שתף קטע נבחר

הצבעה בדואר: בעד או נגד?

על רקע העימות של ביידן וטראמפ, כשלושים וחמישה ימים בלבד לפני הבחירות הגורליות לנשיאות ארה״ב, החלו לצוץ בניו יורק תקלות ראשונות כחלק מההכנות לבחירות; כמאה אלף מעטפות הצבעה בעלות פרטי זיהוי שגויים נשלחו לבתיהם של מאה אלף בעלי זכות הצבעה המתגוררים בברוקלין. האם מדובר רק בטעות תמימה? השנה זוהי איננה שנת בחירות רגילה ועקב המגיפה המשתוללת, התירה ממשלת ארה"ב באופן מיוחד לאזרחיה להצביע באמצעות הדואר ולא באמצעות התייצבות בקלפי. כיצד זה עובד? כל אזרח בעל זכות הצבעה יקבל ישירות אל תיבת הדואר שבביתו מעטפה עם פרטיו המלאים, ופתק נפרד עליו נדרש לחתום ולשגרו בחזרה.

 

פתק זה ייחשב כפתק ההצבעה הרשמי שלו. האם מדובר בפתרון מנצח, או בכר פורה לבעיות? רק בשבוע שעבר עלה חשד כי בפנסילבניה "הושלכו" לפח כתשע מעטפות שכאלו לאחר שמולאו. שש מתוכן, של מצביעי טראמפ. טראמפ, שמנסה בחודשים האחרונים לערער את האמון בשיטת ההצבעה בדואר, מיהר כמובן לתקוף את השיטה. בראיון ל"פוקס ניוז" אמר: "אמש מצאו שישה פתקי הצבעה מושלכים לפח האשפה. זה מה שהולך לקרות, ואנו מתכוונים לחקור זאת" קרא. אמנם מיליון איש כבר הצביעו באופן הנ״ל, אך כאן לא תמו התקלות: מנהל ההצבעה לבחירות בניו יורק שיגר השבוע כמאה אלף מעטפות הצבעה שאינן תקינות אל בתיהם של בעלי זכות ההצבעה.

 

טראמפ. הברכה המסורתית נוצלה לצורכי הקמפיין, אבל איש לא הופתע (צילום: gettyimages)
טראמפ. טוען לרמאות במעטפות ההצבעה(צילום: gettyimages)

 

 

האזרחים ההמומים שפתחו אותן גילו מעטפות המכילות פרטי זיהוי שאינם תקינים. כמובן מי שפרטיו אינם נכונים אינו רשאי להצביע והצבעתו תיפסל. מנכ"ל ועדת הבחירות של ניו יורק, מייקל ראיין, אמר בראיון ל"וושינגטון פוסט": "קיבלנו תלונות רבות מאזרחים על מעטפות שאינן תקינות, ואנו עמלים לתקן את התקלה על מנת שלא שזכות ההצבעה של אף בוחר לא תיפגע. כמובן שנספוג את כל העלויות על כך עלינו." מנכ"ל הוועדה סירב לחשוף תחילה את המספרים, אך מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, אכן אישר כי מדובר בכמאה אלף בעלי זכות הצבעה שנפגעו. המנהל קורה בימים אלו למי שקיבל מעטפה עם פרטים שגויים ליצור איתו קשר באופן מיידי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים