בימים האחרונים חל שיפור במצבו של הכלב סטאר, שהבעלים שלו לשעבר אלן מוריסון תועד מצליף בו עשרות פעמים באכזריות. הכלב נמצא עדיין בחזקת משרד החקלאות והוא יועבר בעתיד לאימוץ. בינתיים יותר מ-1,000 בקשות הוגשו כדי לאמץ את הכלב, שמצבו מוגדר טוב.
ד"ר דגנית בן דב, רופאה וטרינרית באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, עדכנה בריאיון לאולפן ynet על מצבו של הכלב: "משתפר מרגע לרגע. הוא מחייך מאוזן לאוזן, מאושר, מתרוצץ, משחק עם כלבים אחרים, מחכה שההליך המשפטי ייגמר והוא יוכל לצאת לאימוץ".
לגבי משך הזמן שבו נפל הכלב קורבן לאלימות קשה מצד מוריסון, אמרה בן דב: "ממה שאנחנו מבינים מההתנהגות של הכלב, כנראה שזו הייתה אפיזודה קצרה יחסית, רוב הזמן הוא ככל הנראה טופל טוב. הכלב משתפר באמת מהר מאוד, יפה מאוד. הוא הסתדר נהדר עם אנשים, עם כלבים אחרים, מותק של כלב".
מפגינים מחוץ לביתו של מוריסון ביום שלישי שעבר
על השפעת ההתעללות על הכלב, אמרה הווטרינרית: "ככל הנראה לסטאר יש אופי טוב בבסיס ומזל שהדיווח הגיע מהר. הכלב חולץ מהר ובנקודה הזאת באמת יש לקרוא לאנשים, כל מי שנתקל במקרה וחושד בהתעללות לפנות ולדווח, ליחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות או למשטרה או לרופא הווטרינר העירוני, יש מספיק דרכים. מה שבאמת חשוב זה הדיווח ולא לקחת את החוק לידיים, לתת לרשויות לבדוק את הנושא בצורה מסודרת".
ד"ר בן דב קראה גם לאמץ כלבים נוספים, שנפלו קורבן להתעללות מצד בעליהם הקודמים. "יש מאות כלבים, לא פחות נחמדים. חלקם עברו דברים לא פחות קשים, מחכים שתגיעו לאמץ אותם, בכל הכלביות של העמותות, של הרשויות המקומיות. לפנות ולאמץ", היא אמרה.
1 צפייה בגלריה
הכלב שעבר התעללות
הכלב שעבר התעללות
הכלב שעבר התעללות
(צילום: משרד החקלאות)
ביום שלישי בשבוע שעבר פורסם סרטון ההתעללות ברשתות החברתיות. זמן קצר לאחר שהסרטון הופץ בפייסבוק, הגיעו למקום כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב שנכנסו לביתו של המתעלל, ודרשו ממנו את הכלב. הם התעמתו איתו בפתח הדירה וסירבו לשחררו, עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום. הכלב הועבר למתקן מיוחד, שאליו מעוברים כלבים שבהם התעללו. תוך יומיים הוגש כתב אישום נגד מוריסון והוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית.