תקדים בלשכת רואי החשבון בישראל

כ-15,000 רואי חשבון, החברים בלשכה, קיבלו אתמול בערב הודעה חתומה בידי נשיאת הלשכה, רו"ח איריס שטרק, על שלילת תואר נשיא כבוד מרו"ח עופר מנירב על ידי הוועד המרכזי של הלשכה. יש לציין, שהחלטה זו תקדימית בתולדות הלשכה, שקיימת כבר כמעט 90 שנה.
6 צפייה בגלריה
ההודעה שנשלחה לרואי החשבון
ההודעה שנשלחה לרואי החשבון
ההודעה שנשלחה לרואי החשבון
(צילום מסך)
מהאיגרת עולה כי רו"ח מנירב, שקיבל במאי 2019 את תואר נשיא הכבוד לאחר שכיהן בעבר גם כנשיא הלשכה, הגיש בשנים האחרונות עשרות תביעות משפטיות כנגד הלשכה, בעלי תפקידים בה ומוסדותיה. בין הנימוקים שכתבה שטרק: "רו"ח מנירב הגיש בשנים האחרונות 43 תביעות משפטיות בבתי משפט בערכאות שונות וכן בבית הדין של הלשכה, כנגד הלשכה. כמות התביעות המשפטיות וטיבן מצביעים גם על כך, ששנים רו"ח מנירב אינו מקבל את התהליכים הדמוקרטים במוסדות הלשכה, ובוחר לנקוט בדרך של תביעות משפטיות, כשהוא מטיל, ללא כל ביסוס, דופי בעושים במלאכה.
"בתחילת תקופת נשיאותי בלשכה, החליט רו"ח מנירב למחוק את כל ההליכים האמורים שפתח עד אז בבית הדין. אולם, בחצי השנה האחרונה חזר מנירב לפעול בדרך של הגשת תביעות כנגד הלשכה ומוסדותיה. בתקופה האחרונה, בשיאו של משבר הקורונה, פעולות אלה נמשכו. כבעבר גם עתה תביעות אלו ממשיכות לגרום ללשכה נזקים כספיים ותדמיתיים, ומחבלות ביכולות ניהול הלשכה, דבר שלא ניתן היה עוד לקבלו, בכלל ובפרט ממי שנושא בתואר רם של נשיא כבוד", נכתב.
6 צפייה בגלריה
איריס שטרק לשכת רואי החשבון
איריס שטרק לשכת רואי החשבון
איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון

איציק חמו פורש מפמי פרימיום

לאחר כ-25 שנה של ניהול, הודיע איציק חמו, מנכ"ל חברת פמי פרימיום - חברת שירותי רפואה דיגיטלית וניהול פרויקטים, על כוונתו לפרוש מתפקידו כדי להתמקד בעשייה חברתית התנדבותית. בעלי המניות קיבלו את המלצתו למנות תחתיו את המשנה למנכ"ל, אטל מולכו פיליבה.
כבר לפני חמש שנים הודיע חמו ליו"ר החברה, הבעלים והמייסד, רוני דוידוף, כי כשיגיע לגיל 50 הוא יפרוש כדי "לעשות טוב לזולת", והדבר הובהר גם למנהלי קרן G Square הבריטית שרכשה באחרונה 50% ממניות החברה. "החלטתו של איציק לפרוש מעסקים כדי לעשות את העולם שלנו טוב יותר, אומנם לא הפתיעה אותנו, ועדיין הפרידה קשה. מדובר במנהל מצוין, ובמנהיג של ממש", ציין דוידוף.
6 צפייה בגלריה
איציק חמו ואטל מולכו פיליבה
איציק חמו ואטל מולכו פיליבה
איציק חמו ואטל מולכו פיליבה
(צילום: יח"צ)

חרדים מעוניינים לעבוד מהבית?

יצחק טיקוצקי, מנכ"ל חברת קריירה, פגש את דוד לפלר, מנכ"ל משרד הכלכלה, לדיון בקידום תעסוקת חרדים. טיקוצקי הציג ללפלר תוצאות סקרים אחרונים, שנערכו על ידו בקרב הציבור החרדי, מהן עלו נכונות להכניס טכנולוגיה מותאמת לטובת עבודה מהבית, רצון לרכישת ידע והכשרה מקצועית וכן פסימיות של מחפשי העבודה בקרב ציבור זה.

צעד קטן לכיוון שינוי גדול?

בחברת הסטארט-אפ הישראלית לושה (Lusha), המפתחת מוצרי דאטה, שינו לוגו והפכו אותו לטיפה פחות "נשי" מהקודם, באמצעות טשטוש הסממנים הנשיים הבולטים בלוגו המקורי. בנוסף, קבעה החברה איזון מגדרי של לפחות 50% נשים בהנהלה, לאור מיעוט בוטה של נשים בתפקידים בכירים בהייטק הישראלי.
חן גוטר, סמנכ"לית השיווק בלושה, שמקדמת את נושא האיזון המגדרי בחברה: "הדמות של לושה היתה מתחילת הדרך עוזרת תקתקנית שמספקת לך דאטה. כשדיברנו עם לקוחות גילינו, שהם מייחסים לה את ההצלחה שלהם בסגירת עסקאות של מיליונים. בחשיבה על המיתוג מחדש הסרנו את הסממנים המגדריים והפכנו אותה למנהלת בכירה ואינטילגנטית, שמשמשת הפנים של החברה בכל העולם. מתוך שישה חברי הנהלה בכירה יש בלושה שלוש נשים: סמנכ"לית מוצר, סמנכ"לית שיווק וסמנכ"לית משאבי אנוש".
6 צפייה בגלריה
הלוגו של לושה לפני ואחרי
הלוגו של לושה לפני ואחרי
הלוגו של לושה לפני ואחרי
(צילום: יח"צ)

חברות תורמות מחשבים לילדים

הפורום הציבורי כפרי הנוער והפנימיות גייס כחצי מיליון שקל למיזם: "מחשב אחד משנה עולם", רכש וסיפק מאות מחשבים ניידים וטאבלטים חדשים לחניכי הפנימיות. למיזם תרמה הקרן המשפחתית ע"ש טד אריסון 400 אלף שקל, וקבוצת "אלוני חץ" תרמה 18 אלף שקל. בימים האחרונים העביר הפורום, שהקים חתן פרס ישראל, אבי נאור, את המחשבים והטאבלטים לילדים ברחבי הארץ.
בנוסף, במסגרת פרויקט קהילתי בינלאומי משותף של חברת הצריכה 3M והארגון החברתי הבינלאומי United Way, שמיוצג בישראל על ידי ארגון מתן-משקיעים בקהילה, הוענקו 175 ערכות מחשב בשמונה יישובים בארץ למשפחות עם ילדים, שאין להם מחשב בבית.

התקדמה מהתחתית לפסגה

פיליפס העולמית מינתה את ג'ני גרינפרס הישראלית לתפקיד סגנית נשיא, ומנהלת שרשרת האספקה של המערכות הרפואיות. גרינפרס הצטרפה לפיליפס לפני כ-14 שנים, עוד בתור סטודנטית.
6 צפייה בגלריה
ג'ני גרינפרס
ג'ני גרינפרס
ג'ני גרינפרס
(צילום: סטודיו שלמה שהם)

הקורונה לא עוצרת יזמות נשית

באירוע הגמר הישראלי (המקוון) של תחרות She Loves Tech Israel 2020, זכה במקום הראשון המיזם Safer Place של היזמית הילה פריימן-קריב, שמפתח ומספק אמצעים מתקדמים מבוססי וידיאו לאכיפת עבירות תנועה ושיפור הבטיחות בדרכים. פריימן-קריב תייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית ליזמות נשית בתחום ההייטק, She Loves Tech, שתתקיים בחודש הבא בסין בהשתתפות עשרות מיזמים מ-30 מדינות. התחרות מיוצגת בישראל על ידי ארגון "יזמיות" שהקימה היזמית הילה אוביל ברנר. עשרת המיזמים שהגיעו לגמר התחרות בישראל נבחרו על ידי שופטות.

ממשיכות את המורשת של פרס

יונה ברטל, מנהלת חוג הידידים של מרכז פרס לשלום, והילה קניסטר בר דוד, מנכ״לית מועדון הצרכנות "שלך", החלו בשיתוף פעולה ויערכו לאורך חול המועד סדנאות און-ליין לתלמידים, במטרה להחדיר בהם ערכים של סובלנות, חדשנות ושלום, לפי המורשת של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל, שהשבוע מלאו ארבע שנים לפטירתו. העלות תהיה חמישה שקלים למשתתף.
6 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר דוד ויונה ברטל
הילה קניסטר בר דוד ויונה ברטל
הילה קניסטר בר דוד ויונה ברטל
(צילום: אלון גיל)

עוד נציגות ישראלית בדרך לדובאי

נטלי לוי-סלמה חתמה על מזכר הבנות עם חברת אופק כחול בדובאי, והחברה שבראשותה תספק קייטרינג כשר לבתי מלון, מסעדות ואירועים במדינה. סלמה-לוי היא הבעלים ומנכ"לית החברה והשף הראשי הוא אורן גולדפלד, ישראלי לשעבר, שסייע בהקמת המטבח החדש. הקייטרינג של לוי-סלמה, שמתגוררת בלונדון, מספק בין היתר לאל על ולמועדון החברים של החברה - קינג דייויד.