5 צפייה בגלריה
גבעת נפוליאון
גבעת נפוליאון
לטייל בטבע שליד הבית: גבעת נפוליאון. תל-אביב
(צילום: אסף רוזן)
החברה להגנת הטבע השיקה היום (ג') מפה אינטראקטיבית עם רשימת כל הנחלים ואתרי הטבע שנמצאים במרחק של עד 1,000 מטר ממקום המגורים. המפה מציגה את המרחק המדויק של האתרים מהבית שלכם, כך שבמקום רק לעשות סיבוב בשכונה תוכלו לצאת להתאוורר או לעשות ספורט יחידני בטבע, במסגרת המותר במגבלות הקורונה בסגר.

איך זה עובד?

כשנכנסים למפה האינטראקטיבית החדשה, יש משבצת של "חיפוש כתובת". מכניסים לתוכה את שם המקום, למשל – קיבוץ שניר בצפון, ומקבלים את התוצאות של הטבע הקיים במרחק של עד 1,000 מטר מהקיבוץ. במקרה הזה – נחל חרמון (הבניאס), נמצא במרחק של 468 מטר מהקיבוץ.
5 צפייה בגלריה
מפל הבניאס
מפל הבניאס
הנוף עבור ברי המזל שגרים בקילומטר הסמוך למפל הבניאס
(צילום: מיכל פישר אדם וטבע)
5 צפייה בגלריה
שיחי סברס ונוף רמת גן בגבעת נפוליאון
שיחי סברס ונוף רמת גן בגבעת נפוליאון
נוף עירוני מגבעת נפוליאון. תל-אביב
(צילום: גלעד כרמלי)
למי שלא גר בקיבוץ בצפון ויותר באזור עירוני בגוש דן, כמו למשל בצפון הישן של תל-אביב? גבעת נפוליאון (תל ג׳רישה) במרחק של 762 מטר מכם. גרים בחיפה? ואדיות הכרמל ממש במרחק הליכה. תושבי עזוז, בנגב המערבי? נחל בארותיים נמצא במרחק של 471 מטר מכם ונחל עזוז במרחק של 863 מטר.
כתבות נוספות בנושא:
נמצאים בצוקים שבערבה? נחל צופר במרחק של 371 מטר ונחל עשוש במרחק של 818 מטר. כמובן שניתן גם לשוטט על המפה, ללא הכנסת מיקום מסוים, ולמצוא את כל אתרי הטבע הנמצאים בכל אזור.
לכניסה למפה האינטראקטיבית - הקליקו.
5 צפייה בגלריה
מפה אינטראקטיבית החברה להגנת הטבע
מפה אינטראקטיבית החברה להגנת הטבע
המפה האינטראקטיבית של החברה להגנת הטבע
(מתוך אתר החברה להגנת הטבע)
המפה מבוססת על מידע שנלקח מהשכבות של סקרי הטבע העירוני שהחברה להגנת הטבע ביצעה בשנים האחרונות, בכל רחבי הארץ, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות והאזוריות. ייתכן כי חלק מאתרי הטבע העירוני המוכרים לתושבים לא יופיעו במפה, משום שעדיין לא נסקרו.

"להראות לציבור שבימי הסגר לא צריך להישאר בבית"

לדברי איריס ארבל, האחראית על מעורבות הציבור בפרויקט הנחלים של החברה להגנת הטבע, ״לשהייה בטבע יש יתרונות בריאותיים, נפשיים ופיזיים. מטרת הכנת המפה האינטראקטיבית, שבוצעה באמצעות יחידת הממ"ג של החברה להגנת הטבע, הייתה להנגיש את הנחלים ואת הטבע לציבור ולהראות לו שבימי הסגר, לא צריך רק להישאר בבית, או לרדת לסופר בשכונה, אלא שיש נחלים, טבע ואתרי טבע, במרחק קצר מביתו ואולי הוא לא מודע אליהם - ולכן לא פוקד אותם.
"אז אם אתם יוצאים לספורט, כן - אפשר ליהנות מהטבע, אפשר לראות את היופי של השטחים הפתוחים, והכול במגבלות הקורונה ועל פי מה שמותר".
5 צפייה בגלריה
נחל לוטם
נחל לוטם
הוואדיות של חיפה. נחל לוטם
(צילום: גלעד ילון)
בשבוע שעבר פנתה החברה להגנת הטבע למשרד הבריאות, יחד עם איגוד רופאי בריאות הציבור וארגוני בריאות וסביבה נוספים, בקריאה לעודד יציאה לטבע ופעילות גופנית באוויר הפתוח.
"פעילות גופנית אינה מותרות אלא תנאי לחיים בריאים, בשגרה ובחירום", נכתב בנייר העמדה שנשלח. "יש להסיר את כלל המגבלות על כניסה לשטחי טבע וים ואף לאפשר הגעה אליהם בכל דרך, על מנת לאפשר פעילות החיונית להתמודדות עם מגפת הקורונה והשלכותיה. על משרד הבריאות ושאר גופי הבריאות לעודד פעילות גופנית, לרבות הליכה ורכיבה על אופניים, גם במסגרות משותפות, בשטחים פתוחים ובטבע".
על פי נייר העמדה, מחקרים מוכיחים שעצם השהות בשטחים ירוקים תורמת להפחתת דיכאון, הפחתת יתר לחץ דם והחלמה מהירה יותר ממחלות. עוד צוין כי פעילות גופנית, בוודאי כשהיא נעשית באוויר הפתוח ובטבע, תורמת לחיזוק המערכת החיסונית.