שתף קטע נבחר

לראשונה: עלייה מדאיגה במספר החולים בשכונות החרדיות בניו יורק

 לצד גידול במספר החולים בשכונות היהודיות, ההכנות לגל השני בניו יורק בעיצומן. רשויות הבריאות בניו יורק הזהירו כי נתוני התחלואה בשכונות רבות בברוקלין ובקווינס ממשיכים לעלות, דבר שיגרור מגבלות ואף עלול להוביל לסגירת עסקים. כעת נודע כי לאחר חודשים רבים בהם שיעור ההדבקה בעיר עמד על כאחוז בודד בלבד, הוא זינק פי שלושה, וכעת עומד הוא על 3.25%. ראש העיר דה בלאסיו הכריז בתגובה: "קנס של עד אלף דולר יוטל בגין אי-חבישת מסכה. אנו לא נהסס לנקוט בהליכים". התפרצויות הנוספות של הנגיף שנרשמו בימים האחרונים, בייחוד בשכונות החרדיות בברוקלין וקווינס, גרמו לראש העיר להכריז ביום שלישי האחרון, מיד בצאת יום הכיפורים, על אכיפה מוגברת כנגד תושבים המסרבים לחבוש מסכות.

 

מעתה יתאפשר לרשויות להטיל קנס כספי גבוה במיוחד כנגד המפרים על סך אלף דולרים, בהמשך ליומיו של ראש העיר. "זו הפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה ששיעור ההדבקה עולה מעל 3%, וזה בהחלט מעורר דאגה עמוקה", הסביר ראש העיר. הוא טוען כי תשעה אזורים בשכונות היהודיות בברוקלין וקווינס, מהוות נכון להיום כרבע מנשאי הנגיף בעיר. עוד מסר דה-בלאזיו כי "כעת אנחנו נמצאים במצב שעלינו לפעול ולבצע אכיפה מוגברת, ולא נהסס להגביר את זה בכל יום, בהתאם לתוצאות בשטח". אי לכך, הסביר דה-בלאסיו כי לרשויות החוק המקומיות יותר להטיל קנס של עד אלף דולר לכל מי שמסרב לחבוש מסכה באחת השכונות הבאות: 'גרייבסנד', 'הומקרסט', 'מידווד', 'קיו גרדנס', 'אדג'מיר-פאר רוקוואי', 'בורו פארק', 'בנסונהרסט', 'מייפלטון', 'גרסטין ביץ'', 'הומקרסט', 'שיפשד ביי', ו'פלטלנדס', 'מידווד'.

 

דגעדגע ()
עליה מדאיגה. אכיפה מוגברת

 

הקנס לדבריו יוטל רק במידה ואדם יסרב מול פקח לעטות מסכה, וזה רק לאחר שזה יציע לו אחת ללא עלות. בשיחה עם "ידיעות אמריקה", סיפרה ד"ר מלי ברבי, מתמחה במחלקה הפנימית בבית החולים "מונטיפיורי" בברונקס על ההכנות לגל השני בניו יורק: "אני עובדת בבית החולים עם האוכלוסיה הכי קשה בעיר", היא מתארת. "יש שיח גדול על כך שעלול להיות גל שני, בתוספת לשפעת של החורף ואנו מתכוננים לכך. אנו ממשיכים להתמגן ולפעול על פי הנהלים", היא אומרת. ״אני עדיין לא רואה עלייה משמעותית במספר החולים, אך לא לעולם חוסן. בגל הראשון היינו בסרט רע בו הסבנו את כל בית החולים לטיפול בנפגעי קורונה, והיה אז מדובר על אלפים של חולים. כרגע יש לנו שלושה חולים מאושפזים במצב קשה מהגל הראשון, ואנו לא רוצים להיות במצב הזה שוב״.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חרדים לשלומם. עליה מדאיגה במספר החולים בשכונות היהודיות
מומלצים