ידיעות אמריקה

על המפה

מדור הסטארטאפים שלנו, בשיתוף ״מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק״, חוזר ומאפשר לכולנו הצצה לעולמן של החברות הישראליות שמנסות לכבוש את אמריקה בימי הקורונה. השבוע על המפה, חברת Semperis, המספקת לארגונים את פתרון ׳היום שאחרי׳ לתקיפת Cyber ומאפשרת להם יכולת התאששות מהירה ובטוחה. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תמונה כלליתתמונה כלליתתמונה כללית

חברת Semperis מתמחה בתחום הגנה על מערך ניהול הזהויות הארגוניות ומספקת פתרון כולל אשר נותן מענה לפני, במהלך ולאחר תקיפת Cyber לארגונים. מאז הקמתה, גייסה החברה 54 מיליון דולר. כעת היא מגייסת עובדים נוספים (פרטים בתחתית העמוד)

 

תעודת זהות:

 

מייסדים: מיקי ברזמן, גיא טברובסקי, ומתן ליברמן .

 

שנת הקמה: 2014

 

שנות עבודה בניו יורק: 4

 

מספר עובדים בניו יורק: לחברה מעל 30 עובדים בארה"ב (ובימים אלו מגייסת עובדים נוספים)

 

איך נולד הרעיון?

גיא טברובסקי,CTO ואחד ממיסידי החברה, עבד באותם שנים כיועץ בכיר ב- Microsoft. מרבית עבודתו הייתה ייעוץ לארגונים המובילים בעולם בהכנה וכמו כן בהתמודדות עם אסונות בסביבת הזהויות הארגונית. מיקי ברזמן, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים ייסד באותה תקופה חברת שירותים באותו התחום ומעבר לעבדותו במקביל לגיא, השניים גם היו חברים טובים. במהלך שיחה על בירה חברית (או יותר נכון בירות), דיברו השניים על בעיות בעולם התוכן שלהם, אשר ניתן לפתור בצורה חכמה. במסגרת עבודתו של גיא, הבין כי יכולת שחזור מאותן תקלות ופריצות למערכת הזהויות יכולה לקחת ימים במקרה הטוב ועלולה גם לקחת שבועות כאשר הארגון כולו מושבת. במהלך השיחה, הגיעו למסקנה שמערכת חכמה שנותנת מענה מהיר ובטוח בכל מצב של תקלה ויכולה לשחזר ארגון תוך דקות, היא הכיוון הנכון. מיקי וגיא ששימשו כיועצים ופרויקטורים במשרד ראש הממשלה, פנו למתן ליברמן, עובד המשרד לשעבר להצטרף לצוות ההקמה ושם המסע המשותף התחיל.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

מתן: ״אני מאמין שהכל התחיל מהצוות החזק. מיקי הביא איתו שילוב של יכולות עסקיות עם ניסיון בהקמת חברה עם יכולות טכניות והכרת העולם תוכן. גיא, מומחה עולמי בעולם התוכן שלנו עם ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בתעשייה הספציפית שלנו ואני הגעתי עם ניסיון בפיתוח על סביבת זהויות AD במשרד הביטחון. מכאן הצעד הבא היה האקסלרטור של מיקרוספט שהיה אז בניהולו של חנן לביא שלקח אותנו כצוות ונתן לנו את התמיכה, ההדרכה וההכוונה הנכונה. שם למדנו שרעיון טוב הוא רק התחלה והשלב הבא היה לעשות Customer validation ולוודא כי השוק מסכים ואכן מוכן ומעוניין במה שאנחנו עומדים לפתח״.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?

״המוצרים שלנו בשנים הראשונות היו עבור תשתיות הזהויות של Microsoft, מוצר שקיים משנת 2000 וחולש על 95% מהארגונים בעולם. רבים אמרו כי אותה תשתית בדרך להיעלם מהעולם. אנחנו תמיד האמנו שעם כניסת ארגונים למערכות נוספות בענן ופתיחתם לעבודה מרחוק, החשיבות של אותה תשתית רק תגדל ולא תיעלם מהעולם. בשלוש השנים האחרונות אנחנו רואים כי 83% מהתקיפות בעולם כלפי ארגונים מתמקדות באותה התשתית שאנחנו אחראים על הגנתה ושחזורה מה שגרם לצמיחה אדירה בדרישה למוצרי החברה ולשינוי גישה של אותם מומחים שטענו אחרת״.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

״ניו יורק היא תל-אביב של העולם. כל חברת Startup מסתכלת על השוק הגלובלי והוא מתחיל בניו יורק. מקבלי ההחלטות בארגונים שאיתם אנחנו עובדים נמצאים כאן, המשקיעים המובילים והנכונים לנו נמצאים כאן וכוח האדם עם הניסיון הנדרש ממוקם בה. כך, כשהיינו צריכים לקבל את ההחלטה, היא הייתה ברורה לכולנו״.

 

תמונה כללית

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

״המעבר לניו יורק צריך להיות חצי שנה לפני שאתה חושב שאתה צריך לעבור. הגעתו של מיקי (נציג החברה בארה״ב) לניו יורק דחפה את החברה אינספור צעדים קדימה״.

 

איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?

״הקורונה תפסה אותנו בעיצומו של סבב הגיוס הגדול בחברה. למזלנו יש לנו צוות משקיעים חזק שהאמין בנו ולא נבהל ממה שקורה בעולם והמשיך את התהליך״.

 

אילו שינויים נאלצם לעשות בעקבות הקורונה?

״קודם כל דאגנו לעובדים, ממצבם הבריאותי למצב רוחם. מהיום הראשון החלטנו שאנחנו מגייסים לפי כישרון ולא לפי מיקום גיאוגרפי כך יצא שהצוות האמריקאי שלנו מפוזר ברחבי ארצות הברית ולכן רגיל לעבודה מהבית. כאשר הבנו שסגר מתקרב סיפקנו לעובדים את כל האמצעים הנדרשים לעבודה מהבית ואם להיות כנים לא ראינו ירידה בתפוקה ואפילו עליה. בחודשים מרץ אפריל כשהעולם נכנס לאי ידיעה גדול, ראינו האטה בלקוחות החדשים, אך לשמחתנו אף לקוח פוטצנאלי לא עצר את התהליך אלא רק האט אותו עד להתבהרות המצב ובנוסף שמרנו על כלל הלקוחות הקיימים שלנו. ניצלנו את התקופה הזו לשיפור היחסים עם הלקוחות הקיימים, קידום חוזים חדשים בשלבים שלא נעצרו והכנת החברה עם צוות והזדמניות להמשך 2020 ולשנת 2021. בנוסף, חברות טובות וחזקות בשוק נאלצו לשחרר כוח אדם איכותי ומקצועי לשוק ואנחנו שהיינו בדיוק אחרי סבב גיוס גדול, "זכינו" והצלחנו להכפיל את מצוות כוח האדם שלנו במהירות עם כוח אדם מעולה״.

 

כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?

״תעשיית הסייבר היא אחת התעשיות שהכי פחות נפגעה לטעמי. עם זאת, לא מעט מהלקוחות שלנו, כמו גם הלקחות הפוטנציאלים שלנו, הם ארגונים שנפגעו וחלקם אף קשה. מנהלי אבטחת מידע ורשתות בארגונים נאלצו לפתוח את סביבות העבודה שלהם לעבודה מרוחקת במהירות ולא באותה זהירות לה הם רגילים זאת בכדי שיוכלו להתמודד עם המצב החדש. פעולות אלו חשפו אותם אפילו יותר מתמיד לתקיפות פוטנצאליות וגם ראינו בעולם שמספר הפריצות וניסיונות הפריצה עלו משמעותית. אנחנו עשינו כל ביכולותנו על מנת לתמוך באותם ארגונים ולספק להם פיתרון הגנה ושחזור למצב בו פורץ ינצל את המצב. דגש מיוחד היה להטמעה מהירה מאוד בארגונים אשר נמצאים בקו ראשון (בתי חולים, ספקי זמון וכדומה)״.

 

האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?

״שאלה מעולה, בעולם "תקין" התשובה הייתה כן. בעולם כרגע, לקוחות ומשקיעים שתמיד היו רגילים לפגישות פנים מול פנים נמצאים במצב הרבה יותר סלחני בימים אלו. אנחנו עושים עסקאות גדולות שבעבר דרשו מספר מפגשים פנים מול פנים והיום נסגרות ללא פגישה פרונטלית אחת. חברות מתחילות היום יכולות "ליהנות" מהמצב הייחודי הזה, לדחות הוצאות טיסה ולינה או אפילו מעבר, שיקר עוד הרבה יותר ולהצליח לקדם את החברה רק על ידי פגישות מרוחקות. כך במצב הנוכחי הייתי דוחה מעט את הגעה לעיר עד שהדברים יתתייצבו״.

 

האם מחפשים עובדים?

כן. Semperis מחפשת אנשים טובים שיצטרפו למשפחה, ישנן מגוון משרות פתוחות במספר מחלקות.

ניתן לראות את המשרות הפתוחות ולהגיש קורות חיים בכתובת https://jobs.jobvite.com/careers/semperis 

 

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:

www.IsraeliMappedinNY.com