מג'ד מרוואן שחאדה בן השמונה, רק רכב על הסקייטבורד בכפרו, כפר יאסיף. הוא התנגש במכונית חונה ונפגע בראשו. הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה, שם, כמה ימים לאחר מכן, הסבירו הרופאים להוריו, רונזה ומרוואן, כי לא ניתן להצילו וכי יוכל להציל חיי אחרים על ידי תרומת איברים.
חתמו על כרטיס אדי
״מג׳ד מרוואן היה ילד יפה תואר, חכם וחייכן שתמיד עזר לאחרים. הוא היה ילד גיבור ואנחנו רצינו שיישאר גיבור", אמרה האם בכאב, "לכן הסכמנו לסייע עם תרומת האיברים של בננו שנפטר בנסיבות טרגיות, כך שיוכל להציל את חייהם של שלושה אנשים".
בני משפחתו של מג'ד מרוואן הוסיפו ואמרו בכאב: "רצינו לסייע למשפחות כדי שהילדים שלהם יקבלו את האיברים של בננו הגיבור. זה בעינינו מעשה אצילי להציל חיי אחרים עם האיברים של מג׳ד מרוואן הגיבור, שעזב אותנו בכאב גדול״.
2 צפייה בגלריה
מאג'ד השתלת איברים
מאג'ד השתלת איברים
מג'ד מרוואן שחאדה."היה גיבור כל חייו ונשאר גיבור"
(צילום: באדיבות המשפחה)

השלושה שניצלו בזכות תרומת האיברים של מג'ד

את לבו של מג'ד מרוואן קיבלה בת שבע, שלפני חצי שנה חוברה ללב מלאכותי שהחזיק אותה בחיים. היא המתינה המתינה להשתלת הלב מגיל ארבע. את ההשתלה ביצעו ד"ר דויד משאלי, פרופ' אבי מורגן ופרופ' ג'יי לביא בבית החולים שיבא. ד"ר יגאל כסיף ביצע את ניתוח הנצלת הלב.
הוריו של מג'ד: "רצינו לסייע למשפחות כדי שהילדים שלהם יקבלו את האיברים של בננו הגיבור. זה בעינינו מעשה אצילי להציל חיי אחרים עם האיברים של הבן שלנו הגיבור, שעזב אותנו בכאב גדול״
את הכבד ואחת הכליות, קיבלה בת ארבע מהפזורה הבדואית. הילדה סבלה ממחלת כליות וכבד מולדת, המערבת את דרכי המרה וטופלה כשנה בהמודיאליזה במכון הנפרולוגי במרכז שניידר בראשות פרופ' דניאל לנדאו, ונזקקה לתרומת כליה וכבד להצלת חייה.
ניתוח משולב של השתלות כבד וכליה הינו ניתוח מורכב במיוחד, המחייב הכנסת שני איברים בו זמנית באותה הפעולה בבטן קטנה ומאריך את זמן הניתוח. כעת, הילדה מתאוששת מההשתלה ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשותו של ד"ר אלחנן נחום, ומצבה מוגדר טוב.
2 צפייה בגלריה
כבד וכליה השתלת איברים
כבד וכליה השתלת איברים
בת ה-4 סבלה ממחלת כליות וכבד מולדת. ניתוח מורכב
(צילום: באדיבות דוברות שנידר)
את הניתוח המורכב ביצעו ד"ר מיכאל גורביץ', מנהל יחידת השתלות כבד בילדים במרכז שניידר וד"ר סיגל אייזנר, אחראית על השתלות כליה בילדים במרכז שניידר ורופאה בכירה במחלקת ההשתלות בביה"ח בילינסון.
את הריאות של מג'ד מרוואן קיבל מוחמד בן ה-17, תושב לוד, שחיכה להשתלה כשלוש שנים. פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבית החולים בלינסון עוקב אחריו והזמין אותו להשתלה,אמר: "בימים האחרונים מצבו של מוחמד החמיר והוא נזקק להנשמה, ואז כמו נס הגיעה התרומה מהילד, מג'ד מרוואן, שגודל ריאותיו התאימו למוחמד. את הניתוח ביצעו ד"ר יורי פיסחוביץ וד"ר ירון ברק. כעת הוא מתאושש יפה ואנו מקוים להחלמה מהירה״.