהביקוש שלו יציב, ומחירו תחת פיקוח המדינה, כך שמדובר בעלייה משמעותית במכירות". כל זאת לצד מחסור עליו מדווחים קמעונאים, שמספרים על מדפים ריקים בסוף היום.

אחד הקמעונאים אמר ל-ynet כי "יש מחסור חמור, המדפים ריקים כבר אחה"צ". קמעונאי אחר טוען: "תנובה מספקת לנו עשרות אחוזים יותר כדי לפצות על החוסרים של המתחרות". קמעונאים נוספים אמרו שהם שוקלים להזמין יותר חלב עמיד, שיהיה במה למלא את המדפים, אם יווצר מחסור חריף יותר. בצה"ל למשל הצטיידו בחלב עמיד ליתר ביטחון. יחד עם זאת, כיוון שהייצור הוא ישראלי וחקלאי והפרות מניבות חלב כל הזמן - אין חשש שלא יהיה חלב בכלל.
2 צפייה בגלריה
מחסור בחלב
מחסור בחלב
מדפים ריקים מחלב באחת הרשתות, היום

טרה ויטבתה בירידה תלולה – תנובה מפצה

עיקר המחסור - בטרה ושטראוס. לפי נתוני השבוע שעבר, שטראוס ירדה במכירות ב-20%. טרה ירדה ב-15% בקרטוני ושקיות חלב, כשהמחסור אצלה בולט יותר על המדף משום שנתח השוק שלה גדול יותר משל יטבתה. יש ירידה של 14% במכירות קרטוני חלב טרה וירידה של 6.5% במכירת חלב טרה באריזות 2 ליטר. מי שמרוויחה מכך היא בעיקר תנובה, שמפצה על המחסורים של שתי המתחרות עם עלייה של 30% במכירות.
2 צפייה בגלריה
מחסור בחלב
מחסור בחלב
מחסור בחלב
המחסור החל בשל שבועיים של מזג אוויר חם במיוחד שהביא לירידה בתנובת החלב של הפרות. עם סיום גל החום הגיע הסגר ואיתו נסקו הביקושים. "לא היה לנו זמן לסגור את הפער כי החלו ביקושים קיצוניים כלפי מעלה בגלל האיום בסגר", מסבירים במחלבות.
"זה שילוב של סגר, יום כיפור וסופ"ש שיצרו ביקושי יתר. בטרה ובתנובה הפחיתו ייצור של חלב מועשר בתגובה. טרה ושטראוס לא עמדו בביקושים בין היתר מסיבות תפעוליות, עבודה בקפסולות ויש גם עובדים בבידוד בכל המחלבות, כמו בכל מקום. כרגע יש ביקושים מעל האספקה באחוזים גבוהים הרבה מעל מה שהמחלבות מייצרות".
גורם אחר בשוק אמר ל-ynet: "טרה ושטראוס כבר שבוע לא מספקות חלב והן הכניסו את השוק לסחרחורת". רמי לוי אמר ל-ynet שאלה חוסרים זמניים. "אם צרכן מגיע לסניף ורואה שחסר חלב, תמיד אפשר לקנות חלב עמיד ותחליפי חלב שונים".