4 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
(צילום: אוראל כהן)
החוקרים והבלשים ביחידת העילית אתג"ר שבלהב 433, שביום-יום עובדים מסביב לשעון נגד כנופיות גנבי הרכבים, הפסיקו את עבודתם השגרתית - ופועלים בימים האחרונים במתכונת מלאה במטרה לחשוף התקהלויות המוניות ועבירות שקשורות לצו בריאות העם. ל-ynet נודע גם כי עבודת החוקרים לאיתור ומעצר כנופיות גנבי הרכב הוקפאה לטובת המלחמה במגפה.
4 צפייה בגלריה
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
פיזור התקהלות במודיעין עילית
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
ניידות הושחתו ומאות התעמתו עם שוטרים. מודיעין עילית, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה )
היחידה הארצית לאיתור ותפיסת גנבי כלי רכב (אתג"ר) נחשבת לאחת הזרועות החשובות בלהב 433, וליחידת העילית של המשטרה שאחראית על כל מה שקשור לטיפול בגניבת כלי רכב. גורם בכיר שמעורה בפרטים סיפר כי "המשטרה מפעילה את כל היכולות המבצעיות של היחידה כדי לתפוס את עברייני הקורונה".
מלבד אתג"ר, פועלות בלהב 433 גם היחידה הארצית לחקירות הונאה, היחידה לפשיעה בינלאומית והיחידה הכלכלית. עבודתה השוטפת של אתג"ר כוללת טיפול בכנופיות רצידיביסטיות (עבריינים ששוחרו מהכלא ושבים לבצע עבירות), חשיפת תרמיות בכלי רכב וזיופים של כלי רכב שונים. עם זאת, לאור משבר הקורונה והצורך להביא מודיעין טוב על התקהלויות לא חוקיות וחשודים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות, התקבלה ההחלטה להסב את אתג"ר ליחידה ייעודית.
כל המשטרה אמנם עוסקת כעת בעיקר בשמירה על הסדר הציבורי ובאכיפת תקנות החירום, אך יחידת אתג"ר על כל חוקריה ומשאביה הטכנולוגיים הפכה למעשה לחוד החנית של המשטרה במלחמה. עשרות חוקרים ובלשים מהיחידה עזבו בשלב זה את העיסוק היומיומי בתופעת הגניבות, ועיקר עבודתם כעת היא להפעיל את כל מקורותיה של היחידה, לצד מקורות נוספים, כדי לקבל מידע על התקהלויות עתידיות, הפגנות או אירועים שבהם יש חשש להידבקות חמורה. כאשר מגיע לאתג"ר מידע מודיעיני כזה, הוא מועבר למחוזות השונים כדי שהמשטרה תוכל לנטרל אותו מבעוד מועד.

בנוסף לכל אלה, חוקרי היחידה פועלים מול החשודים השונים שהפכו את הקורונה לתעשייה של כסף קל. מלבד זייפני בדיקות הקורונה ואחרים, חוקרי אתגר חשפו השבוע עובד במשרד הבריאות שלפי החשד הוציא אנשים מרשימת המבודדים של המשרד בתמורה לכספי שוחד.
אתמול ביקר ביחידה השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שדרש מממלא מקום המפכ"ל תוכנית אופרטיבית למלחמה בהתקהלויות, ועמד מקרוב על שיטות העבודה של היחידה.

אתמול: 5,058 דו"חות בגין הפרת ההנחיות

בתוך כך, המשטרה פיזרה היום מסיבה פרטית שנערכה בלופט בנתניה, לאחר שקיבלה דיווחים על רעש מהמקום. במסיבה השתתפו עשרה אנשים, שבזמן כניסת המשטרה ללופט ישבו מסביב לבריכה כשעל השולחן בקבוקי אלכוהול. בעל המקום קיבל הזמנה להגיע לתחנת המשטרה, שם בוצע לו שימוע שבסיומו הוחלט על סגירת הלופט לשבעה ימים. המבלים נקנסו בגין אי עטיית מסכות.
4 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
ביקש תכנית אופרטיבית למלחמה בהתקהלויות. אוחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

אתמול רשמה המשטרה 5,058 דו"חות בגין הפרות שונות של ההנחיות, רובם בעקבות יציאה ממקום המגורים למטרה או לפעולה שנאסרה (3,100 דו"חות). 1,517 דו"חות נרשמו בגין אי עטיית מסכה, 89 דו"חות בגין הפרת חובת הבידוד, 62 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, ו-202 דו"חות בגין שהייה של אדם במקום אסור. בנוסף, עשרות בתי עסק נקנסו בגין הפרות שונות, שישה נסגרו לאחר שימוע, 224 קיבלו אזהרה וב-119 מקומות המשטרה דיללה את הקהל.
המשטרה ציינה גם כי בימים האחרונים מתגברים אירועי האלימות שמופנים נגד שוטרים שפועלים לאכוף את תקנות הקורונה. כך למשל, לפי המשטרה, בפעילות ברחוב שבטי ישראל/שדרות בר לב בירושלים, מפרי סדר השליכו אבנים וברזלים לעבר השוטרים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים ולניידות. 17 חשודים נעצרו.
במודיעין עילית, עת שהגיעה המשטרה לפזר התקהלות בבית כנסת, הגיעו מאות בני אדם - בהם ילדים - התיישבו על הכביש, חסמו את התנועה ומנעו מרכבי המשטרה לנוע. כמו כן, הם יידו אבנים לעבר השוטרים, השליכו חפצים, בקבוקים וחיתולים משומשים, וירו זיקוקים לעבר הכוחות. ארבעה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים ומזיקוקים, מתוכם שתי שוטרות שפונו לבית החולים. כמו כן, נגרם נזק לרכבי משטרה. שבעה נעצרו.